Välkommen.
Jag är legitimerad dietist och skriver om mat, politik och miljö. Poltisk tillhörighet - Folkpartiet Liberalerna, så klart.

/Eva Kullenberg
eva@evaks.se


« maj 2012
tiontofr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
   
       
Idag
Kategorier

Sidvisningar idag: 13


RSS
Avslag på SD-motion om sk LCHF-kost i Region Skåne
28 juni kl. 18:34

Hälso- och sjukvårdsnämndens ordförande Carl-Johan Sonesson har yrkat avslag på Sverigedemokraternas motion om att tillhandahålla sk LCHF-kost i sjukvården.

Just nu håller dr Mats Erlandsson, SD, ett anförande till försvar för LCHF-kost. Argumenteringen är FULLSTÄNDIGT FÖRFÄRLIG.

Vilket jag just sagt i talarstolen. /Eva K.



Postat i: Blandat  Permalink   Kommentarer [46]  
 
Kommentarer:

Vad skulle vara förfärligt med att människor får äta sin kost vid ett sjukbesök? Ska ni ta bort minus fläsk och veganmat också, är det också förfärligt? Är det bara vi som äter naturlig mat som du tycker är förfärligt?

Att en dietist idag kan gå upp i en talarstol idag och avsäga en människa rätten att äta den mat hon blir frisk av, det är FÖRFÄRLIGT!

Skrivet av Nils den 29 juni, 2011 kl. 13:33 #

Nils, den här kosten ska inte förekomma inom vården.
Tro mig, jag hoppas verkligen jag får fler tillfällen att gå upp i talarstolen i detta många fler gånger.
Eva K.

Skrivet av Eva K. den 29 juni, 2011 kl. 13:41 #

Eva K: Hur löd de förfärligaste argumenten?

Mvh/ Erik

Skrivet av Erik Edlund / MatFrisk Blogg den 30 juni, 2011 kl. 20:16 #

Erik, för det första följer Region Skånes riktade folkhälsoarbete för befolkningen Livsmedelsverkets rekmmendationer, och där ingår inte LCHF-kost. Lchf-kost är inget som är godkänt och det är inte en bra kost ur folkhälsosynpunkt.
För det andra har jag skrivit så många gånger om hur jag ser på lchf-kost.
För det tredje så blir jag oerhört irriterad när jag från talarstolen hör att "dietister blir lurade" - vad är det för argumentation? Trams och dumheter.

Och så blir jag beskylld för att inte för en saklig debatt - suck...
Eva K.

Skrivet av Eva K. den 30 juni, 2011 kl. 20:22 #

Eva,
"ska inte förekomma inom vården"?

Lågkolhydratkost har gång på gång visat tydligt bättre resultat i jämförande studier hos överviktiga och diabetiker. Tråkigt då om förutfattade meningar hindrar från större ödmjukhet i frågan.

Överviktiga diabetiker som börjar med lågkolhydratkost är de mest tacksamma patienter jag har. Det är kul att ta emot dem friskare och smalare varenda gång de kommer på återbesök.

Skrivet av Andreas Eenfeldt den 30 juni, 2011 kl. 20:22 #

Andreas, överviktiga kan under en kort period gå ner i vikt och förbättra sitt blodsocker med lchf. Det säger Socialstyrelsen.
Därifrån till att vara en generellt bra kost för bättre folkhälsa är steget mycket, mycket långt.
Jag har inga förutfattade meningar, men enligt mig, och SNR, och Livsmedelsverket, och forskning, och vetenskap, så är lchf ingen bra kost för bättre folkhälsa.

Jag blir så trött på att höra att jag inte lyssnar, men hittills har jag inte träffat på någon sk lchf-are som visat någon ödmjukhet, precis.
Eva K.

Skrivet av Eva K. den 30 juni, 2011 kl. 20:28 #

Det skulle vara intressant att nån gång få höra dig förklara vad som är så hemskt med att äta en kost som är extremt näringstät, fri från tillsatsämnen konstgjorda fetter och onödigt socker.

En kost som idag gör människor friska och normalviktiga på löpande band.

Vilka är dom bevekelsegrunder du har för att tycka att det är så förfärligt, att du vill förneka sjuka och utsatta människor som vill äta sig till hälsa att få tillgång till den i vården?

