Svininfluensavaccinet har orsakat 25 dödsfall i USA

04 sep kl 17:32, 2009

Skrivet av dahlqvistannika under kategorin Blandat | 59 Kommentarer | Permalink

Artikel i Mail Online.

Detta gällde influensavaccination 1976.

Kommentarer:

Och svininfluensan har dödat 3437st enligt http://www.flucount.org/

Som info bara...

Lev väl!

Skrivet av Per S den 04 september, 2009 kl. 18:08 #

I USA 1976 dog endast en (1) person av svininfluensan.
Läs mer på http://en.wikipedia.org/wiki/1976_swine_flu_outbreak

Skrivet av Gunnar den 04 september, 2009 kl. 18:18 #

Vaccinet däremot dog 25 personer av:

"Overall, about 500 cases of Guillain-Barré syndrome (GBS), resulting in death from severe pulmonary complications for 25 people, were probably caused by an immunopathological reaction to the 1976 vaccine. Other influenza vaccines have not been linked to Guillain-Barré syndrome, though caution is advised for certain individuals, particularly those with a history of GBS.[4][5]"

Skrivet av Gunnar den 04 september, 2009 kl. 18:21 #

De som dog, tillhörde de någon riskgrupp?, värt att beakta.

Skrivet av Anna den 04 september, 2009 kl. 18:29 #

Annika, du bör kanske påpeka att de 25 dödsfallen var vid 1976 års vaccinering?

De som drabbade dem var Guillaine-Barré-syndromet. En sjukdom som kan utlösas då kroppens immunförsvar reagear på främmande antigener. Det kan alltså utlösas av vanliga infektioner, men också av influensavaccin eftersom det introducerar en liten dos viruspartiklar.

Normalt drabbas ca 1 på en miljon vaccinerade av GBS. Varför det var så många fall av Guillain-Barré-syndromet 1976 vet man inte, men man tror vissa batchar av vaccinet var kontaminerat.

Studier på influensavaccinationer sedan dess visar att det har hållit sig till ungefär 1 på 1 miljon

Skrivet av Medvetenskap den 04 september, 2009 kl. 18:41 #

Medvetenskap: Sådan information är inte intressant för Annica att skriva om. Det stödjer inte hennes åsikter och lämnas därför ute.

Skrivet av Joakim den 04 september, 2009 kl. 19:20 #

Hittade denna artikel i ÖP:

http://op.se/ettan/lokalt/1.1330429

Som jag fattade nyheterna idag beräknas flunsan kulminera i oktober här uppe - nån mening med vaccin då??

Skrivet av Tant Grön den 04 september, 2009 kl. 19:31 #

Vaccinet dödede 25 personer ÅR 1976!

Inte så relevant

Skrivet av Simon den 04 september, 2009 kl. 19:56 #

Dr Dahlkvist, vad mernar du med detta?

Skrivet av Anna den 04 september, 2009 kl. 20:50 #

Hej Annika
Du är helt otrolig som orkar fortsätta föra budskapet om det du tror på. Så mycket skit du får ta. Jag verkligen känner medkänsla med dig.
Kramar från en som tror på det du säger.

Skrivet av Soli39 den 04 september, 2009 kl. 20:53 #

Annika D:
På vilket sätt är ett 33 år gammalt vaccin relevant nu? Hur många vaccinerades då 1976? 40 miljoner människor. Av de så dog alltså 25 av GBS? Kan ha varit pga nån förorening i vaccinet. Idag kan man framställa renare vaccin och har bättre koll på sånt. Det har hänt en del inom sjukvården de senaste 33 åren.
Så på vilket sätt anser du att den artikeln är relevant idag? Eller är det bara ett pinsamt försök till skrämselpropaganda?
Om 25 av 40 000 000 dog 1976. Hur stor är risken då idag tror du med den utvekling som skett inom medicintekniken?

Skrivet av Kolhydrater är bra för hjärnan den 04 september, 2009 kl. 21:10 #

Fanns Svininfluensa 1976? Har bestämt för mig att den kallas "den nya influensan" så det lär väl ha varit en annan variant på influensa då?

