Skrivet:  31 augusti kl. 10:49
Återigen har moderatpacket visat sitt rätta ansikte.
Tacka Agneta Hitler-Wenger för det.
Precis som förra gången är det strax innan valet.

Förra gången var det valstuge-dokumentär med ett gäng hårdnackade fascist-moderater. Partiet förnekade givetvis som vanligt att det inte var deras åsikter.
Men vi vet bättre.

Sven-Otto Littorin säger att hon har ett hål i huvudet, och jag säger att jag hoppas att hon får det.
Littorins kommentar:

Man säger inte så, man skriver inte så och man tänker inte så om man är moderat.
  - Jag begriper inte hur hon tänkte. Det är hål i huvudet!

Jodu Sven-Otto, du har rätt i en del. Men fakta är att ni tänker så. Sen att horan lyckas "försäga sig" är lite oflyt. Ni hade nästan segern.
Ni hatar mörkhyade och ni kommer aldrig lyckas att lura oss andra.

Littorin ser förresten ut som en liten lycklig diskborste redo att öppna munnen för de stora grabbarnas organ. Moderatslynan särar säkerligen på benen för en plats i de fina salongerna.

Inför tvångsterilisering på det där förbannade borgarpacket innan det skadar oss andra.

Här är hennes mail till tidningen.

Jag bjuder er på en annan text, som alltid passar in i valtider.

Svara Gänget
Då var dom kompis med fascisterna.
Då var dom bundis med nazisterna.
Då var dom bästis med rasisterna.
Då var dom ett med falangisterna.
Det var då, det var länge se'n.
Men nu står samma Svarta Gäng
och har häng på ministertaburetterna igen!

Nu har dom putsat upp fasaderna.
Nu ser dom ut som demokraterna.
Nu går dom själva ut på gatorna.
Nu vill dom kallas "Moderaterna".
Det är bluff! Det är samma gäng!
Om igen samma Svarta Gäng!
Jajjamän, det är samma gamla mörkermän!

Infiltrationerna i skolan
ger ekon från en annan tid;
Förr var det skinnbyxor och kjolar,
nu är det nätstrumpor och prydliga små sneda luggar!


Se'n kan du glömma allt du trodde på!
Se'n kan du stå bredvid och titta på!
Se'n kan du skåda deras öppna hån!
Se'n kan du stå där som ett jävla fån!
Du är noll, dom är överklass!
Dom är troll, dom snor åt sej allt!
Du är såld om det gamla Svarta Gänget får en chans!

BF tackar Björn Afzelius för detta underbara stycke.


Straffet går till Agneta Hitler och hela moderatgänget.
I samband med revolutionen ska ni få lämna ifrån er, er kära Egendom.
Görs inte detta frivilligt kommer ni i bästa fall att deporteras till ett arbetsläger, annars väntar arkebusering.
Vi kommer att spetsa er på era egna jävla silverbestick.
Hoppas att Agnetas barnbarn visar sig vara mörkhyade.









 
Kategori:  Blandat |  Permalink  |  Kommentarer [19]
 
Trackback URL: http://blogg.passagen.se/bitterfitta/entry/agneta_hitler_wenger
Kommentarer:

Lite orättvist detta tycker jag,hon menar ju inget illa bara det att hon bor i en kommun eller strar intill där ca 60% av befolkningen härstammar från Syrien,har man inte rätt att ha en åsikt då? Ingen som inte bor i en sk förort eller kommun där procentantalet av invandrare/nysvenskar överstiger kvoten vet vad dom pratar om,hon nämner ju ordet omvänd rasism och varför i hela friden ska inte svenskar kunna få öppna munnen och ge sin åsikt oavsett partitillhörighet? Alla svenskar som har varit i södertälje stad nångång på 80-talet och sen återvänt på 2000-talet vet vad som hänt i den staden och hur det ser ut,ingen svenne har nåt att säga till om längre...och det är ju så som alltid,svenskarna ska hålla tyst o stå med mössan i hand...

