goranvandenbuske
Kille 57 år från Vänersborg



« februari 2012
tiontofr
  
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
    
       
Idag

Sidvisningar idag: 16


RSS
Gentlemannen är ett utdöende släkte
28 augusti kl. 16:46

Har alltid uppträtt som taktfull gentleman, riddare och kavaljer i damers sällskap. Slagit in, öppnat dörrar, lagt ut överrockar över vattenpölar och diverse gyttjehål. Minns med viss sorgsenhet när jag rumstrerade i min intima ungkarlslya i Göteborg på 70-talet. Det fanns ett trångt avträde med vattenklosett och lavoar inrymt i den bohemiska takvåningen. Hade jag tillfälliga eller permanenta dambesök rusade jag ofta i vild panik fem trappor ner till en hemlighållen toalett i källaren när onämnbara behov pockade på. Det hände även att man hade ståndsmässigt "väl hissat segel" under själva tjurrusningen. Nöden har ibland ingen lag. Men allt detta enkom för att bibehålla ett gentlemannamässigt och någorlunda sensuellt intryck på representanter hemmahörande bland det täcka könet. Var man väderspänd, ja då övernattade man naturligtvis ute på brandstegen. Under förevändning att man skulle studera stjärnor. Mycket romantiskt. När jag flyttade ihop med min blivande ex-fru sprang jag flera mil ut i skogen innan hushållet hade ekonomiska resurser tillhandahålla skilda herr och damtoaletter. Vad är problemet? Skall vi inte ha en vacker värld?



Postat i: Åsikt  Permalink   Kommentarer [75]  
 
Trackback URL: http://blogg.passagen.se/goranvandenbuske/entry/gentlemannen_%C3%A4r_ett_utd%C3%B6ende_sl%C3%A4kte
Kommentarer:

Det där var ovanligt omtänksamt, tycker jag.

Skrivet av MissiZippi den 28 augusti, 2009 kl. 16:51 #

MissiZippi: Var du sarkastisk nu? ;)

Skrivet av Goran van Den Buske den 28 augusti, 2009 kl. 17:01 #

Jaså, är det DÄRFÖR nästan alla män jag dejtar ska ut och se på stjärnorna så där plötsligt... ???

Men visst vore världen mycket vackrare om gentlemannen fick en renässans. Så även gentlekvinnan förstås. Jag är så trött på primatbeteende så jag funderar på att emigrera till sjuttonhundratalet.

Skrivet av Fläskdansen den 28 augusti, 2009 kl. 17:11 #

Vad fint :)

Men det är väl lite som man väljer att vara själv, som man kan "styra" hur man bemöts?

Jag skulle iaf aldrig acceptera något annat än en gentleman - Tölparna skulle aldrig komma på min "lista". Så fisförnäm är jag när det kommer till artigt uppförande.
Speciellt när jag var yngre var det nog få män, som kände mig, som vågade vara ful-i-kanten i min närvaro. Var de det, så var jag tydlig med vad jag tyckte(jag har blivit lättare med åren:)

Det låter hemskt när jag skriver det så här, tycker jag själv. Som om jag vore ngn sträng skolfröken. Fast, det är inte så det går till att kommunicera sitt budskap, genom att vara sträng - utan tvärtom, med finkänslighet och mjukhet.
Det brukar locka fram gentlemannen i mannen :)

Kvinnlig list.

Skrivet av fen den 28 augusti, 2009 kl. 17:34 #

Läs gärna mitt utvecklade svar på http://saos.blogg.se/2009/august/mitt-redbullinlagg-pa-forstasidan.html .

Skrivet av Sanna den 28 augusti, 2009 kl. 18:25 #

Så menar på fullt allvar att vi ska förbjuda allt med koffein i? Kaffe? Cola? Red bull är inte mer beroendeframkallande än dessa drycker! Då kan vi ju lika gärna sätta åldergräns för att ens få komma in i en butik för som det är idag kan dom ju helt lagligt gå å köpa en liter t-röd på macken.

