

08 nov kl 19:08, 2009
Från VoF-håll är trycket hårt på mig att jag för LCHF-s renommés skull ska ta tillbaka mina vaccinationsuttalanden. Även Fluor-uttalanden vill de att jag ska ta tillbaka. (Suck, det är jobbigt att vara känd bloggare)
Svininfluensavaccinationen.
Eftersom vaccinet inte är garanterat ofarligt, pga innehåll av kvicksilver och det immunsystemstimulerande ämnet skvalen, så anser jag att ingen ska behöva vaccinera sig av hänsyn till andra. All vaccination mot svininfluensa bör vara helt frivillig.
Att vaccinera bort ett influensavirus i befolkningen tror jag inte på. Ett virus som en gång har kommit, kommer säkert tillbaka igen. Vi måste förr eller senare skaffa oss egna antikroppar mot viruset eftersom vaccinantikropparna räcker högst ett år. Den som tror att den får ett kvarvarande skydd mot viruset av vaccin kan vaccinera sig. Den som tror att vi får ett bättre skydd av att få influensan får låta bli att vaccinera sig.
Vi LCHF-are har märkt att vi får färre och lindrigare virusinfektioner, vilket skulle tala för mindre risk för, och lindrigare, influensa. Jag har fått enstaka rapporter från lchf-are som fått, även svår, influensa. Dock har jag inte sett något om någon lchf-are som har dött av influensan.
Konspirationsteorin om att ett vaccinföretag har tillverkat svininfluensaviruset i ett laboratorium kommer av en uppgift, som jag inte har sett dementerad, att viruset skulle bestå av en kombination av svininfluensa, fågelinfluensa och säsongsinfluensa. Jag tyckte att det lät så osannolikt att detta skulle kunna uppstå naturligt att jag trodde att det var kunstruerat. Men det är jag beredd att backa ifrån.
Att jag påstod att virus inte kan blanda sina genmaterial tar jag tillbaka.
Fluor och tandhälsa.
Det står utom allt tvivel att vi får en förbättrad tandhälsa av LCHF. Det är total rapportering från lchf-arna. Vi kan säkert få tandrotsinfektion i gamla trasiga tänder, men vi får ingen ny vanlig karies och tandköttsinflammation och tandlossning. Detta stämmer med utgrävningar efter jägarfolk och Weston A Prize´s undersökningar under hans resor bland urbefolkningar.
Därför anser jag att det är onödigt att använda fluortandkräm om man äter LCHF. De som fortsätter med mer än minimalt av kolhydrater kan med fördel fortsätta med fluor i tandkrämen.
Fluor är ett gift. Det ger urkalkning av skelettet hos boskap som får fluorhaltigt vatten. Det är misstänkt cancerframkallande.
Andra sidor som jag har länkat till, i oförstånd, kan ha varit mer eller mindre oseriösa, och jag står inte för allt som står i dessa. Jag får skylla på ålderdomligt oförstånd att de har kommit med.
Är det mera pudling som jag ska göra?
Det är en bra egenskap att kunna lyssna på kritik och pudla när det är dags. Tummen upp.
Skrivet av Doc den 08 november, 2009 kl. 21:10 #
"Eftersom vaccinet inte är garanterat ofarligt, pga innehåll av kvicksilver och det immunsystemstimulerande ämnet skvalen, så anser jag att ingen ska behöva vaccinera sig av hänsyn till andra! All vaccination mot svininfluensa bör vara helt frivillig."
Det ÄR frivilligt att vaccinera sig, du sparkar in öppna dörrar. En bra egenskap att ha (som läkare och människa) är att även tänka på andra än sig själv.
"Ett virus som en gång har kommit, kommer säkert tillbaka igen."
Smittkoppor?
" Vi måste förr eller senare skaffa oss egna antikroppar mot viruset eftersom vaccinantikropparna räcker högst ett år."
Är antikropparna skapade pga vaccination inte våra egna? Har du någon källa på att vaccinationen slutar verka efter ett år (annat än att viruset muterar vilket i så fall även drabbar de som haft influensan)?
"Dock har jag inte sett något om någon lchf-are som har dött av influensan."
Jag har inte sett någon volleybollspelare som har dött av influensan heller. Skyddar volleyboll mot H1N1? Kommer du ändra dig om någon som äter LCHF dör?
Ledsen att jag är hård mot dig. Men svara gärna på mina frågor.
Skrivet av Jon den 08 november, 2009 kl. 21:10 #
Hej!
Jag var hos tandis i veckan som gick, något hål var det inte tal om, men att det skulle bero på LCHF-maten vet jag inte, men väldigt troligt. Numera avänder jag tandkräm innehållandes havssalt o andra naturliga ingredienser, UTAN fluor. Jag slarvar rejält med borstningen, enligt min mening. Jag har alltid annars haft lätt för att få hål i mina tänder trots att jag skött dom väl.När jag vaknar om morgonen så känns munnen inte som innan LCHF. Men precis som många LCHF:are vittnar om, så hade jag mycket tandsten, vilket inte är så farligt om jag har förstått det hela rätt.
Har jag samma tandstatus nästa år, då lägger jag ner det där med tandläkaren eller struntar i att gå dit varenda år.
Kör på Annika, du erkänner åtminstone att du har fel, till skillnad från SLV.
Skrivet av HerrBanan den 08 november, 2009 kl. 21:10 #
Jon,
"Det ÄR frivilligt att vaccinera sig, du sparkar in öppna dörrar. En bra egenskap att ha (som läkare och människa) är att även tänka på andra än sig själv."
Hör du inte själv att det är en motsägelse i det stycke?