Skrivet av 81.225.8.224 den 31 augusti, 2006 kl. 11:43 #

Vadå hon menar inget illa? Hon har ju tydligen en bakgrund av att skicka rasistiska insändare: Ur Aftonbladet: " Länstidningens chefredaktör Torsten Carlsson uppger att han blev överraskad av Agneta Östman-Wengers mejl men berättar samtidigt att hon tidigare skrivit insändare som stoppats på grund av rasistiskt innehåll." För övrigt så hade hon väl ingen kommentar om den sociala situationen i Södertälje. Det vore väl en sak, om hon hade en åsikt om sociala problem i kommunen hon bor i. Nej, istället hoppar hon på barnen på ett väldigt småaktigt och fegt sätt. Vad har dessa barn gjort henne för ont? Pinsamt. Självklart får man ha en åsikt. Men om hon vill tillhöra ett parti så borde hon väl dela det partiets värderingar och inte göra bort sig så nära valet. Annars har jag hört att SD ständigt söker nytt folk.

Skrivet av Dagens tanke den 31 augusti, 2006 kl. 13:42 #

...skrev hon inte i just LÄNStidningen?!!? Då borde det ju uppenbarligen rikta sig till _just_ den kommunen (LÄNET) hon hör hemma i ang den "sociala situationen" sen att det kablas ut i nyheterna och görs stora rubriker det är ju för att hon är _just_ politiker och det är dags att gå till valurnorna.... By the way så är jag inte M utan råkar bara bo i en invandrartätt förort,känner igen problemet som sådant och jag är ingen anhängare av Hitler heller ;) Jag är _för_ ett samhälle i mångfald men nån måtta får det vara OM man inte får uttrycka sin åsikt som svenne i dagens samhälle för att inte "såra" nysvenskarna eller andra känsliga personer som skriker Rasist så fort man tycker något.

Skrivet av 81.225.15.94 den 31 augusti, 2006 kl. 16:01 #

"By the way så är jag inte M utan råkar bara bo i en invandrartätt förort,känner igen problemet som sådant" Men vilket problem är det du känner igen? Problemet med att bara "mörka" barn syns i media? (vilket för övrigt inte stämmer). Är detta ett samhällsproblem? Gnäll på kriminalitet, gnäll på arbetslöshet och örättvisor, men kom inte och gnäll för att några barn fick vara med på bild i tidningen, det är småaktigt. Agneta har gjort bort sig. Visst blir det stora rubriker när det är valdags, men en rutinerad politiker som hon kanske borde varit medveten om det.

Skrivet av 195.198.226.226 den 31 augusti, 2006 kl. 16:18 #

Jo jag kan hålla med till viss del,arbetar inom barnomsorgen och idag är det övervägande barn till invandrare mot förr då det var tvärtom,några enstaka och övervägande svenska barn,givetvis beror det på vart man bor men nånting är snett inom politiken när man segregerar områden. Det blir problem kriminalitet och till viss del laglöshet inom dom områdena. Jag har heller ingenting emot barn dom är alltid oskyldiga. Men bor man i ett sånt område så ruttnar man faktiskt på den omvända rasism som råder,där du är i minoritet där nysvenskar/invandrare inte tar seden dit dom kommer utan bara gaddar ihop sig och du blir villebråd om du så mycket som knystar vad du anser... Jag förstår vad hon menar den käre Agneta,jag tror inte heller hon vill jaga invandrarbarn med blåslampa utan mera belysa problemet som finns,klantigt kanske? men många håller nog med henne i den frågan vare sig man är M eller ej.

Skrivet av 81.225.125.131 den 31 augusti, 2006 kl. 17:10 #

Ehhh...Ni har mycke åsikter, men törs tydligen inte stå för dom :o Inte mycket värde i sånt. Fegskitar!

Skrivet av zoowie den 31 augusti, 2006 kl. 20:57 #

Alla som försöker försörja sig och är "snälla" är för min del välkomna att födas till världen, bo i Sverige, Göteborg och kanske även vara mina vänner. Resten skiter jag i. GP försörjer sig väldigt bra och så säkert även moderatmadammen...men dom är banne mig inte snälla så det är tur att dom inte bor i Göteborg...:-)

Skrivet av Stina den 31 augusti, 2006 kl. 21:52 #

Zoowie: Bra talat. Jag kommenterar inte anonyma inlägg. Stina: Det är otur att dem lever överhuvudtaget. Inte fan måste man vara snäll ?