Skrivet av dufva den 30 juni, 2011 kl. 20:29 #

dufva, näringstät - vísst, men inte genom att ta bort grova och fiberrika livsmedel.
Tillsatsämnen - visst, men alla går inte att ta bort, då händer det som hände förr - vi dör av matförgiftning,
Konstgjorda fetter - visst, låt bli dem. Jag har inte något problem med det. Däremot ska mängden hållas nere och det ska finnas bra omättat och fleromättat fett med också i kosten.
Onödigt socker - visst, absolut, det ska bort. Har aldrig sagt något annat. Vi borde minska till hälften, och det är inget som hindrar att ta bort mer än det om man vill.

Lchf har däremot inte ett dugg att göra i sjukvården. Där gäller rekommendationer för sjuka, vilket innebär ett högre proteinintag, och något lägre kolhydratintag. Proteinintaget behöver ökas vid sjukdom.
Eva K.

Skrivet av Eva K. den 30 juni, 2011 kl. 20:34 #

Det måste kännas förfärligt att ha pluggat till föråldrad kunskap, som tappar mark över hela landet, helt i onödan.

Ett tips: Byt kurs och bli en modern dietist i stället! Det är inte så svårt som man kan tro, bara tänka tvärtom i allt du har lärt dig.

Skrivet av Tips från coachen den 30 juni, 2011 kl. 20:34 #

Tips, tänk du tvärtom själv.
Eva K.

Skrivet av Eva K. den 30 juni, 2011 kl. 20:36 #

Eva, vad är så förfärligt? Är det att det går emot det du har lärt dig under din utbildning? LCHF är godkänt av socialstyrelsen sen 2008, det känner du säkert till.
Varför är det förfärligt att folk verkar må riktigt bra av det?

Skrivet av Stefan den 30 juni, 2011 kl. 20:36 #

Stefan, ät vad du vill. Socialstyrelsen har godkänt lchf för kortare användning vid viktnedgång. Det är allt och inte mer.
Eva K.

Skrivet av Eva K. den 30 juni, 2011 kl. 20:38 #

Nu kan vi ju inte "äta vad vi vill" om vi hamnar på sjukhus eftersom du har satt stopp för det. men jag förstår varför du är så emot lchf. du tål inte att se människor bli friska själva.

Skrivet av Nils den 01 juli, 2011 kl. 15:56 #

Nils, du tillmäter mig makt som jag inte ens är i närheten av.
Region Skåne har 8 partier representerade. Sverigedemokraterna hade lagt motionen. Samtliga övriga 7 partier var emot. Och yrkandet kom från regionstyrelsen. Jag instämde i det.
Men, hade jag haft den makten du tillmäter mig, hade jag gjort exakt samma sak.

Lchf är ingen kost för alla, för en bättre hälsa generellt sett. Det är SNR.
Eva K.

Skrivet av Eva K. den 01 juli, 2011 kl. 15:59 #

Eva K, och varför ska inte den här kosten få förekomma inom vården? Eftersom du är så bestämd i den här frågan bör du kunna ge oss starka och tydliga argument till varför du anser att den här kosthållningen är så förfärlig.

Du kanske inte är medveten om att diabetes, och en rad andra sjukdomar som kan förknippas med en förstörd ämnesomsättning, fullkomligt exploderat de senaste decennierna? LCHF eller inte, men att kräva att vården serverar näringsrik mat (hit räknas inte mjöl och socker) är något som borde vara en självklarhet idag.

Märkligt att du också verkar totalt omedveten om vilket genomslag LCHF har fått i framförallt Sverige och vad det inneburit för de (alltför många) med diabetes och övervikt, men även för de av oss som är relativt friska från början. Det går inte längre att blunda för insikten att mat med högt näringsinnehåll är många gånger bättre för hälsan än sönderprocessad skräpmat som är lika fulla med kemikalier som de är tomma på näring.

Skrivet av Micke den 01 juli, 2011 kl. 16:04 #

Micke, jag är fullständigt medveten om ohälsan och ökningen av fetma och diabetes typ 2.
Sjukhusen serverar näringsrik mat, MEN det finns väldigt mycket mer att göra, t ex med servering, uppläggning och matsalarna. Likaså med tiden mellan måltiderna.

Vet du, jag ger inte mycket för det "genomslaget". Det finns inga siffror, inga studier, inga fakta, bara anonyma påståenden på nätet.