Skrivet av D den 04 september, 2009 kl. 21:41 #

Kolhydrater är bra för hjärnan:

"The letter, sent to about 600 neurologists on July 29, is the first sign that there is concern at the highest levels that the vaccine itself could cause serious complications".

Förmodligen är det denna text som Dr Annika vill förmedla. Personligen är jag tacksam att jag fick denna information då det stärker mig i min övertygelse att det är bättre att ta några dagars feber än att riskera livet!

Skrivet av bustas den 04 september, 2009 kl. 21:51 #

Ps. Mail Online är en brittisk web-tabloid. Brittiska tabloider är kanske inte världens mest pålitliga kunskapskällor till något.

Kanske The Lancet har lite mer vetenskaplig tyngd men eftersom jag inte har lust att betala för att läsa fulltextartiklar där så lär vad som står i den artikeln vara enbart en ingress för mig. Ds

Skrivet av D den 04 september, 2009 kl. 21:54 #

bustas:
Risken är fortfarande väldigt mycket större att du ska dö av sininfluensan än av vaccinet. Även om det här vaccinet skulle vara lika dåligt som det för 33 år sedan.

Skrivet av Kolhydrater är bra för hjärnan den 04 september, 2009 kl. 21:59 #

Jag bloggade om detta:

http://medvetenskap.wordpress.com/2009/09/04/annika-dahlqvist-effekten-guillaine-barres-syndrom-och-vaccin/

Skrivet av medvetenskap den 04 september, 2009 kl. 22:27 #

Jag tycker att det är intressant att influensavaccinet dödade 25 personer
-76. Det är min blogg och jag får tycka och skriva vad jag vill i den.
Håller ni på och skriver i alla andras bloggar också att de inte får skriva det ena och andra där?

Skrivet av Annika D den 04 september, 2009 kl. 22:36 #

Annika D:
Om en annan läkare skrev liknande saker skulle jag reagera också.
Det här är inte privatpersonen Annika Dahlqvists blogg utan "Läkaren Annika Dahlqvists låg-kolhydratblogg".
Varför är det intressant att ett antaligen förorenat vaccin dödade 25 av 40 000 000 vaccinerade för 33 år sedan?
Varför är det intressant just nu? Ingen årlig vaccinering mot influensa efter det där har haft lika många fall av GBS så varför tar du upp just det här extremfallet just nu?
Finns inte risken att människor helt i onödan blir livrädda när de läser ditt inlägg "Svininfluensavaccinet har orsakat 25 dödsfall i USA?" Många kommer inte läsa texten du länkar till utan kommer med stor sannorlikhet missuppfatta när och vad människor har dött av och i onödan bli rädda för vaccinet.
Jag tycker inte det är speciellt seriöst av en läkare att skriva på det där sättet om du gör det enbart för att göra människor rädda. Jag kan inte se någon annan förklaring till varför du skrev det.

Skrivet av Kolhydrater är bra för hjärnan den 04 september, 2009 kl. 22:46 #

Kan du åtminstone lägga till "1976" i ditt inlägg för trovärdighetens skull? Och frågetecknet kan du också ta bort. Det råder väl föga oklarhet om att 25 dog pga vaccinet (1976)?

De som vill ha klargörande information istället för skrämselretotik rekommenderas att läsa inlägget hos Medvetenskap.

Skrivet av Pekka S den 04 september, 2009 kl. 22:47 #

Medvetenskap, Jag anser att influensavirus har blivit ett naturligt inslag hos mänskligheten numera. Jag tror att friska människor med rätt kost klarar av influensa och skaffar sig livslång immunitet mot det aktuella viruset. Jag tycker att det är onaturligt att hålla på och vaccinera mänskligheten mot alla nya virusar som dyker upp.

Skrivet av Annika D den 04 september, 2009 kl. 22:55 #

Till Kolisar är bra för hjärnan.

Har du någon bra kommentar till vad denna expert tycker?
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3427795.svd

Är det någon sorts protest mot professor David Ingvars nya bok eftersom du nu kör med ett sådant nicknamn! Du luras ju när du inte säger vad som nu omvandlas till kolisar - din stygging!

Skrivet av Zonen den 04 september, 2009 kl. 22:59 #

Medvetenskap.