Skrivet av Bitterfittan`s skrik den 31 augusti, 2006 kl. 23:01 #

Ja visst har vi fått en väldig otur med GP men å andra sidan vet vi ju inte riktigt vad alternativet hade varit, Miss M..A är ju liksom inte heller helt fräsch... Jo snäll ska man vara mot djur och barn som är mindre än en själv - det sa alltid mamma...//Stina

Skrivet av Stina den 01 september, 2006 kl. 00:56 #

Det här med att Agneta skriver om "omvänd rasism" blir jag nästan argast över. Det finns ingen omvänd rasism. Det finns rasism. Punkt. Rasism innebär att man delar in folk i olika "raser" som man sedan värdesätter olika högt. Rasism är alltså när någon ur ett folkslag tycker att ett annat folkslag är mindervärdiga och sämre än det egna folkslaget (t ex tyckte Hitler att judar och zigenare skulle utrotas för att de var sämre än ariska tyskar och österrikare). Omvänd rasism skulle då betyda att man tillhör ett folkslag och tycker att ett annat folkslag är bättre än det egna, och att man vill hylla det folkslaget, för det är ju det omvänd betyder, man vänder om nånting. M a o, omvänd rasism existerar ej. För övrigt säger inte Agneta nånting som kan klassas som rasistiskt. Hon säger inte att hon tycker att de mörka barnen är sämre än de svenska. Hon skriver faktiskt om: "mörka söta barn" vilket inte kan anses vara ens främlingsfientligt, än mindre rasistiskt. Däremot efterlyser hon fler svenska barn. Är det verkligen nåt fel med det? Vänd på steken. En politiker skriver in och tycker att det borde finnas fler mörka barn och mindre svenska på fotona i tidningen. Skulle det uppfattas som att den politikern var rasistisk? Skulle den politikern behöva avgå? Skulle en sån fråga tas upp av de stora kvällstidningarna? Svaret på samtliga frågor är nej. I mina ögon är det här en skitsak som blåst upp till orimliga proportioner. Skulle dock vara intressant om den där chefredaktören kunde trolla fram de mail med rasistiskt innehåll som Agneta påstås ha skickat. Vore intressant att läsa vad som egentligen står i dem. Avslutningsvis tycker jag att det gått enorm inflation i ordet "rasism". Så fort nån yttrar sig om invandrare på minsta negativa sätt skriks det "rasism". Snälla, lär er vad ordet betyder. Främlingsfientlig är mer rätt i 95% av fallen, för trots allt finns det faktiskt riktigt få rasister i världen. Tack och lov.

Skrivet av Chribbe den 01 september, 2006 kl. 10:55 #

Till skillnad mot mitt vanliga manér skall jag för en gångs skull fatta mig kort: Jag instämmer med Chribbe ifråga om defintionen av rasism, och detta i förhållande till Agnetas e-postmeddelande. Nyansera er, ni som hoppar in och debatterar om sådant ni vet väldigt lite om!

Skrivet av Peter Harold den 01 september, 2006 kl. 11:25 #

Ingen har väl sagt att den här situationen inte har blivit uppblåst. Visst har det blivit helt oproportioneligt, just för att det är val snart. Men så blir det för alla politiker, innan var det Mona S som blev uthängd för att hon förmedlat jobb åt sin dotter. Nu är det moderaterna, nästa gång är det någon annan. Det som är tråkigt är att det överhuvudtaget ska göras en åtskillnad mellan "mörka" och "lintottar". Hon spär på fördomar genom att använda sig av en vi-och-dom retorik. Vad vet hon om de här barnen hon har sett på bild? Vem har sagt att de inte är svenskar bara för att de inte har blont hår? Och vill hon bara se blonda huvuden, går det då bra om barnen på bilderna är blonda men kommer från Finland, eller är blonda och har en förälder från Holland? Antagligen inte. Ni är trötta på att det ständigt skriks om rasism! Kan meddela er att vissa är trötta på att ständigt bli anklagade för att överreagera när man protesterar mot männsiskor som Agneta. Det finns fortfarande mycket främlingsfientlighet i Sverige, en ganska otrevlig vi-och-dom mentalitet och nedlåtande (som Agnetas kommentar om "små söta mörka barn"). Om vi inte protesterar när det hoppar grodor ur nån politikers mun, eller när nån programledare kläcker ett rasistiskt skämt eller i andra kanske små obetydliga sammahang så kommer främlingsfientligheten att öka, inte minska.