Det är ingen, allra minst jag, som säger att du ska leva på skräpmat. Men, dåligt samvete och fanatism är inte bra. Någonstans.
Eva K.

Skrivet av Eva K. den 01 juli, 2011 kl. 16:07 #

Hej Eva. Du ger inte så mycket info om varför du tycker att kosten är förfärlig.

LCHF-kost är riktig mat som utesluter kolhydrater, som är något som kroppen inte behöver.

En stor del av befolkningen tål dessutom inte kolhydrater, de kallas för diabetiker. Vill du att de ska tvingas äta något som de inte tål?

Byt ut ordet "kolhydrater" mot "räkor" och "diabetiker" mot "skaldjursallergiker" så ser du hur tokig din åsikt är.

Varför ska man inte kunna välja riktig mat utan kolhydrater bara för att man hamnar på sjukhus?

Skrivet av norpan den 01 juli, 2011 kl. 16:08 #

norpan, kroppen behöver kolhydrater. Du KAN leva utan, men det är inte bra och kan ge upphov till livsfarliga tillstånd, som ketoacidos.

Det är fullständigt fel att jämföra diabetes med allergi. Där är din åsikt tokig. Däremot kan inte en person med diabetes äta fritt av något.
Har du däremot en allergi, så kan du dö om du får i dig det du inte tål, och det gäller oerhört små mängder.

Vi ska ha respekt för specialkoster och allergier. Och en stilla påpekan - det finns fler än diabetiker i världen...
Eva K.

Skrivet av Eva K. den 01 juli, 2011 kl. 16:12 #

Sist jag besökte ett sjukhus hade jag fastat sedan midnatt, varit sövd 1 timme, opererats och därefter legat och piggnat till ett par timmar. Framåt eftermiddagen var jag vrålhungrig, hade inte ätit på sisådär 20 timmar. Vad tror du sköterskan kommer med? Jo, i äkta SLV-anda; 1 glas vatten, 1 mugg kaffe, lite lättmjölk, ett stort vitt bröd (polarbröd), 1 knäckebröd, 1 pkt Lätta samt några ostskivor. Som tur är så kan jag turerna vid det här laget så jag tog med egen matsäck (1 burk makrill i tomatsås samt valnötter). OT: Min husläkare äter själv lchf och diabetessköterskan på vår vc rekommenderar sina patienter att testa lchf, delar ut broschyrer etc. Jag har en mkt god kommunikation med min disktriktssköterska och vi har bestämt att jag ska kontrollera mina kolesterolvärden årligen. I höstas var värdena helt ok. Hon är intresserad och engagerad - det känns hoppfullt att både kunskap och nyfikenhet finns inom vården.

Skrivet av Karin den 01 juli, 2011 kl. 16:13 #

Karin, jag kan hålla med dig, du hade behövt lite mer protein i ditt mellanmål.
Däremot tycker jag att det är fullständigt förkastligt att läkare och distriktssköterskor ger kostråd i sk lchf-kost. Bedrövligt.
Eva K.

Skrivet av Eva K. den 01 juli, 2011 kl. 16:15 #

Jag blir orolig!
Har konstaterat sedan flera år tillbaka att jag inte tål spannmål (får problem med magen). Som ett naturligt steg avstod jag då spannmål och åt allt annat i stället som grönsaker, kött, fisk, fågel, skaldjur, nötter, ägg, ost och lite övrigt mejeri. Jag undviker också socker i största möjliga utsträckning. Mår bra, magen fungerar utmärkt och jag är sällan sjuk. Men nu säger du "näringstät - vísst, men inte genom att ta bort grova och fiberrika livsmedel", vad skall jag lägga till för att få dem.
Och, vad missar jag för näringsämnen då jag inte äter spannmål?

Skrivet av AnkiS den 01 juli, 2011 kl. 16:17 #

AnkiS, du kan ha en överkänslighet/allergi mot spannmål, ett eller flera. Du kan ha en glutenintolerans. Eller du kan ha IBS, som ofta blir bättre av att minska ner på fibermängden, framför allt från råg och korn.

Det jag tycker är synd är om du utesluter fler livsmedel än vad du egentligen behöver. Har du fått diagnos av läkare?

Det låter som om du äter bra, det är svårt att säga utan en riktig kostanamnes. Lycka till i fortsättningen.
Eva K.