Du ger intryck av att håll på saker och ting.
Stämmer det att vaccintillverkarna krävt och fått friskrivning för eventuella biverkningar enär vaccinet ännu inte hunnits testas tillräckligt?

Vaccination 1 ger 40 - 60% skydd och efter vaccination II har man 90% skydd sägs det, om nu vaccinet ges i tid.
Hur kan man veta det?

Nu verkar det inte som man hinner ge det i tid... varför ger man det då?

Skrivet av Zonen den 04 september, 2009 kl. 23:05 #

Vi har fortfarande inte fått svar på av vilken anledning du Annica tycker är det intressant att 25 personer dog 1976 av ett vaccin som sannolikt var förorenat?

Även jag rekommenderar inlägget hos Medvetenskap

Skrivet av Joakim den 04 september, 2009 kl. 23:14 #

Zonen:
Det finns inget som tyder på att viruset skulle mutera. Vaccinet skyddar dessutom mot ett brett spektrum vilket innebär att det antaligen även ger skydd mot en muterad version. Jag köper inte "det som inte dödar, härdar" argument i dagens samhälle med den sjukvård vi har. Människor ska inte dö i onödan. Ska vi tillämpa samma sak när det gäller andra sjukdomar och medicinska tillstånd för att se till att vi bara har genetiskt perfekta supermänniskor i framtiden? Sålla ut de svaga och sjuka och låta de dö eftersom de inte bidrar med något positivt till den mänskliga artens forlevnad?
Nej jag luras egentligen inte och jag har faktiskt tagit upp glukoneogenes varje gång jag förklarat mitt namn.

Skrivet av Kolhydrater är bra för hjärnan den 04 september, 2009 kl. 23:17 #

Snälla Annika, du är bättre än att skriva sånt som sänker dig själv.

Svininfluensan, dvs den nya influensa som kommer nu fanns inte 1976. Web-tidningen du hänvisar till är en brittisk tabloid vilket i princip diskvalificerar den för allt bara för det. Du får självklart skriva precis vad du vill i din blogg men det är ju så att som man är klädd blir man hädd.

1976 vaccinerades hela min årgång mot rubella och jag har inte sett tex någon enda person person med svår missbildning pga rubella som är född efter det. Den senaste jag sett med missbildning var född någon gång på 60-talet och jag är övertygad om att det är en välsignelse att de komplikationerna inte uppstått igen.

Det vaccineras mot influensa varje år i Sverige. Inge större affär av det. Skillnaden med den nya sk svininfluensan är att vaccinet pga tidsbrist inte hinner dosförpackas och därför innehåller konserveringsmedel.

Sk solidaritets-vaccination med de som av olika anledningar har nedsatt immunförsvar kräver en form av privatmoral som kräver att människor har förmåga att se bortom egen plånbok och egen hälsa för andras bästa. Alla har inte det för det kostar ibland(nästan alltid) på att vara solidarisk med andra männsikor och särskilt de man inte känner.

Skrivet av D den 04 september, 2009 kl. 23:24 #

Varför använder man kvicksilver som konserveringsmedel i vaccinet , vi lever ju i 2000-talet!!!!!!!!!!

Skrivet av Anders Näsberg den 04 september, 2009 kl. 23:26 #

Zonen: "Vaccination 1 ger 40 - 60% skydd och efter vaccination II har man 90% skydd sägs det, om nu vaccinet ges i tid.
Hur kan man veta det?"

Genom att mäta mängden antikroppar hos individerna som hittills testats har man funnit att över 90% av dessa uppnått nivåer som bör ge ett fullgott skydd. Det är alltså en teoretisk uppskattning utifrån en mätmetod som visat sig kunna förutspå praktisk effekt.

Annika D: Du svarar inte på de frågor som ställs. Istället väljer du att vädja till "det naturliga" som argument. Men inget vaccin är ju "naturligt". Och alla virus är naturliga. Ditt argument säger alltså föga.

Vad du personligen "tror" gällande dieter och influensaresistens är av mindre betydelse. Fixa fram gedigen forskning (kunskap istället för tro) innan du går ut med influensa- och cancerråd till hela befolkningen.

Skrivet av Pekka S den 04 september, 2009 kl. 23:29 #

Vilket fantastiskt inlägg!:
Skrivet av D den 04 september, 2009 kl. 23:24 #

Kunskap njutbar att läsa. Folkbildande och helt underbart.