"Ett virus som en gång har kommit, kommer säkert tillbaka igen."
Smittkoppor?
Jag menar förstås influensavirus, eftersom det är det det handlar om.
Det är smittskyddets egna uppgifter om att vaccinantikropparna räcker 6-9 månader.
"Kommer du ändra dig om någon som äter LCHF dör?"
Jag har aldrig sagt att någon inte ska vaccinera sig, utan att det är var och ens egen bedömning. Jag har heller aldrig uttalat mig förebrående mot någon som vaccinerat sig.
Skrivet av Annika D den 08 november, 2009 kl. 21:17 #
Glöm inte att fluor kan vara högst onyttigt för ämnesomsättningen, det tar jodets plats när sköldkörteln ska tillverka sköldkörtelhormoner (t.ex T4 och T3) och bromsar därmed jodupptaget. Om det är någon som blir dåligt efter att ha varit hos tandläkaren, så kan man ju ta sig en funderare...
Skrivet av Matsmurfen den 08 november, 2009 kl. 21:17 #
Nu vill jag inte uttala mig mera i detta ämne. Jag tycker att det är orimligt att man som bloggande läkare inte ska ha rätt att ha lite udda åsikter i denna fråga, eller andra frågor.
Vill VoF ge mig utmärkelsen Årets förvillare för detta kommer jag att ta det med fattning.
Skrivet av Annika D den 08 november, 2009 kl. 21:21 #
Fluor eller inte, vad vet jag som lekman, men för inte så länge sen var jag med en äldre person till tandläkaren. Tandläkaren frågade om patienten använde fluorsköljning? Nej, sa jag, eftersom jag visste att så inte var fallet. Vad ska man använda frågade jag. Tandläkaren nickade mot en affisch som satt på dörren. En affisch om munsköljmedel med fluor.
Min spontana känsla var att tandläkaren inte riktigt kunde stå för produkten. Kanske har jag fel?
I övrigt var undersökningen och bemötandet helt perfekt och professionellt.
Skrivet av Anhörigvårdare den 08 november, 2009 kl. 21:53 #
Jag håller helt med dig om det du skriver om vaccinationen och även kostens betydelse för starkare immunförsvar – och motverka influensan. Det behövs en motvikt till den ensidighet som finns i media och från sjukvårdshåll. Media har tappat mycket av mitt förtroende efter sin skrämselpropaganda.
Jag har kommenderat influensahysterin här: http://blogg.passagen.se/sannaehdin/entry/om_influensahysterin
Jag blev VOF's årets förvillare år 2000 och utsågs till deras huvudfiende nr ett vid deras 20-års jubileum – det är bara att ta åt sig av äran! Det visar att vi är på rätt väg.
allt gott,
Sanna
Skrivet av Sanna Ehdin den 08 november, 2009 kl. 21:53 #
Det är sant att fluor stärker tänderna på kort sikt. På lite längre sikt får det motsatt effekt. Jag har alltid varit snål med tandkräm så jag har klarat mig hyfsat bra med tanke på att jag slarvborstar mina tänder och bara i snitt 6 ggr/vecka. Nog finns det de som har klart bättre facit än jag, men 4 hål i mitt liv är rätt bra trots att jag har minimalt med tandkräm på borsten och bubblar noga ur den äckliga krämen efteråt. Ändå dricker jag ju Coca Cola till maten. Fast å andra sidan har jag alltid skippat det där med att äta minst 5 ggr om dagen, som är en riktigt häsloförstörande filosofi. Det händer att jag har 4 födointag per dag, men oftast 3 (ibland 2).
Tur att ingen kan avkräva mig att göra en pudel om en avfallsprodukt (fluor) som de tidigare måste destruera tills ngn kom på att det gick att prångla ut och göra det till intäkt istället för utgift.
Att tandhälsan blev bättre för några årtionden sedan berodde sannolikt inte på fluoret (bevis annars?). Det berodde på information åt barn om borstning och hur syraatacker skapades efter förtäring. Idag blir barns tandhälsa tvärtom sämre och sämre - det beror inte på att man slutat tillsätta fluor precis, utan man har vänt på trenden kring de andra faktorerna som faktiskt spelade roll.
Viktigare än tandkrämer är nog dock dricksvattnets fluorinnehåll.
Skrivet av Tomtefar den 08 november, 2009 kl. 21:53 #
Annika. Jag vill bara att du skall veta att var det inte för dig så hade jag inte klarat av att gå ner i vikt Jag har testat olika metoder, men INGEN har fungerat utom LCHF. dessutom, som "bieffekt", jämnar humör (känner mindre stress),mindre halsbränna, en mage som äntligen fungerar föredömligt m.m, så skit i kritikerna, lyssna på oss som mår bra istället, vi är förmodligen fler.
Skrivet av Lasse P den 08 november, 2009 kl. 21:53 #
Men du har ju inte ändrat dig alls i det ämnet jag diskuterat med dig (karies och fluor)! Du har omformulerat dig lite men budskapet är detsamma. Det enda nya är en "bakdörr": om någon LCHF:ätare skulle få problem säger du "det fanns innan". Mycket lågt!
(Och nej, jag är varken "gubbe" eller "voffare" om du nu skulle fått för dig något sådant.)
Skrivet av Odontologen den 08 november, 2009 kl. 21:57 #
Odontologen, Har du träffat många LCHF-are med karies och tandköttsinflammation?
Den enda som höll med dig förut angav "början till tandköttsinflammation" vid tandstensskrapning. Det lät inte så imponerande. Det kan ju ha blivit en rodnad i samband med stenskrapningen.