Skrivet av Sanna den 28 augusti, 2009 kl. 19:08 #

Jag gillar att du lägger din överock över gyttjepölarna...hihi..en dam vill inte få sina högklackade skor smutsiga jööö;O))

Skrivet av Anne-Sofie den 28 augusti, 2009 kl. 19:18 #

Sanna: Varför tror du att de har kräkmedel i T-sprit?

Skrivet av Goran van Den Buske den 28 augusti, 2009 kl. 19:26 #

MissiZ: Det trodde du inte? ;)

Skrivet av Goran van Den Buske den 28 augusti, 2009 kl. 19:27 #

Fläskdansen/Wollmer: Jag tyckte att du skrev någonstans att du såg dig i stjärnorna efter riktiga män ;)

Skrivet av Goran van Den Buske den 28 augusti, 2009 kl. 19:28 #

fen: Men de allmänna tendenserna är på väg åt fel håll. Samma tjejer som är jättenoga med hela sitt yttre skäms och blir generade om någon kan hitta ett enda "generande hårstrå" på fel ställe. Men samma dam pruttar offentligt och bär sig åt som det vore helt naturligt och chict på något sätt.Har själv upplevt det i umgängeskretsen, på teve och här på bloggarna. Om det är en missriktad "jämlikhetsgrej" kan man väl också släppa efter på skönhetshysteri och intimrakning.

Skrivet av Goran van Den Buske den 28 augusti, 2009 kl. 19:42 #

Goran, det heter vett och etikett. VETT kommer inte per automatik i samma paket som utseendekonkurrens. De som beter sig på sådant vis brukar inte vara bland de vassare, oavsett kille eller tjej.

En del verkar gilla att vara vulgära på det sättet, både tjejer och killar. Jag har själv en sådan tjej i umgängeskretsen som helt ogenerat både rapar och fiser. Det är vulgärt. Hennes vänner protesterar, men hon tycker att det bara är ett "ojdå". (väldigt go och rar förövrigt).

Skrivet av fen den 28 augusti, 2009 kl. 19:50 #

Goran, helt riktigt. Men då menar jag "I Stelle" och inte några analöppningar... ;-)

Skrivet av Fläskdansen den 28 augusti, 2009 kl. 21:49 #

Anne-Sofie: Klart jag gör allt för dig! ;)

Skrivet av Goran van Den Buske den 28 augusti, 2009 kl. 22:00 #

fen: Så bra formulerat! Nu börjar jag se meningen med livet igen.

Skrivet av Goran van Den Buske den 28 augusti, 2009 kl. 22:02 #

Fläskdansen: Vad menar du med "I stelle"? Jag googlade och fick fram:"Univ./Institution: Stockholms universitet - Institutionen för astronomi: Studera galaxer som universums byggstenar" .....Aha! du tänkte på stjärnformen på själva öppningen? ;)

Skrivet av Goran van Den Buske den 28 augusti, 2009 kl. 22:08 #

Goran, du är både bildad och beläst. "I stelle" är italienska, och betyder stjärnorna på himlen.

Vid närmare eftertanke ska jag nog inte se mig om i stjärnorna efter Den Rätte ändå. Fuglesang ska väl inte upp till rymden läste jag, eller hur var det nu?

Skrivet av Fläskdansen den 28 augusti, 2009 kl. 22:14 #

Varför skall västerländsk etikett vara en måttstock - det bara förstockar att uppträda onaturligt. Dessutom är ju en gentleman att direkt strunta i alla kvinnor som vill ha jämlikhet - att vara gentleman idag är kontraproduktivt när det gäller att skapa jämlikhet. Att påstå att man kan svälja sin avgaser är löjligt - en god man/kvinna står för vad hon är och gör. Att släppa väder som en smygare är förljuget och att låtsas. Nu är jag personligen utrustad med aktivt kolfilter och det är ju inte alla.

Skrivet av liberum-weto den 28 augusti, 2009 kl. 22:22 #

nja..tydliga toa-nojor, borde de skyllas på dambesök?