Att vara solidarisk med kända och okända. Ord att betrakta vad det betyder och vad det skulle betyda för mänskligheten med den attityden hos flera.

Skrivet av Marie den 04 september, 2009 kl. 23:30 #

Använder man sin yrkestitel läkare i olika sammanhang så får man också ta ansvar (och bli bemött) vad man säger utifrån denna yrkestitel, samma gäller allt från präster, politiker till poliser. Privatpersonens åsikter bör då förtydligas och särskiljas. är detta en blogg utifrån dig som privatperson eller utifrån dig som läkare?

Skrivet av Anna den 04 september, 2009 kl. 23:31 #

Kolisen för..

Angående luras - jag kan din förklaring
och den håller inte. Ditt nicknamn är bara en felaktig bekräftelse(reklam för irrlära) på det många fått lära sig och som även Erlanssson/Albertsson kör hårt med. Dock inte David Ingvar längre....

Så det var ingen bra artikel den i SVD - "experten vet för lite" - du vet mer!
Och du är helt säker på att det du nu säger är rätt även om du nu använder ordet antagligen. Låter tryggt!

Skrivet av Zonen den 04 september, 2009 kl. 23:34 #

Zonen skriver David Ingvar, har sett det tidigare - är det Martin Ingvar du menar? Martin är David Ingvars son, den senare lever ej sedan ett antal år.

Skrivet av Marie den 04 september, 2009 kl. 23:41 #

Det var värst vad många tar i här D, Anna m fl.

Ni skriver om vår lilla ankdamm och får det att verka som vi är i jordens mitt.
Hur gör dom egentligen i andra länder och lite av facit har vi ju sett från andra sidan jorden!

Kommer än ihåg TV-nyheterna som var en kväll då en professor från Cochraneinstitutet intevjuades och han var kritisk till att det hela är en pandemi och till massvaccinationer.
Undrar vem som sedan har tryckt på en knapp? Inslaget har inte visats eller kommenterats igen.

Kan det bero på att ansvariga här redan har beställt vaccin för 1,2 miljarder?
Är det även därför vissa vaccinationsläkare vänt 180 grader på senare tid och nu förordar massvaccination.
Man undrar?

Skrivet av Zonen den 04 september, 2009 kl. 23:44 #

Klart du har rätt - Marie. Tack för rättelsen.

Skrivet av Zonen den 04 september, 2009 kl. 23:45 #

Varför använder man kvicksilver som konserveringsmedel i vaccinet , vi lever ju i 2000-talet!!!!!!!!!!
Man borde väl se bivärkningarna från tidigare Amerikanska tester.ADHD ,DAMP.mm som följd av världens starkaste gift KVICKSILVER!!!!

Skrivet av Anders Näsberg den 05 september, 2009 kl. 00:16 #

Vaddå att risken att dö i svininfluensan är så stor?
Vem är det som vet det?
Man basunerar ut detta för att skapa värsta paniken.
Första och andra dödsfallet, står det med stora rubriker. Den ena var cancersjuk och den andra hade också svåra hälsoproblem, har det visat sej.
Media är ju helgalna.
Vem ligger bakom?
Jag tror att vaccinet är farligare än sjukdomen.

Skrivet av sia den 05 september, 2009 kl. 01:31 #

Kvicksilver är ett av de giftigaste ämnen som vi känner till. Det är så farligt så vi får inte längre ha kvicksilvertermometrar. Detta ämne sprutas in i vårt blodomlopp vid influensavaccinationen. Självklart är man skeptisk mot ett sådant förfarande.

Skrivet av Gabriel Kullberg den 05 september, 2009 kl. 01:43 #

Ok, saken är klar, det är som vanligt ett gäng giriga, som har kommit på ett nytt sätt att göra folk oroliga och med hjälp utav denna oro så kramar man pengar. Fan ta dessa girigbukar! Gud får ta hand om de notoriskt oroliga :-)

http://eclipptv.com/viewVideo.php?video_id=7179

Skrivet av Sverker den 05 september, 2009 kl. 03:58 #

Hur var det nu med det vanliga årliga influensavaccinet? Och vad ska man tro om vaccinet mot den nu aktuella influensan?