Skrivet av Annika D den 08 november, 2009 kl. 21:57 #
än så länge har vi åsiktsfrihet i detta landet..och yttrandefrihet.
du får säga vad du vill Annika. det är din blogg och dina åsikter..
det ska dom där anal retentiva idioterna inte lägga sig i.
Skrivet av anna i Sörmland den 08 november, 2009 kl. 22:15 #
Detta är en blogg - inte en doktorsavhandling. Självklart får du tycka vad du vill, Annika. Men internet är fullt av folk som lever för att kritisera andra, så är det bara. Här kan man hamna i blåsväder för att man menar att passiv rökning är farligt för småbarn, till exempel. Eller påpekar att det verkar onödigt att nyttja fluor eller andra gifter om man ändå har friska tänder.
Så ta inte åt dig. Du har tydliga åsikter och det drar till sig påhopp.
Vad VoF angår så ger en snabb titt på deras tidigare åsikter vid handen att det närmast är att räkna som fint beröm att få kritik från det hållet. Får du priset är det för att du har skapat opinion och ifrågasatt tingens rådande ordning. Knappast ett minus. Kämpa på!
Skrivet av HannaT den 08 november, 2009 kl. 22:44 #
En bättre utmärkelse av foliehattar kan man väl inte få?
Grattis i förskott.
Skrivet av Ingvar den 08 november, 2009 kl. 23:26 #
anna i Sörmland, analretentiva, det var kul. Betyder det förstoppade?
Skrivet av Annika D den 09 november, 2009 kl. 07:39 #
Annika!
Det mesta av den kritik du får från olika håll är ju inte dina egentliga åsikter eller uttalanden. Det är medias sätt att förvränga det du sagt och att ta saker ur sitt sammanhang. Du är utsedd till syndabock. Därför kommer det aldrig att bli bättre, hur snäll och försiktig du än är i dina uttalanden, för om de inte hittar något som de kan klaga på så konstruerar de själva något illasinnat att säga om dig. Så bara stå på dig och forsätt föra ut ditt budskap. Det är många människor som har ett bättre liv tack vare att du exponerat LCHF.
Skrivet av EGK den 09 november, 2009 kl. 07:46 #
”Föll i koma av vaccinet
fick kramper Kevin satt med sin pappa på ett kafé i fredags. Plötsligt började han skaka och fick kramper. Han slutade andas och föll i koma. Kevins mamma Mia kom snabbt till platsen. ”Jag tog upp honom i mina armar och han var helt lealös”, säger hon. Två dagar tidigare hade Kevin tagit en spruta med influensavaccin.”
http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfluensan/vaccinguiden/article6086396.ab
Det kan bero på något annat, men det är denna typ av biverkan jag förväntar mig.
Leker man med immunförsvaret så får man biverkningar från immunsystemet.
Alt vad immunförsvaret kan göra går inte att se i blodprov, inte ens vissa reumatiska sjukdomar syns i blodprov, hur kan dom då inbilla sig att en biverkan av vaccinet måste synas i blodprov?
Vad orsakar symtomen när vi blir sjuka viruset eller immunförsvarets angrepp på viruset, DET ÄR IMMUNFÖRSVARET SOM ORSAKAR MÅNGA AV SYMTOMEN, TÄNK OM.
Varför skulle inte immunförsvaret kunna tro att det var ett virus i kroppen och full kraft försöka bekämpa det virus som inte finns bara resterna av det.
Tänk efter hur skulle en sådan biverkan se ut?
När biverkan inte syns i vanliga blodprov så tror alla att var inte vaccinet, biverkningar av denna typ bokförs aldrig som vaccinets fel.
Skrivet av dom blundar den 09 november, 2009 kl. 07:46 #
Fluor finns inget gott att säga om, tänderna kan och bör stärkas på annat vis som med LCHF, även med den geniala av en odontologisk svensk forskare uppfunnen produkt PlaqueOff som jag äter dagligen med bonuseffekt även på naglar och hår.
Produceras helt utan vinst för läkemedelsindustrin medan fluor är en miljardaffär.
Finns i hälsokostbutiker.
Skrivet av manon den 09 november, 2009 kl. 07:46 #
Vad gäller den påstådda planteringen av influensavirus vill jag säga följande:
Alla stora företag har som målsättning att tjäna storar pengar, t.ex. biltillverkare gör inte bilar för att folk lättare ska kunna förflytta sig, de gör det för att tjäna pengar. Läkemedelsindustrin är inget undantag i detta fall. Det har visats många gånger att storföretag kan gå väldigt långt för att tjäna pengar, även bryta mot både juridiska och moraliska regler, så länge man bara är relativt säker på att inte bli avslöjad. Troligen har man inte konstruerat svininfluensan, men man har definitivt haussat upp en ganska lindrig influensa för att kunna sälja ofantliga mängder av ett illa utprövat vaccin. Den vanliga säsongsinfluensan är betydigt mycket farligare. Så här års har vanligtvis flera hundra människor i Sverige avlidit av vanlig influensa, men det får vi inte veta från massmedia, inte heller att 3000-5000 människor dör av den varje år i vårt land. Hittills tror jag att vi har under 10 dödsfall av sviniinfluensan. Nu talar media, och t.om. smittskyddsläkare om att smittspridningen kommer att explodera, för skolorna kör för fullt. Skolorna har kört för fullt i 3 månader och det har varit kallt i minst 1,5, så det låter mest som en sista dålig, desperat ursäkt för att få folk att vaccinera sig. Då kan man nämligen säga: se, vi hade rätt, det hjälpte. Om de flesta låter bli att vaccinera sig, och vi inte får den enorma epidemi som förutsagts så står man nämligen med röven i vädret, och då är det svårt att försvara sig!