Skrivet av Huskatt den 28 augusti, 2009 kl. 22:33 #

Liberum: Jag är inte böjd att hålla med dig. Trots det är jag nyfiken på din uppfinning gällande kallingar med kolfilter och ljuddämpare. Finns de i stringmodell för damer? ;)

Skrivet av Goran van Den Buske den 28 augusti, 2009 kl. 22:43 #

Goran: Hålla med om att jämlikhet är viktigare än att vara gentleman? Eller att vårt lands etikettregler skall vara WHO-norm? Att vi vet bäst i Sverige?

Skrivet av liberum-weto den 28 augusti, 2009 kl. 22:50 #

Fläskdansen:Jag hade en liten hum om att Stella betyder stjärna. Blir du "upprymd" av Fuglesang? ;)

Skrivet av Goran van Den Buske den 28 augusti, 2009 kl. 23:09 #

Huskatt: Tycker du hänsynstagande till sina medmäniskor är nojor? I mitt fall kanske.. ;)

Skrivet av Goran van Den Buske den 28 augusti, 2009 kl. 23:12 #

Liberum: Man behöver väl inte kategoriskt undvara det ena till förfång för det andra? Skall alla öppet sitta och rapa och släppa väder i offentliga lokaler, på spårvagnar, bussar och tåg? Då flyttar jag ut i skogen.

Skrivet av Goran van Den Buske den 28 augusti, 2009 kl. 23:17 #

Pjoltas stod länge upp och bajsade. Ja, det var mest det. Hej.

Skrivet av Pjoltas den 28 augusti, 2009 kl. 23:47 #

Alla mina ungar har gjort det - och vi bor nästan mitt i stan. Under en viss del av livet skall vi följa andra regler än i början och slutet av livet. Att vara gentleman och för jämlikhet går inte ihop - fast jag vet ju att enligt kvinnlig logik skall det vara båda.

Skrivet av liberum-weto den 28 augusti, 2009 kl. 23:58 #

Näe, jag blir nog inte särskilt upprymd av Fågelsången... han är lite väl spejsad för min smak!

Go'natt!

Skrivet av Fläskdansen den 29 augusti, 2009 kl. 00:14 #

Sarkastisk! Jag? Nej, jag var faktiskt ärlig.
Det där med "brandstegen" trodde jag bara gällde
gentlemen här i söder.

Skrivet av MissiZippi den 29 augusti, 2009 kl. 00:19 #

Pjoltas: Det är bra att du står upp för vad du tror på..

Skrivet av Goran van Den Buske den 29 augusti, 2009 kl. 00:27 #

Liberum: Nu låter du väl defatistisk. Skärpning i leden! Alla vill väl ha kakan och samtidigt äta upp den.

Skrivet av Goran van Den Buske den 29 augusti, 2009 kl. 00:34 #

Fläskdansen: He he he! ;) Spejsad ja..

Skrivet av Goran van Den Buske den 29 augusti, 2009 kl. 00:35 #

MissiZippi: "Söderkisarna" brukar alltså sova på brandstegen? ;)

Skrivet av Goran van Den Buske den 29 augusti, 2009 kl. 00:37 #

Angående jämställdhet kontra jämlikhet.

Jag är självklart för jämlikhet(jämlikhet inför lagen med samma rättigheter oavsett etnicitet, tro, sexuell läggning, status, åsikt eller kön etc) men känner inte en önskan mot jämställdhet om det innebär könsneutralitet. Jag är för olikhet mellan kön, och för individer.

En av kryddorna i livet är att få sina sinnen kittlade, och att i kär-lek få ha lyxen av att som man och kvinna förföras av varandras mystik (tycker jag). Det går alldeles utmärkt att göra som jämlik - där både gentleman och dam känner in individens vilja. Men ffa just för att gentleman och dam främst handlar om artighet, uppförande och stil. På ett sätt som känns tillfredsställande för båda parter.