En forskargrupp i Lund hade ju sett att blodådror blir stela i samband med den årliga vanliga vaccineringen. Här kan man ju undra över att så många över 65 drabbas av hjärninfarkt (stroke). 30000 drabbas av stroke varje år, därav ca 85% av just hjärninfarkt, den andra delen av hjärnblödning.

Dessutom - hur blir det med den årliga vanliga influensavaccineringen? Blir det två olika vaccineringar?

Skrivet av Novis den 05 september, 2009 kl. 07:11 #

Det tråkiga med allt detta är att, Du, Annika var så nära på att vinna de mest kritiska personerna i samhället med dina Goda kostråd! Men i och med dina uttalanden kring vaccination och cellprov mm, så falerar det hela, även trovärdigheten kring kostråden. Du måste försöka vara med ÖDMJUK när media frågar dig saker och ting, du vet mkt väl att de kan vända och vrida på ALLT du säger. Så du måste sluta upp med att se så SVART/VIT på saker och ting. Är du med ödmjuk, så kommer du att vinna många fler anhängare. Förstör inte denna hälsovåg nu, utan jobba på hur du skall tala inför folk. Anlita en coach kanske?
Jag tror på dig,,,men som sagt, ÖDMJUKHET ger RESPEKT och FÖRTROENDE!

Skrivet av Lena den 05 september, 2009 kl. 07:17 #

Jag imponeras av alla dina inbokade föreläsningar. Så himla många som vill veta mera och lyssna till dina goda råd om vår dagliga kost.

Lycka till i fortsättningen, säger en som prövat på LCHF-kosten och blivit förtjust.

Skrivet av Yes! den 05 september, 2009 kl. 07:40 #

Angående kvicksilvret i vaccinet,så gå in på amalgamskadefonden.se.Där finns ett skakande inlägg i frågan , det visar sig bla att Sverige blivit erbjudna ett vaccin UTAN kvicksilver men TACKAT NEJ.
Har inte lärt mig att länka än ,så ni får gå in på det vanliga sättet.

Skrivet av ulrika den 05 september, 2009 kl. 07:43 #

Skrivet av Lena den 05 september, 2009 kl. 07:17 #
Du har en viktig poäng här som jag hoppas Annika D tar till sig.
Jag äter också lchf och mer än nöjd och blir bara friskare och friskare...

Skrivet av Mian den 05 september, 2009 kl. 08:08 #

Det är otäckt med dessa förståsigpåare (troll?)som "i all välmening" vill korrigera ditt beteende Annika. Hade du varit en man hade aldrig t ex signaturen Lena 07:17 uppmanat dig att vara lite mer ödmjuk.

Fortsätt var dig själv Annika!

Skrivet av dr No den 05 september, 2009 kl. 08:29 #

Lena: Personligen tycker jag att det bästa är att Annika Dahlkvist är den hon är och det är bra att hon inte bara viker sig.

Håller med dr No: hade det varit en man vore det inte så illa med alla uttalande, inte hade han behövt vara ödmjuk heller för att platsa.

Skrivet av Tant Grön den 05 september, 2009 kl. 08:40 #

"dr No den 05 september"...man eller kvinna spelar ingen roll.
Jag håller helt och hållet med annika och har en god kunskap i kost och näring. MEN, för allmänheten som inte bekant med vare sig näringslära eller medicin, så låter Annikas uttalanden i media som mycket aggressiva och icke trogivande. Jag vill, liksom Annika att den breda massan skall äta LCHF, men vi kommer absolut INTE att vinna fler människor om vi blir FÖR kaxiga och nästan intill religiösa. Anhängare, förtroende och tillit bygger på ÖDMJUKHET!
Lchf är inte räddningen till alla sjukdomar..men det är ett bra steg på vägen!

Skrivet av Lena den 05 september, 2009 kl. 08:52 #

Tack för att du förmedlar kunskap till oss alla här i cyberrymden. Att det var så illa med maten hade jag ingen aning om förrän jag upptäckte hälsoförbättringar själv.