Skrivet av EGK den 09 november, 2009 kl. 07:46 #
Om man är orolig för Pandemrix, då måste man ju vara rädd för Vaxigrip också,vaccin mot vanliga influensan.
Sen tycker jag som jag vidare sagt, vill man låta vaccin fortsätta vara frivilligt och tycka att var och en får göra som dom vill, kanske man får vara mer nyanserad och presentera fakta/teorier från båda aspekter, inte bara det negativa om vaccinet. För mig blir det en indirekt åsikt att inte vaccinera sig, "det är ju så farligt". Har hittat ca 20 inlägg här senaste månaden, bara negativt om vaccinet. Inget som kan vara bra. T.o.m. kvällstidningarna belyser båda sidor, om ofta än i alltför saftiga löp.
Skrivet av Mattias den 09 november, 2009 kl. 07:46 #
Mattias, Vaxigrip innehåller vad jag vet inget kvicksilver och skvalen? Det ges dessutom bara till riskgrupper.
Vad gäller nyanserna har jag tyckt att de har varit odelat till vaccinets fromma i media och från etablissemanget, så därför har jag tyckt att det behövs lite motvikt.
Skrivet av Annika D den 09 november, 2009 kl. 08:18 #
Det lär väl varit fler som dött av svininfluensa än av vaccinet..??
Visa data på motsatsen !
Klart som f-n vi skall vaccinera oss, mängden Hg är ju som en halv portion sill/ströming..
Oansvrigt att INTE ta det och smitta !
Skrivet av Eola Sappalainen den 09 november, 2009 kl. 08:29 #
Eola, Vi vet inte hur många som dött av vaccinet eftersom det aldrig
sägs att de dött av vaccinet, utan att de "dött av
döden". Sen är det inte säkert att man dör, utan man
kan bli sjuk på något annat sätt.
Det är skillnad på kvicksilver i maten och i injicerad form. Jag anser
att vi inte ska injicera kvicksiler i våra kroppar öht.
Argumentet att det är oansvarigt att inte vaccinera sig blir till ett
socialt tvång att vaccinera sig. Perfekt för vaccinfabrikanterna som
vill tjäna pengar på vaccinet.
Skrivet av Annika D den 09 november, 2009 kl. 08:37 #
Ang. Vaccinet!
Vad är det för vits med vaccineringen när det ändå bidrar till sjukdom och biverkningar?
Antalet biverkningar ökar för varje dag, men alla visar sig inte på en gång.
Kom att tänka på hundar och katter som vaccineras. De får aldrig biverningar mej veterligen.Jag har då aldrig sett det på mina djur. Det är ju också olika virus de vaccineras mot.Valpsjuka, parvo,Smittsam leverinflammation och kennelhosta på hund. Samt kattpest och kattsnuva på katt.
Varför ska ett vaccin skada och eventuellt döda individer?
Ska det inte skydda istället?
Skrivet av Eva Lindqvist den 09 november, 2009 kl. 10:10 #
Det finns väl också en risk att biverkningar kan uppstå en tid efter vaccinationen, alltså några månader, och då kan man inte med säkerhet peka på vaccinationen.
Har för mig att jag hört om detta när det gällt barn som fått svåra sjukdomar, där föräldrarna är 100% på att det är vaccinet, men sjukvården/läkemedelsfirmorna givetvis förnekar allt samband.
Skrivet av Halvdansken den 09 november, 2009 kl. 10:10 #
Annika,
Jo, enligt apoteksbolaget innehåller Vaxigrip kvicksilver. http://www.kvicksilver.org/hg/lakm.html
Har skrivit en del på min blogg, hittade gott om biverkningar Fass av vaxigrip.
Skrivet av Mattias den 09 november, 2009 kl. 10:10 #
Mattias, jaså. Som jag har förstått det så brukar endosförpackade vacciner inte innehålla konserveringsmedel.
Skrivet av Annika D den 09 november, 2009 kl. 10:13 #
På ett äldrebeonde dog två stycken friska äldre, efter vaccination. Man ställde därför in vaccineringen av de övriga några dagar.
http://www.smabrukaren.se/småbrukaren/FOV1-0001808D/
Skrivet av Natt Frost den 09 november, 2009 kl. 10:22 #
Annika,istället för att försvara Dig betr. Ditt personliga ställningstagande
mot vaccinationer-visa på ett vida effektivare sätt:
D-vitaminet är bevisat effektiv mot infektioner. Låt "dom" istället bevisa vaccinationens evidens.(som ju är bevisat skral)
Det kommer ju just nu hur många vittnesmål som helst från hela världen om D-vitaminets enorma betydelse,som även hjälper oss att förstå en del av Lchf-kostens hälsomekanismer.
Ulf
Skrivet av ulf pohl den 09 november, 2009 kl. 12:21 #
Annika, Ja, jag vet inte, är ju ingen expert på det här. Men enligt den informationen så innehåller det ju kvicksilver, som mycket annat där.
Guillain-Barrés syndrom nämns förresten som biverkning på Fass av Vaxigrip, liksom förlamning och en del annat otäckt. De vanligaste biverkningarna är precis desamma som Pandemrix, t.ex. huvudvärk, trötthet, och svullnad kring vaccinationsstället.
Tycket bara att man måste få lite nyans, har lite svårt att förstå att det bara är Pandemrix som utmålas som en jättebov. Det finns ju ingen medicin som är "ofarlig". Alvedon kan ju ge huvudvärk...
Skrivet av Mattias den 09 november, 2009 kl. 12:21 #
Mattias, Det är inte Pandemrix i sig som jag är mest emot, utan argumentet att man ska vaccinera sig med det av solidaritet med andra. Vi som inte vaccinerar oss utmålas som dödsmaskiner som går omkring och smittar oskyldiga medmänniskor med svininfluensa.
