

23 okt kl 18:46, 2007
Skrivet av dahlqvistannika under kategorin Blandat | 0 Kommentarer | Permalink
En artikel i Dagens Medicin, om en studie på Karolinska Institutet.
Studien säger ingenting om vad som är en hälsosam kost. Är det bättre att äta mer eller mindre av fullkornsprodukter, och annan kolhydratmat?
Hur mycket och vilken sorts fett är det bäst att äta?
Att slanka, icke rökande, motionerande kvinnor som dricker endast måttligt med alkohol är friskare än motsatsen behövs det väl inga omfattande studier för att inse.
Varför ska skattebetalarnas pengar gå till dylikt strunt, när resurserna kunde ägnas åt jämförande studier om vilken kost som är bäst för hälsan?
Copyright © 2008 Doktor Dahlqvists blogg. All Rights Reserved | Designed by Free CSS Templates
Template modified by Passagen | Powered by Roller Weblogger 4.0.