Skrivet av Igor den 05 september, 2009 kl. 08:53 #

Både Tant grön och Dr No...mina kommentarer handlar inte om vad NI tycker och annika....Jag antar att NI liksom JAG är på hennes sida. Vi kan "ta" hennes kontroversiella uttalanden i media...för att vi är ganska övertygad om att hon har rätt...
men vi kommer som sagt att inte vinna på detta...för att människor skall våga testa och få upp ögonen måste vi bygga upp ett seriöst förtroende. Och det gör man inte genom "personliga åsikter"...och svart/vita kommentarer

Skrivet av Lena den 05 september, 2009 kl. 08:55 #

Lena m fl, om jag var den som anpassade mig till andras åsikter om hur jag skulle bete mig så skulle jag inte vara den jag är.
Om ni inte tycker att jag är en bra företrädare för lchf så får ni hänvisa till någon annan.

Skrivet av Annika D den 05 september, 2009 kl. 08:58 #

Lena: alla har rätt till en åsikt och här får man kommentera varandras inlägg. Personligen tror jag att Annika Dahlkvist vinner på att vara just som hon är!

Sen finns det inget "vi" i sammanhanget - alla är individer och det finns många individer som själva kan visa in the flesh hur LCHF har påverkat deras liv! Om man har ett sånt "grupptänk" som du har, ja då kan Annika Dahlkvists uttalande "skada" gruppen, men det finns ingen grupp. Självständigt tänkade är trixet! Personliga åsikter är viktiga, enligt mitt sätt att se.

Själv är jag inte alltid övertygad om att Annika Dahlkvist har rätt alla gånger - jag kan för lite. Det jag däremot är övertygad om är att LCHF-kosten är rätt för mig och om nån frågar så berättar jag, dessutom försöker jag få folk som på nåt vis mår dåligt/behöver gå ner i vikt, att testa den här kostvarianten. Fullständigt oberoende av vad Annika Dahlkvist säjer eller inte säjer!

Däremot högaktar jag henne för att hon är så stark, för att hon står på sig, för att hon kan svara för sig, för att hon har hjälpt så många genom denna kost osv osv! Därför kan jag absolut inte hålla med dig om att hon, bara för att vara till lags, sak ändra sitt sätt att vara - att bli mer ödmjuk!

Var den kommentaren tillräckligt färgstark för dig, Lena?

Skrivet av Tant Grön den 05 september, 2009 kl. 09:05 #

Hoppa över vaccinet och använd något som kan både förebygga influensan samt bota influensan om du skulle drabbas av den - kolloidalt silver!

Använder du produkten på rätt sätt kan du faktiskt få effektiv hjälp med de flesta angrepp från våra så kallade förkylningsvirus. Att notera är att det finns över tvåhundra olika virus som kan ge förkylningsbesvär. Vissa av dessa virus omger sig av en hinna med skyddande fett – ett lipidskikt. Dessa virus brukar man kalla lipidvirus och de har en många gånger svårforcerad barriär som skyddar mot de vattenburna silverjonerna.

Lösningen på problematiken är att blanda lika delar kolloidalt silver med vodka, whisky eller någon annan alkoholbaserad dryck. Avsluta med att blanda i lite färskpressad lime- eller citronjuice. En silvergrogg helt enkelt.

Både alkoholen och syran från citrusen löser i viss mån upp lipidskiktet och silverjonerna får lättare tillgång till virusets inre. Tar man sedan och intensivbehandlar genom att ta en tesked av detta var femte minut under en timmas tid, så märker man i de allra flesta fall att förkylningen klingar av och försvinner inom loppet av några timmar.

Håll vätskan under tungan en halv minut innan du sväljer, så passerar mycket av silverjonerna direkt ut i blodomloppet från munhålan. Anledningen till att man fyller på var femte minut, eller åtminstone lite då och då under en timme, är att silverjonerna rensas successivt ut av njurarna till urinen.

Fortsättning följer:

Skrivet av Virusexperten den 05 september, 2009 kl. 09:40 #

Förfarandet garanterar att kroppen har tillräckligt med silverjoner tillgängliga mot virusinkräktarna. Eftersom influensaviruset är ett lipidvirus, så fungerar denna silvercocktail lika bra på influensa också.