Skrivet av Annika D den 09 november, 2009 kl. 12:30 #
Varför skall du degraderas till hund bara för att du använder din rätt till yttrandefrihet?
Håller fullständigt med Sanna Ehdin och Sanna T. Ta detta som en stor komplimang.
Tycker dom att du förvillar folk? Vänd på det hela och fråga dej VEM som förvillar, egentligen!
Nu viner piskan så du skall inlemma dej i ledet.
Du är ingen pudel och behöver inte böja dej för etablisemanget.
DET HAR DU JU ALDRIG GJORT TIDIGARE!
Skrivet av annika den 09 november, 2009 kl. 13:01 #
Citerar några rader ur signaturen Anhörigvårdare:s kommentar.
"...Fluor eller inte, vad vet jag som lekman, men för inte så länge sen var jag med en äldre person till tandläkaren. Tandläkaren frågade om patienten använde fluorsköljning? Nej, sa jag, eftersom jag visste att så inte var fallet. Vad ska man använda frågade jag. Tandläkaren nickade mot en affisch som satt på dörren. En affisch om munsköljmedel med fluor.... !
Jag kan nästan gissa att reklamaffischen handlade om Listerine. Jag har själv sett både broschyer och affischer hos tandläkare/tandhygienist.
Jag undrar om de får betalt för att lägga ut broschyrer/sätta upp affischer?
Jag får gratis nyhetsbrev från www.mercola.com och jag kommer ihåg att Dr. Mercola har skrivit en hel del om fluor bl.a. en artikel i tre delar - "Is fluoride really as safe as you are told?"
Det finns även fler artiklar bl.a. en med en mängd olika referenser.
Tyvärr är det på engelska.
Skulle också tro att Gunnar Lindgren kan ha skrivit något om fluor. Googla hans namn.
Det bästa man kan göra för sig själv och nära och kära är att läsa på. Sök information på många olika ställen, läs böcker och försök att bilda Dig en egen uppfattning.
Tyvärr är det så att de flesta böcker som har en annan uppfattning - än den gängse - är på engelska.
Det lysande undantaget - hemsidor och böcker om lågkolhydratkost. Tack för det.
Skrivet av Kritisk anhörig den 09 november, 2009 kl. 13:32 #
Annika,
Jag håller med dig om solidaritetsresonemanget, det tycker jag också fel. Det jag vill lägga in en brasklapp om är att annat vaccin minsann inte är ofarligt, Pandemrix har ju målats ut som det värsta som skapats i medicinväg om man ska tro en del artiklar.
Skrivet av Mattias den 09 november, 2009 kl. 14:12 #
Adjuvanser
” För att förbättra vaccinets effekt kan den aktiva substansen adsorberas (fästas) på ett adjuvans som förstärker vaccinets effekt, eller på kemisk väg konjugeras (kopplas) till ett bärarprotein. Genom adsorbering eller konjugering av immunogenen förstärks immunsvaret. Som adjuvans i vacciner används olösliga aluminiumsalter, exempelvis aluminiumfosfat. I Hib-vaccinet har en svagt immunogen ytpolysackarid av bakterien Haemophilus influenzae typ b kopplats till ett bärarprotein, t.ex. en difteri- eller tetanustoxoid, vilket innebär att immunsvaret blir avsevärt bättre”
Överreagerar imunförsvaret? Ett levande virus har inte Adjuvanser, döden av vaccinet ser ut som en överaktivering av immunförsvaret, hjärtinfarkt är en inflammatorisk sjukdom, är vaccinet för starkt så ska det ge en infarkt som biverkan, (med mera)
Biverkan finns mitt framför ögonen på oss, men dom vägrar att inse sanningen, varför har ingen sagt att jag har fel? Är det inte konstigt? Dom vågar inte diskutera sanningen att vi inte kan se alt vad imunförsvaret gör i ett blodpro, för då måste dom erkänna att vaccinet kan orsaka en biverkan.
Varför dör en del av svinisen?
Kan det vara på grund av övereagtion i immunförsvaret som lungorna slås ut?
Skrivet av dom blundar den 09 november, 2009 kl. 15:51 #
Enligt den information som förekommit i landsortspressen (men som inte rapporterats i stockholmsdrakarna och i SR o SVT) har nu tio personer dött i omedelbar anslutning till vaccination. Enligt beslutsfattarna har dessa personer "dött av döden". Man har gjort snabbutredningar och kommit fram till detta. Vi vet också att ganska många skolbarn i hela landet åkt med knalltransport i ambulans efter vaccination efter kraftiga biverkningar. Pandemrix ger ovanligt kraftiga reaktioner. Så ska det vara, enligt experterna. Och det är nog sant.
Ingen myndighetsperson kommer någonsin att erkänna att en vaccination puttat någon över kanten.
Vaccinationer är inte att leka med. De kan ge biverkningar vilket klart framgår av bipackssedeln. Hittills är de ofrivilliga dödsfallen fler än de som dött av sjukdomen. Men det kan komma att ändra på sig. Vi får vänta och se.
Skrivet av Bosse Zackrisson den 09 november, 2009 kl. 15:51 #
Annika.. det är freudiansk psykologisk term för folk som är besatta på detaljer att det blir störande för omgivningen...
anala stadiet.. men visst de kan ju vara förstoppade i huvet med .
eller förmodligen är de det.
ofta har dessa personer även oidipus komplex.om du förstår vad jag menar ;)
Skrivet av anna i Sörmland den 09 november, 2009 kl. 16:31 #
När de utreder ett dödsfall efter vaccination, så undrar jag hur de har förväntat sig att ett svar ska se ut om att det berodde på vaccinationen?