Skrivet av fen den 29 augusti, 2009 kl. 00:47 #

fen: Satan i gatan vad bra skrivet! Detta är verkligen något för er bakåtsträvare att tänka på..Ni vet villka ni är!

Skrivet av Goran van Den Buske den 29 augusti, 2009 kl. 01:08 #

Att ta hänsyn till sina medmänniskor verkar lika ute som du är när du står på din stege.

Fast jag förstår inte hur användande av klosetten kan förnärma någon. Är det inte mer oartigt att lämna sitt sällskap för en längre period än smita in på muggen en kort stund?

Skrivet av Kattlådan den 29 augusti, 2009 kl. 01:20 #

Goran, nu skojar du med mig, och menar att det är jag som är bakåtsträvaren?

Jag blir osäker, för det är svårt att få fram vad/hur jag menar bara med några meningar gällande ngt som är ett komplext samspel.

Skrivet av fen den 29 augusti, 2009 kl. 01:54 #

fen: Ha ha ha! När man skriver "Ni vet vilka ni är" blir alla oroliga. Nej, jag tyckte din kommentar var helt överenstämmande med min åsikt i frågan. (typiskt mej att skämta så att helt fel personer tar åt sig)

Skrivet av Goran van Den Buske den 29 augusti, 2009 kl. 02:12 #

Kattlådan: Man kan väl inte stå och sova på stegen? ;) Det fanns naturligtvis en liten gallerplatå strax utanför fönstret.

Skrivet av Goran van Den Buske den 29 augusti, 2009 kl. 02:21 #

Vad var det du trodde att jag inte trodde?

Skrivet av MissiZippi den 29 augusti, 2009 kl. 03:04 #

Här sitter jag och lyssnar på när en svensk skall ge sig ut i rymden och här sitter vi och snackar ... Det är varmt och fuktigt härborta. Om man sedan måste fisa i kostymen. Vilken människa är helt utan nerver? Sova på brandstege gäller nog inte här ;)
Det finns det som scientific inte är värt att nämna. Men jag tycker om en gentleman i alla situatiner jag är inblandad i. Usch så självisk jag är :D... Allt är relativt.
Såg du bilden på personen i våtdräkt? Gammal men god :D

Skrivet av MissiZippi den 29 augusti, 2009 kl. 03:15 #

Å herregud fen...om du vore man så skulle jag älska dig;-)))...på pricken mina åsikter.

Skrivet av Anne-Sofie den 29 augusti, 2009 kl. 11:44 #

MissiZippi: Jag trodde nog fel när jag trodde att du inte trodde något ;)

Skrivet av Goran van Den Buske den 29 augusti, 2009 kl. 14:22 #

Goran, bara jag som blir osäker ibland :)
Jag förutsatte nog lite fel, att andra skulle tycka att jag skrev fånigheter.

Anne-Sofie, haha.. sötnos där ;)

Skrivet av fen den 29 augusti, 2009 kl. 14:56 #

MissiZippi: Undrar vad som är det fina i kråksången (Fugelsangen) med denna rymdresa. Kostar den inte en del pengar som egentligen inte finns?

Skrivet av Goran van Den Buske den 29 augusti, 2009 kl. 15:23 #

fen: He he he ;) Jag tar på mig hela missförståndet. Man kan inte ge cred och samtidigt skämta till höger och vänster i samma kommentarsruta

Skrivet av Goran van Den Buske den 29 augusti, 2009 kl. 15:26 #

Anne-Sofie:(Och fen) Bry er inte om mig..Jag är en mycket diskret voyeur och kan tänka mig vara med och sponsra tågbiljetterna ;)

Skrivet av Goran van Den Buske den 29 augusti, 2009 kl. 15:30 #

*svar* Ja visst är sockerberoende ett jobbigt problem, det kan jag hålla med om, men samtidigt förespråkar jag den fria viljan och personligt ansvar! Alla vet att man inte bör äta godis eller dricka läsk varje dag! Sedan säger jag inget om överviktiga personer som har fel på ämnesomsättningen eller dylika problem. Har själv kämpat med vikten tidigare innan jag blev gravid...