Skrivet av Eva K. den 01 juli, 2011 kl. 16:22 #

Nationalsocialism och LCHF går hand i hand, vad härnäst? Dags att ta på sig foliehatten nästa gång man surfar in på en lchfblogg...

Skrivet av badgear den 04 juli, 2011 kl. 19:15 #

Eva K: "...för det första följer Region Skånes riktade folkhälsoarbete för befolkningen Livsmedelsverkets rekmmendationer, och där ingår inte LCHF-kost."

Det är väl inte ett "förfärligt argument" utan ett gott skäl att presentera ett hälsosamt alternativ.

Nåja, det är inte att vänta att förändringen skall komma från det hållet. Det är betydligt viktigare att 5-23% av befolkningen tillämpar LCHF resp. känner till och följer den delvis. Snart nog äter sig dessa tankar in i det allmänna medvetandet och kommer att betraktas som norm.

Befinner oss nu på LCHF-campen på Duse Udde utanför Säffle och träffar entusiastiska meningsfränder.

mvh / Erik

Skrivet av Erik Edlund / MatFrisk Blogg den 04 juli, 2011 kl. 19:25 #

Så du menar verkligen att en diabetiker typ 2 som har kostbehandlat sin diabetes (själv eller på läkares inrådan) och blivit medicinfri ska tvingas att äta det han/hon inte tål vid behandling på sjukhus? Är det helt rätt enligt dig att sätta in insulin igen då för att okunniga och tjurskalliga politiker tycker det?

När man är sjuk av något som kräver sjukhusvård så kan man väl behöva alla krafter man kan få och inte behöva utsättas för att prova ut en insulindos igen? Jämförelsen med allergier haltar inte eftersom man blir friskare av att utesluta något och sjuk igen av att äta det.

"Tro mig, jag hoppas verkligen jag får fler tillfällen att gå upp i talarstolen i detta många fler gånger" Ja det kommer du verkligen att få göra eftersom fler och fler politiker kommer att upptäcka fördelarna med LCHF.

För övrigt borde du veta skillnaden mellan ketoacidos och ketos. Läs på!

Skrivet av maxiq den 04 juli, 2011 kl. 19:38 #

maxiq, politikens ansvar är att följa de riktlinjer som finns, inte att gå ifrån dem utan en säker orsak.
I övrigt får du tycka vad du vill. Du har inte precis tagit till dig något de 3-4 åren du varit gäst på min blogg. Det kanske kommer, vad vet jag?
Eva K.

Skrivet av Eva K. den 04 juli, 2011 kl. 19:41 #

badgear: "Nationalsocialism och LCHF går hand i hand, vad härnäst?"

Kan du utveckla dina tankar så att jag kan följa dig från början till slut?

Mvh / Erik Edlund / MatFrisk Blogg

Skrivet av Erik Edlund / MatFrisk Blogg den 04 juli, 2011 kl. 21:49 #

Jag tycker allt att jag är värd ett tack från dig, Eva. Det är ju jag som har sett till att du har fått en tillfällig fart på besöken till din blogg, då jag hänvisade till detta otroligt korkade inlägg, på Kostdoktorns blogg. Men du släpper väl som vanligt inte igenom något jag skriver, vilket lär gälla majoriteten av alla kommentarer. För inte tror jag att kommentarerna ligger på samma nivå nu, när du har ca 4000 besökare per dygn, som när du har ditt vanliga antal på 300.

Skrivet av Kärnfrisk den 04 juli, 2011 kl. 21:50 #

Kärnfrisk, nu är du väl ändå ute och turnerar... Du har icke något att göra med att besökstalet ökar, det är för att Passagen har lagt mig på första sidan.
Och tydligen gillar några det jag skriver...
Jag kollade, ditt inlägg hos Kostdoktorn drog 97 besökare.
Jag släpper igenom 90% av kommentarerna.
Eva K.