Är det någon som vet?
Om det inte finns något svar på det så spelar det ju ingen roll hur många de är, det blir ändå bara svar att de har dött av döden.
Skrivet av Annika D den 09 november, 2009 kl. 16:43 #
Anna i Sörmland
Kan du som är så kunnig i medicin, förklara vilka blodprov som kan påvisa alla reumatiska sjukdomar, fibromyalgi vilket blodprov är relevant? Om nu inget blodprov kan visa något så måste flera sjukdomar vara psykiskt orsakade alt enligt vetenskapen, jag mins hur det var förra gången när ni påstod att magsåret satt i huvudet, det är tur att det finns penicillin mot psykisk sjukdom.
Den så kallade vetenskapen kommer inte att svara sakligt på frågor. Rädslan för sanningen är stor, människor som avslöjas brukar bete sig konstigt, det är så vi människor beter oss i besvärliga situationer.
Skrivet av dom blundar den 09 november, 2009 kl. 17:19 #
Svinisen angriper lungorna hårdare än andra förkylningar och flunsor - det vet vi.
Jag har en fråga angående påslags-graden av immunförsvaret. Blir lungorna känsligare för allvalig inflammation ifall man vid eventuell A/H1N1 tillfälligt inhalerar Pulmicort (kortison "trubbar ju av" immunreaktioner)? Jag innehar sådant, men använder det aldrig.
Andra frågan: Om man redan vid insjuknande börjar ta acetylcystein (slemlösande medicin som är en vanlig aminosyra som eventuellt förbrukas vid viruslunginflammation), hjälper det?
I vanliga fall brukar jag förkorta hostsymtomen genom att inhalera Bricanyl upp till varannan timme vid torrhosta. Det ger mkt gott resultat vid vanlig förkylning, men kan det få negativ effekt vid svininfluensa?
För övrigt, vid luftvägsinfektioner så håller jag tillbaks hostan så gott jag kan så länge den är torr med bricanyl, mkt vatten och vilja. När färgat slem börjar komma så "släpper jag fram" hostan och rensar skiten. Tidigare har det varit ett klart vinnande sätt, men jag vet ju inte om det gäller svinisen också. Jag har tillgång till all medicin jag behöver inom detta område ifall jag vill. Vad tycker ni?
Pulmicort: ja/nej
Bricanyl: ja/nej
Acetylcystein: ja/nej
Halvsitta mer än ligga om man orkar: ja/nej?
Annan bra medicin?
Skrivet av Tomtefar den 09 november, 2009 kl. 19:16 #
Citat
"Citerar några rader ur signaturen Anhörigvårdare:s kommentar.
"...Fluor eller inte, vad vet jag som lekman, men för inte så länge sen var jag med en äldre person till tandläkaren. Tandläkaren frågade om patienten använde fluorsköljning? Nej, sa jag, eftersom jag visste att så inte var fallet. Vad ska man använda frågade jag. Tandläkaren nickade mot en affisch som satt på dörren. En affisch om munsköljmedel med fluor.... !
Jag kan nästan gissa att reklamaffischen handlade om Listerine. Jag har själv sett både broschyer och affischer hos tandläkare/tandhygienist.
Jag undrar om de får betalt för att lägga ut broschyrer/sätta upp affischer?
Slutcitat..
Hur tror du själv..? Tror du att läkare/tandläkare är ett gäng ledlösa får som tackar och bockar så fort ett företag från läkemedelsbranschen kommer..? Och att dom under bordet får ett gäng tusenlappar för att rek. deras produkt..??
Tror du det så tycker jag att det är dags att vakna och lukta på kaffet..Det är en mycket grov anklagelse du skriver..dvs att vissa tandläkare är mutade..
1 Det finns i dag ett MYCKET starkt regelverk för vad läkare och företag får göra som är reglerat av SKL..och jag har så pass god insyn i detta att jag vågar påstå att INGEN i dagsläge försöka muta eller att ta emot en muta..
2 Tror du att läkare/tandläkare helt okritiskt tar emot det budskap som industrin ger..? Återigen så är det nog dags att se verkligenhet..Dagens läkare ÄR oerhört kritiska mot allt nyheter,studier som enbart baserar sig på företags egna material..
Jag önskar själv att man vore mer kritisk mot Statliga verk etc men där har vi än en väg att gå..men att anklaga läkarkåren för att vara viljelös och ta emot mutor...det är inte bara kränkade mot alla hårt jobbade läkare, det är grovt felaktigt!
Skrivet av Karin Senga den 09 november, 2009 kl. 20:43 #
Det är något av "den smala vägen" och att det alltid är svårt att gå emot strömmen och göra det rätta, över det som sker med dej Annika nu.
Jag är riktigt förbaskad att du skall behöva löpa gatlopp för det som med all
säkerhet visar sej vara det rätta.
Finns så mycket prestige och ömma professorstår som du trampat på, det
är solklart för den som sett sådana
här fasoner förut.
Särskilt om man är tjej och försöker
göra något riktigt bra för många, då är man illa ute.
Det är stora värden på spel ifall människor börjar efterfråga närproducerad "ren" mat.
Kan vara farligt "på riktigt" att utmana så starka krafter.
Skrivet av sia den 10 november, 2009 kl. 00:12 #
När de utreder ett dödsfall efter influensan, så undrar jag hur de har förväntat sig att ett svar ska se ut om att det berodde på influensan?
Om det inte finns något svar på det så spelar det ju ingen roll hur många de är, det blir ändå bara svar att de har dött av döden.