Ju tidigare man sätter in behandlingen, desto effektivare fungerar det. Har viruspartiklarna väl etablerat sig ordentligt i kroppen, kan det bli svårare att få bukt med dem. Ta gärna och upprepa behandlingen under de efterföljande dagarna även efter att du känner dig helt symtomfri. Det är ett effektivt sätt att få bukt med eventuella överlevande virus som annars kan växa till sig och återinfektera dig.

Ont i halsen kan du bli av med genom att spraya kolloidalt silver ner i halsen.

Skrivet av Virusexperten den 05 september, 2009 kl. 09:40 #

Med tanke på följande artikel publicerad i sciencedaily, så kan man göra kopplingen att man kan spraya ner kolloidalt silver i halsen, dra ner detta i lungorna och den vägen skydda sig från influensans dödliga efterverkning - lunginflammation.

(NaturalNews) Silverbaserade nanopartiklar kan visa sig vara den mest effektiva metoden för leverans av mediciner för behandling av lunginflammation, enligt en studie utförd av forskare från Washington University School of Medicine och University of Akron, Ohio, och som presenterades vid 105:e Internationella konferensen för American Thoracic Society.

Forskarna infekterade en grupp möss med bakterier av typen Pseudomona aeruginosa, en vanlig orsak till bakteriell lunginflammation hos människor som behandlas i respirator, lider av cystisk fibros eller har ett nedsatt immunförsvar. Alla möss inhalerade nanopartiklar i form av en aerosol en gång per dag. Hälften av mössen fick en produkt innehållandes antimikrobiella silverbaserade nanopartiklar av en typ som kallas silver carbene complexes (SCCS).

De möss som inandats silverbaserad SCCS hade betydligt lägre halter av bakterier i lungorna än möss som inandats placebo-nanopartiklar. Det viktigaste var dock att ingen dog i den grupp som fått de silverbaserade nanopartiklarna, medan alla möss i kontrollgruppen dog.

Fortsättning följer:

Skrivet av Virusexperten den 05 september, 2009 kl. 09:48 #

"Vi blev förvånade och exalterade av att se en hundraprocentig överlevnadsgrad hos de möss som behandlades dagligen med silvernanopartikelbaserad SCC22. Detta med en dosering som var signifikant mycket lägre än det som krävdes vid användandet av SCC22 utan silvernanopartiklar och som då även gavs två gånger per dag.” sade forskaren Carolyn L. Cannon. "Under en 72-timmarsperiod dog alla smittade kontrollmöss medan alla möss som fått endast två doser av silvernanopartikelbaserad SCC22 - med 24 timmars mellanrum – där överlevde alla mössen."

Forskarna konstaterade att förutom att bevisa den antimikrobiella effekten, så kunde SCC-nanopartiklar också leda till bättre hälsoresultat genom att öka patientens benägenhet att ta sin medicin. Patienter är nämligen betydligt mer benägna att ta den rekommenderade dosen av medicin om den ska tas bara en gång per dag - än vad de är med läkemedel som ska tas två gånger om dagen - i likhet med den typiska inhalerade behandlingen av Pseudomonas aeruginosa.

Cannon och hennes kollegor undersöker nu om det finns några toxiska biverkningar av SCC-nanopartikelbehandling. Om inga finns, planerar de att gå vidare till kliniska studier.

Källor för denna nyhet är: www.sciencedaily.com.

Skrivet av Virusexperten den 05 september, 2009 kl. 09:49 #

Lena: Om det är som du säger - att du vill Annika väl - sluta då att peta i hennes sätt att vara. Koncentrera dig på sakfrågorna istället.
Sedan är det ju som Tant Grön säger - det finns inget vi. I ala fall är jag sprungen ur den allmänhet som du vill värna om.

Sedan tycker jag inte alls att Annikas åsikter är särskilt kontroveriella. Jag tycker hon är modig som trots läkartiteln vågar vara rättfram och stå för sina åsikter.

Skrivet av dr No den 05 september, 2009 kl. 09:59 #

Jag är helt övertygad om att Annika
kommer att få rätt onm kostens betydelse för diabetiker och övervikt.
Det ligger sedan i sakens natur om man har stora mäktiga fiender som livsmedelsindustrin och läkemedelsverket, att påhopp likt detta om vaccineringen kommer att ske
så fort man får en chans.
Inget att bry sej om. Kämpa vidare.