Skrivet av Eva K. den 04 juli, 2011 kl. 21:56 #

Att det var just SD som lade fram motionen är inget som förvånar mig...
;)

Skrivet av Mie den 09 juli, 2011 kl. 16:55 #

Mie: "Att det var just SD som lade fram motionen är inget som förvånar mig... "

Utveckla ditt resonemang så att det hänger samman i en logisk kedja.

mvh / Erik

Skrivet av Erik Edlund / MatFrisk Blogg den 09 juli, 2011 kl. 22:53 #

Jag går in här för att se när du skall ändra uppfattning något dummare än dina kommentarer får vi leta efter, Jag vet att det få stå för mig, jag tycker du svarar överlägset,nedlåtande , jag vet bäst... attityd.
Men glöm inte allt, allt finns på nätet och du kommer att få stå upp för allt detta skrivna en gång.
Äter "en" 1 Metformin om dagen mot tidigare 7 tab.
efter en kost med LCHF i ca 2,5 år så för mig framstår du som en skojare som påstår något annat.
Jag fick fasa ut efter bara några veckor med härlig LCHF kost.
Jag är kär.

Skrivet av 78.79.6.138 den 10 juli, 2011 kl. 17:07 #

78.79, och vad tycker du att din egen - anonyma - attityd står för, när du bedömer min?
Eva K.

Skrivet av Eva K. den 10 juli, 2011 kl. 17:09 #

Håller fullständigt med maxiq, har legat på sjukhus under en vecka förra året och det var hemskt. Jag är inte diabetiker men sockerberoende. Under denna vecka kom jag helt av mig, sötsuget kom tillbaka, oron i kroppen likaså.Kände mig konstant hungrig. Det tog flera veckor innan jag fått rätsida på mitt ätande och då förstår jag inte varför jag inte kan få äta det som jag mår bra av.Vad är orsaken till att förneka människor att må bra.Det måste vara okunskap och rädsla. Man håller fast i det gamla dåliga trots att nya rön kommer hela tiden. Ni vet, jorden var platt en gång i tiden och de som trodde det vägrade inse sitt misstag. Dessutom är denna kost godkänd av socialstyrelsen.

Skrivet av janne den 10 juli, 2011 kl. 17:10 #

jeanne, lchf-kost är inte godkänd av Socialstyrelsen för långvarigt bruk.
Den är godkänd vid viktnedgång, under kortare tid.
Eva K.

Skrivet av Eva K. den 10 juli, 2011 kl. 17:12 #

Var det inte dessa myndigheter som höjde glutenhalten i barnvällingen någonstans 80-90 talet, vilket resulterade i en katastrofal ökning av glutenintoleranta barn? Eva K. Så även solen har sina fläckar, m.a.o bara för att Socialstyrelsen inte godkänt det för långvarit bruk så behöver de inte ha rätt, eller??

Skrivet av cgs den 10 juli, 2011 kl. 19:37 #

cgs, nej, men det har inte du heller. Glutenhalten höjdes inte i vällingen, men välling rekommenderades tidigare än i andra länder. Man TROR att det har påverkat, men det är inte helt säkert.
Eva K.

Skrivet av Eva K. den 10 juli, 2011 kl. 22:46 #

1982 ändrades mängden mjölk och mjöl i svensk välling.
- Förändringarna som gjordes hade inget med gluten att göra. Vi blev medvetna om att protein inte var bra för små barn och minskade därför proteinet i vällingen. Glutenhalten höjdes som en effekt av det, säger Olle Hernell.
Men de höga glutenhalterna ledde till att mängder med barn fick glutenintolerans. Och läkarna konstaterade 1996 att många av barnen blivit sjuka på grund av vällingen.
Men varken läkarna eller barnmatsindustrin känner sig skyldiga.
- Vi har bara följt de rekommendationer som vi fått från läkare och Socialstyrelsen. När vi misstänkte att barnen blev sjuka av vällingen diskuterade vi det med läkarna. Men vi ändrade inget i vällingen förrän de nya råden kom, säger Catharina Tennefors, utvecklingschef på Semper.

Skrivet av cgs den 11 juli, 2011 kl. 10:45 #

Erik Edlund, för mig råder det ingen tvekan om att SD är nassar. http://www.metro.se/nyheter/lattare-fa-valjare-med-slips-an-med-armbindel/Objjih!44576/

Och ska man tro "omröstning" på KiF så verkar besvärande många LCHF:are vara just SD-anhängare.

Skrivet av badgear den 11 juli, 2011 kl. 11:21 #

Åh, dig får man inte kritisera men badgear kan påstå att många som äter LCHF är SD-anhängare

Det är lågt Eva.

Han är ju inte heller den första att antyda att vi LCHF:are är främlingsfientliga på grund av en motion om LCHF mat från en Sverigedemokrat.