Skrivet av Pekka S den 10 november, 2009 kl. 10:04 #
Pekka, De personer som har dött i samband med influensa har alla blivit beömda som dödsfall pga influensa. Det är bara de som dött efter vaccination som bedömts som dödsfall pga döden.
Skrivet av Annika D den 10 november, 2009 kl. 10:12 #
Karin Senga, Läkare och tandläkare får inte mutor i reda pengar,
men företagen mutar med allt de har möjlighet till, som mat och
presenter. Sjukvårdspersonal tar ofta emot propagandamaterial från
läkemedelsindustrin, och sätter snällt upp affischerna på
väggarna.
Skrivet av Annika D den 10 november, 2009 kl. 10:26 #
Hej där ute!
Har just kommit i kontakt med LCHF metoden och börjat ändra min kost till detta. Jag tror verkligen på det och det skall bli väldigt spännande och se vad som händer med kropp och själ. Dock har jag märkt att jag sedan några dagar tillbaka mår lite halvilla. Kan det vara en "biverkning" i en övergång till denna kost?? Någon som vet och har erfarenhet av vad som kan hända i början?
Skrivet av Solen den 10 november, 2009 kl. 12:39 #
Dom blundar..
nu förstår jag inte riktigt vad du menar.
du får nog fråga en läkare om det. kanske du menade Annika?
Skrivet av anna i Sörmland den 10 november, 2009 kl. 14:09 #
Till sign. "Solen":
Ja, du kan räkna med lätta biverkningar vid övergång från sockerrik mat till LCHF. Huvudvärk, olust, illamående, koncentrationssvårigheter är de vanligaste. Men detta är övergående och försvinner helt efter en vecka eller två. Sten Sture Skaldeman skriver ingående om detta i sina böcker, så jag föreslår att du lånar/köper t.ex. "Ät dig ner i vikt". Finns för 117:- på bokia.se eller via skaldeman.se. Har själv ätit LCHF nu i 4 år och mår utmärkt. Tappat 10 kg i vikt dessutom och väger nu normalt...
Peter Jensen, Göteborg. Fil Dr i Biokemi. jensen@one.se
Skrivet av Peter Jensen den 10 november, 2009 kl. 14:09 #
Glaxo Smith Kline, tillverkaren av vaccinet som vi även ska få här i Sverige, kräver ansvarsfrihet för eventuella framtida biverkningar i Danmark. Har tidigare sett uppgifter om läkemedelsbolag som friskrivit sig ansvar för vaccinet i U.S.A. Vad ska man säga om det?
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1772759/tillverkarna-slipper-ansvar-for-vaccinet
http://www.foodconsumer.org/newsite/Non-food/Miscellaneous/200820090722_legal_immunity_set_for_swine_flu_vaccine_makers.html
Skrivet av Ulrica den 10 november, 2009 kl. 17:34 #
Ett psykosomatiskt trauma?
http://stefanhagberg.blogspot.com/2009/11/ett-psykosomatiskt-trauma.html
Skrivet av ton den 10 november, 2009 kl. 21:57 #
Bästa Annika...nu är du väl ute och cyklar REJÄLT..
Presenter..nu vet jag inte vad du menar med present men för mig är pennor och post-it block knappast det, dags avtal förbjuder ALL typ av mutning..Det finns i dagsläget inte ett enda företag som i Sverige tummar på den reglen, böterna och anseendet är för stort för det, och tror du verkligen att en doktor skulle som tack för en dagens lunch på 79 kr ohämmat skriva ut blodtryckspreparat eller dylikt..??
Samma sak med att "personalen snällt sätter ut reklam etc"...du är ute och cyklar..Direkt reklam för läkemedel till patient är sedan MÅNGA MÅNGA år förbjudna...det trodde jag att du hade koll på..Däremot är det tillåtet med reklam för OTC-preparet dvs receptfria men även här har en stor åtstramning skett, och det är knappast OTC-preparat som du syftade på..
Tycker din syn på dina egna kollegor och industrin är både sorglig och kränkande..om din syn är att läkemedelsindustrin inte fyller någon funktion utan bara är för profit och vinst, ja då är den din uppfattning men den känns bitter och faktiskt felaktig.
Jag stöder dina kostråd, och tror nog dom kan hjälpa, MEN en lösning funkar inte för alla och ibland behövs andra lösningar och tro det eller ej, läkemedelsindustrin är inte så hemsk som alla tycks tro.
Skrivet av Karin Senga.. den 10 november, 2009 kl. 21:57 #
Karin Senga, Jag säger att läkemedelsföretag ger alla de mutor som de har möjlighet till. Däremot har jag inte sagt att läkarna skriver ut alla deras mediciner för det.
Jag sade att personal sätter upp affischer som läkemedelsföretag har försett dem med. Åtminstone gjorde vi det på min tid.
Skrivet av Annika D den 10 november, 2009 kl. 22:12 #
Pekka
Vad dör dom som fått svinisen av? Frågan är relevant det är inte viruset som orsakar alla symtomen, det är även vårt immunförsvar som gör att vi blir sjuka, feber skapar kroppen själv, vi kan faktiskt döda os själva med vår immunförsvar, vid en infektion så kan vi dö av vårt egna immunförsvar ”dött av döden”
Retar vaccinet immunförsvaret tillräckligt mycket så dör vi på nästan exakt samma sätt ” dött av döden”
Det är pest eller kolera vi får välja mellan, men alla som dör har ” dött av döden”
Dör någon av en infarkt hur ska du kunna se att det inte var vaccinet som orsakade infarkten?
