Långtidsstudier

23 feb kl 16:01, 2006

Skrivet av dahlqvistannika under kategorin Blandat | 0 Kommentarer | Permalink

Angående efterfrågade långtidsstudier på olika typer av kost, fick jag ett mail från Monika som tittat litet i Pubmed.

Jag tar bara med titel, författare och conclusion för utrymmets skull:

 

The effects of low-carbohydrate versus conventional weight loss diets in

severely obese adults: one-year follow-up of a randomized trial.

 

Stern L, Iqbal N, Seshadri P, Chicano KL, Daily DA, McGrory J, Williams M,

Gracely EJ, Samaha FF.

 

Philadelphia Veterans Affairs Medical Center, University of Pennsylvania

Medical Center, and Drexel University College of Medicine, Philadelphia,

Pennsylvania 19104, USA.

 

CONCLUSION: Participants on a

low-carbohydrate diet had more favorable overall outcomes at 1 year than did

those on a conventional diet. Weight loss was similar between groups, but

effects on atherogenic dyslipidemia and glycemic control were still more

favorable with a low-carbohydrate diet after adjustment for differences in

weight loss.

---------------------------------------------

 

Long-term (5-year) effects of a reduced-fat diet intervention in individuals

with glucose intolerance.

 

Swinburn BA, Metcalf PA, Ley SJ.

 

Department of Community Health, University of Auckland, New Zealand.

swinburn@deakin.edu.au

 

 

CONCLUSIONS: The natural history for people at high risk of developing type

2 diabetes is weight gain and deterioration in glucose tolerance. This

process may be ameliorated through adherence to a reduced fat intake

 

 

 

Kommentarer:

Skriv en kommentar:
Kommentarer är avstängda för detta inlägg