Skrivet av 195.198.226.226 den 01 september, 2006 kl. 14:49 #

Vad finns att diskutera? Att moderaterna är rasister är helt felaktigt. De gillar alla människor som har gott om pengar och ogillar alla som vill ta pengarna ifrån dem.

Skrivet av livelev den 01 september, 2006 kl. 15:17 #

livelev har en poäng där....hihi.. Peter och Chribbe: Är det bättre att vara främlingsfientlig istället för rasist ? Jag ser inte skillnad på packet.

Skrivet av Bitterfittan`s skrik den 01 september, 2006 kl. 17:12 #

Här du BF får du vatten på kvarnen angående "Efterbliven familj": http://www.aftonbladet.se/vss/kultur/story/0,2789,814305,00.html vänligen majkib

Skrivet av 84.218.44.19 den 02 september, 2006 kl. 02:37 #

Moderater är främlingsfientligt och själviskt pack. Håller med Bitterfittan.

Skrivet av Kaptenen den 02 september, 2006 kl. 13:46 #

majkib: Ingen skräll direkt... Kaptenen: Tackar...

Skrivet av Bitterfittan`s skrik den 02 september, 2006 kl. 14:08 #

Å vad det tog eld i en del. Jag kan tro att det finns dold rasism hos någon här. Om invandrarpolitik kan man ha olika åsikter. Att separera människor pga ras är fascistiskt & fruktansvärt. Jag tycker det är ordbajeri när "Bror Duktig" dyker upp här och tillrättavisar någon som skriver "otydligt", andemeningen är ju solklar. Omvänd rasism används av flera när ex när någon i Sverige boende med utländskt förflutet ser ner på svenskarna - att orden var fel spelar det så stor roll? Det viktiga är vad högerpartiet representerar och på vilken kant dom har sidopartier. Adel, borgare, präster var tre av de fyra stånden, det var samma typer i annan klädsel som fortfarande finns kvar! Kärringen ni skriver om är förmodligen en sådan ni skriver om, "uttalar sig som hon har hål i huvet". Dom andra på höger sida döljer i alla fall sitt förakt oftast för vanligt folk & arbetare. BF, bra tänkt & tyckt! Ja, någon gång måste jag ju tycka samma. Må väl

Skrivet av Janne den 02 september, 2006 kl. 16:54 #

BF: Det är lite som att jämföra pest och kolera faktiskt. Rasism stöter man inte så ofta på, men den är jävligare att ha att göra med. Främlingsfientlighet uttrycker sig inte lika extremt som rasism, men är å andra sidan extremt mycket mer utbredd. Mer eller mindre alla människor är ju på ett eller annat sätt främlingsfientliga, vilket gör det hela svårare att bekämpa. Janne: Min poäng är att omvänd rasism är ett felaktigt uttryck som måste suddas bort. Det finns bara rasism inget annat. Det spelar ingen roll om rasisten är svart eller vit eller gul eller grön. Rasism är rasism oavsett från vilket håll det kommer och åt vilket håll det riktas mot. De araber som hatar judar och vill utrota Israel och judarna från världskartan är rasister. De svenskar som tycker likadant är också rasister. De turkar som tycker så om svenskar är rasister. Och så vidare. Omvänd rasism existerar helt enkelt inte. Anonym: Naturligtvis ska man protestera. Men att kalla nån för rasist som inte är det vattnar ur ordet och begreppet, så att när en riktig rasist dyker upp ur sin lilla mörka håla reageras det kanske inte så hårt som det borde. Sen är det ingen som ännu gett sin syn på detta med hur det skulle sett ut om en politiker krävt fler mörkhåriga barn på foto. Hade det blivit samma "rasist"-debatt eller inte? Och varför i såna fall. Vore intressant att få lite synpunkter på det. Slutligen så kom ihåg detta: Främlingar är bara vänner man inte träffat än.

Skrivet av Chribbe den 04 september, 2006 kl. 11:36 #

Skriv en kommentar:

Namn:
E-post:
URL:

Din kommentar:

HTML Syntax: INTE tillåten