Hjärtsjukdom är en inflammatorisk sjukdom, inflammation kan man få av olika saker, autoimmun reaktion, kemiskt framkallat, av en infektion, men inte av vaccin är det inte märkligt, att det som skapades för att påverka immunförsvaret inte kan skapa en inflammation? För vetenskapen har sagt att vacciner är fullständigt ofarliga, så inflammation kan vacciner inte orsaka, dom som dör har dött av döden.
Pekka fram med argument mot det jag säger, att tiga bevisar inget.
Har jag fel så visa på sakfel.
Squalen och tiomersal är adjuvanter det är det som kan orsaka inflammatoriska skador
Vacciner med Tiomersal innehåller inte mycket kvicksilver men det retar immunförsvaret vilket inte metalliskt kvicksilver gör.
Det handlar inte om en dosfråga när immunförsvaret är inblandat, adjuvanterna når inte toxisk nivå i vaccinerna,
Allergiker, reumatiker, vet vad som händer när immunförsvaret är inblandat.
Skrivet av dom blundar den 10 november, 2009 kl. 23:50 #
Ser att storföretagen ej tar svininfluens hotet på så stort allvar.
Storbolagen: Våra chefer är inte vaccinerade
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2009\11\11\361316§ionid=Ettan
Skrivet av Släggan den 11 november, 2009 kl. 23:07 #
Hej!
Jag undrar hur mycket det skulle kosta att få testa om man redan har antikroppar före ev. vaccinering? Det tycks vad jag förstår vara i det närmaste omöjligt - varför? Hur hög skulle tillförlitligheten vara på ett sådan´t prov, och hur lång tid innan man får svar?
Tanken på att vaccinera i synnerhet våra barn känns inte alls lockande!
Min yngste är just nu sjuk; haft hög feber och har en hosta som skräller ordentligt - skulle gärna vilja veta om det är svininfluensan eller inte...
Skrivet av Lisbeth den 12 november, 2009 kl. 12:07 #
"All vaccination mot svininfluensa bör vara helt frivillig." ? Det är den väl redan? Och att inga med LCHF kost har dött av svinifluensan är ju inte så konstigt med tanke på att svininfluensan inte är farligare än vanliga influensan.
Skrivet av Joni den 17 november, 2009 kl. 12:27 #
Var på min vanliga läkarkontroll för en tid sedan.Har haft hjärtinfarkt för 5 år sedan.Har ngt förhöjda kolesterolvärden och äter medicin(crestor)mot detta.Vidare äter jag plavix och atacand för att dämpa blodtrycket.Äter också Arimidex då jag hade misstänkt cancer i vänster bröst för några år sedan.
Min läkare tyckte att jag kunde gå ner i vikt genom rätt kost och mer motion.Har börjat med LCHF för en vecka sedan,men känner en smärta i ländryggen och är orolig att ngn form av interaktion sker med alla mina mediciner som jag tvingas äta?Vad tror Du om mina misstankar? Ellen
Skrivet av Ellen Nordström den 17 november, 2009 kl. 15:37 #
Karin Senga: Jag är god vän till flertalet läkare, och samtliga har delgivit mig erfarenheter om mutor och liknande från läkemedelsföretag, som det talas tyst om.
Synd bara att media inte bryr sig, och ingen annan heller...
Själv är jag inte emot vaccin som sådant, men undrar varför man ska vaccinera sig mot en vanlig influensa om man inte gör det i vanliga fall?
Skrivet av smörklicken den 18 november, 2009 kl. 14:25 #
Kommer det att rapporteras lika mycket efter influensa kommande år? Vad jag menar är att det kommer och har varit influensa tidigare med dödsfall och aldrig har vi skådat detta mediapådrag. Lillemor
Skrivet av Lillemor den 19 november, 2009 kl. 11:36 #
Koppla i hjärnan..
Det är mest Desinformation i Media
Tänk själv istället för tro på Auktoriteter
Enda anledningen att kolla upp vad media/auktoriteter egentligen säger är för jämföra troliga motsatser & se vilket som verkar troligast.
Ett litet tips:
Rökning var ofarligt enligt Myndigheter/Auktoriteter & Media historiskt sett,
Lobbyverksamheten som fanns då är mycket mindre än den som kapitalismen byggt sen dess..
1+1=2 inte något annat..
Skrivet av Reality den 22 november, 2009 kl. 23:14 #
Ellen Nordström.
Låt bli Crestor, läs mer på http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2009/12/28/lon-for-stafettlakare/index.xml
Statiner behövs inte, ger bara biverkningar bland annat muskelvärk, demens, diabetes med mycket mer.
Skrivet av Björn den 02 januari, 2010 kl. 13:01 #
Bästa Annika!
Efter att ha använt fluor i många år, både i tandkräm och munskölj, råkade jag läsa en artikel av professor Olov Lindahl om avigsidorna med fluor. Jag blev faktiskt rädd för fluor efter det och försöker nu slingra mig ur den traditionella fluortandvården. Min tandläkare är hängiven "fluorist", inte alls kul att gå dit längre. Därför söker jag kontakt med en tandläkare i Helsingborg, Lund eller Malmö som också är fluorskeptisk.
Tips om en sådan tandläkare vore toppen!
Skrivet av Fluorsceptical den 07 augusti, 2010 kl. 17:39 #
Lite nya uppgifter ang. vaccin:
http://svt.se/2.22584/1.2288451/medveten_bluff_om_vaccinrapport
Skrivet av Stefan den 06 januari, 2011 kl. 13:22 #
Stefan, Jag har tagit upp det i min OT-blogg http://blogg.passagen.se/annikadahlqvist/ Ni får kommentera där.
Skrivet av Annika D den 06 januari, 2011 kl. 14:51 #