Lågt, riktigt lågt.

Ska bli riktigt spännande om kommentaren får ligga kvar

Skrivet av GretaG den 11 juli, 2011 kl. 13:47 #

badgear: "Och ska man tro "omröstning" på KiF så verkar besvärande många LCHF:are vara just SD-anhängare."

Jag följer inte allt som händer på KiF, kan du vägleda mig till den "omröstningen"?

Om så är, innebär det att det finns ett orsakssamband? Vilken egenskap orsakar den andra och via vilken mekanism? Eller är det ett ömsesidigt beroende?

mvh / Erik Edlund

Skrivet av Erik Edlund / MatFrisk Blogg den 11 juli, 2011 kl. 14:30 #

GretaG
Självklart får badgear bete sig som han vill på Evas blogg. Han är ju hennes enda anhängare!

Skrivet av Kärnfrisk den 12 juli, 2011 kl. 06:35 #

Och nu får vi se hur länge min kommentar får ligga kvar. Jag tippar på att den försvinner så fort Eva får ögonen på den.

Skrivet av Kärnfrisk den 12 juli, 2011 kl. 06:36 #

Citat från Maxiq 4 juli 19.38
"Så du menar verkligen att en diabetiker typ 2 som har kostbehandlat sin diabetes (själv eller på läkares inrådan) och blivit medicinfri ska tvingas att äta det han/hon inte tål vid behandling på sjukhus? Är det helt rätt enligt dig att sätta in insulin igen då för att okunniga och tjurskalliga politiker tycker det?"
Jag kan inte finna att Eva Kullenberg har tagit ställning i denna så viktiga fråga. Rent praktiskt hur skall man då gå tillväga för att överleva en sjukhusvistelse om man är kostbehandlad diabetiker typ 2, jag avser då LCHF-kost. Själv har jag nu levt så i 4,5 år och mår alldeles utmärkt.
Jag har för mig att jag sett någonstans att Region Skåne skulle följa Hvidovreexemplet med individualiserad kost? Det finns väl inte en endaa som följer LCHFmodellen som anser att alla skall äta så av tvång?

Skrivet av Helena Hesselmark den 19 juli, 2011 kl. 16:55 #

http://webbtv.skane.se/ability/show/nqoewfiwi/rf_20110628/mainshow.asp?foldername=rf_20110628&producer_id=nqoewfiwi&streamid=1&auth_name=anonymous&cmp=1

Denna länk visar inspelning från Regionfullmäktige i Skåne, 28 juni.
Ärende 25 avhandlar LCHF. Titta och lyssna själva på den FULLSTÄNDIGT FÖRFÄRLIGA argumentationen.
Vänliga hälsningar
Helena Hesselmark
diabetiker typ 0

Skrivet av Helena Hesselmark den 20 juli, 2011 kl. 16:10 #

Efter att ha sett webb-tv-inslaget: Eva, det vore nu bra om du ville precisera vari den förfärliga argumentationen ligger.

Din egen argumentation, varför var den bättre? Du hänvisar till SLV som inte har med sjukas kost att göra alls, något som SLV alltid påpekar. Varför denna hänvisning?

Du kallar sådant som LCHF för "irrläror". Vilket stöd har du för ett sådant uttalande? Vilka medicinska mätvärden blir sämre med LCHF jämfört med kost enligt tallriksmodellen?

Du menar att det inte finns mycket positivt med LCHF. Säger du detta till diabetiker?

Jag håller med dig om att frågor om vad som är bra kost inte ska hanteras av politiker. Det är helt vansinnigt men så funkar det tydligen idag. Vilken kunskap har politikerna? Knappt någon, därför litar de till dietister. Dietister tar inte till sig ny forskning som inte sanktionerats av Livsmedelsverket. Alltså status quo beträffande kostråd. Professionen som du menar ska hand om kostråden har inte lyckats speciellt bra då motioner som denna kommer upp. Det ska inte behövas. Varför motstånd mot mat som kroppen behöver? Du ser inte att det finns ett principiellt motstånd inom stora delar av professionen mot LCHF? Ett motstånd som saknar medicinskt stöd.

Jag lyckades inte se styrkan i din argumentation.

Skrivet av Lars-Erik den 21 juli, 2011 kl. 05:22 #

Skriv en kommentar:

Kommentarer är avstängda för detta inlägg