Skrivet av sia den 05 september, 2009 kl. 10:46 #

"Den stora (breda?) allmänheten har inte våra grundläggande kunskaper". Jag tror Lena har en liten poäng där. Även om det bär emot att erkänna. Jag upptäcker heller inte något agg i hennes kommentarer. Men man måste ju också erkänna att LCHF hade fört en ganska tynande tillvaro utan Annikas "kontroversiella" propåer. Då hade det bara varit en liten "klubb" för inbördes beundran. Jag tror inte LCHF kommer att bli erkänd av etablissemangets experter. Motståndet från kapitalstarka livsmedel och läkemedelsföretag är för solitt. Hoppet står till att allt fler känner till och ansluter sig och även att konsumentkraften är stark. Men det är tyvärr för få komersiella aktörer som har något att tjäna/vinna på LCHF-doktrinen. Är man paranoid eller konspiratoriskt lagd om man förväntar sig en massiv (ful?) motkampanj från starka marknadskrafter?

Skrivet av Goran van Den Buske den 05 september, 2009 kl. 12:10 #

Gi kosten klarar sig ju utan någon läkare som är i "hetluften" hela tiden, varför kan inte LCHF göra samma sak.(ja och då menar jag INTE något personligt mot Dr Annika utan hela denna negativa mediala debatt som bara blir värre och värre efter varje uttal) Låt de goda resultaten tala istället för att prata om koruption och mygel annars kommer denna kost aldrig bli seriöst mottagen av samhället. Sälj denna kost istället för att misskreditera andra. Svininfluensa och cancer eller inte, det får tiden och framtida forskning utvisa i så fall men på vägen så kommer många må bra.

Skrivet av AnnA den 05 september, 2009 kl. 15:44 #

Vi har lagar, regler och förbud som har satts i god demokratisk anda. Det finns ingen anledning till att inte respektera detta när det gäller råd om kvicksilver. Kvicksilverförbudet grundar sig i en kunskap och den kunskapen säger att vi ska inte använda oss av läkemedel innehållande kvicksilverföreningar, trots de låga värden som förespråkas. Ingen har kontroll över dessa värden och dess effekter. Det kan leda till evig vård för den som drabbas. Evig vård är inget liv för en människa i dessa virriga tider. Kvicksilverepoken är över och det är rådigt att ta fram vacciner utan kvicksilver, vilket är möjligt. Amalgamskadefondens generalsekreterare Thomas Karlsson har gjort en granskning av den märkliga förhistorien till Socialstyrelsens upphandling av influensavaccinet. Thomas redogör även för vad Mats Berlin, landets främste expert på kvicksilver, har för uppfattning i vaccinfrågan. Vi får hoppas att vi inte blir så sjuka som vi befaras att bli och att det istället är en hysteri grundad i en okunskap som måste behandlas. Vi får också hoppas att konflikten som finns inte grundar sig i att ingen vill ta ansvar för de amalgamskadade, redan dömda till vård. Det finns ingen anledning att fastna i skäliga värden och nivåer av kvicksilver. De sista månaderna av hälsotänkande och medial information är det mest konstiga jag någonsin upplevt. - Och jag vill inte skylla detta på motståndare till ett kvicksilveranvändande, snarare så har det lett till en ökad kunskap som länge legat dold i arkiv och journaler.

Skrivet av Bo den 09 september, 2009 kl. 07:21 #

Lena den 05 september, 2009 kl. 07:17,

synonymer för ödmjukhet är bl.a. undergivenhet, underdånighet, foglighet, blygsamhet etc. Är det verkligen så du menar?

Själv tror jag att mycket handlar om missförstånd, som man under en diskussion kan reda ut. Om båda vill! En helt annan sak är att illasinnade personer givetvis tar chansen att feltolka ett uttalande, så viss försiktighet är nog motiverad.

Varje människa måste vara sig själv trogen. Ärlighet och uppriktighet brukar ju vinna på sikt.

Skrivet av konsument den 09 september, 2009 kl. 11:44 #

Skriv en kommentar:
Kommentarer är avstängda för detta inlägg