Självklart tror jag att det behövs mer resurser i skolorna för att införa mer näringslära osv och dessutom göra det till en kul grej som ungarna faktiskt tar till sig, men att förbjuda socker tror jag dessvärre aldrig skulle funka i praktiken.

Skrivet av Sanna den 29 augusti, 2009 kl. 18:11 #

Goran, genast drar mina tankar iväg... En bloggträff på tåg. Som Orientexpressen, lyx och krydda, kända och okända, fröjdefull samvaro och spänningar.
(undviker Agatha Christies variant).

Och så skulle vi få gissa oss till vem som är vem bland ett tåg full med bloggare :D

Klädkod: 20/30-tals kläder.

Det skulle kunna vara en affärsidé! Ordna event med tema-maskerad på tåg.

Skrivet av fen den 30 augusti, 2009 kl. 00:06 #

Psst, känns som man tjuvlyssnar när man läser en sockerkommentar mitt bland gentlemän och damer på Orientexpressen :)

Skrivet av fen den 30 augusti, 2009 kl. 00:08 #

Underbar idé fen. Vem bjuder? Goran?
Får jag följa med?
Jag har länge önskat att få åka
med Orientexpressen.
Och sedan avrunda med en kryssning
på Nilen... Inga mord på vägen tack!
Bara gentlemen.

Skrivet av MissiZippi den 30 augusti, 2009 kl. 03:40 #

Det glädjer mig att så många kvinnor önskar sig gentlemän. De är ju i jämlikhetens namn annars i utdöende.
Logikens förfall: Jag är för jämlikhet – men mot könsneutralitet. Jag är för olikhet mellan kön, och för individer. --- Detta är att hylla olikhet och inte jämlikhet ---
Att förföras av varandra mystik ….genom att känna in individens vilja. – mystik är att inte förstå – Artighet, uppförande och stil – Detta är regler som är uppställda för en viss kultur och tvärt emot individens frihet.
Detta är en utmärkt beskrivning på många kvinnors/mäns problem – de önskar oförenliga tillstånd. Oförenliga tillstånd, är instabila tillstånd.

Skrivet av liberum-weto den 30 augusti, 2009 kl. 11:53 #

Liberum, jag tycker du har fel på näst alla punkter :).

För att kunna förstå vad man menar måste man enas om definitionen av orden jämlikhet kontra jämställdhet, så att man vet vad den andre avser när den använder de två orden.

Jämlikhet inför lag. Alla är lika värda, har samma rättigheter/skyldigheter, med sina olikheter.

Jämställdhet som könsneutral eller om man så vill individneutral.

Mystik, behöver inte vara saker man inte förstår. Mystik med en människa avser jag här mer som tjusning, eller förtjusning.

Artighet, uppförande och stil - Nä, det går möjligtvis mot vissa individers "frihet", men andra individer har det mer som en talang, en "grace" i sitt sätt att vara. Ingen konstlad stil är förtjusande - däremot den som äger det naturligt och utstrålar äkthet från insidan.
Att det finns skillnader gällande "regelverk" mellan olika kulturer är inget jag är främmande inför - jag har växt upp i en blandkultur, och olika regelverk är EJ ett problem om man känner in sin omgivning innan man agerar. Vi är mer lika gällande grundläggande värderingar, än olika.

Dessa tillstånd är inte oförenliga eller instabila - tvärtom. Varför skulle ödmjukhet, inkännande och respekt vara instabila tillstånd? För det är vad gentleman och dam handlar om.

Skrivet av fen den 30 augusti, 2009 kl. 12:25 #

MissiZ, ja visst är idén tilltalande :)

Kanske man ska sälja in den som ett PR jippo till Spray/passagen.

Jag är van projektledare, så jag kan hålla i eventet :)

Skrivet av fen den 30 augusti, 2009 kl. 12:28 #

Logikens förfall: Jag är för jämlikhet – men mot könsneutralitet. Jag är för olikhet mellan kön, och för individer. --- Detta är att hylla olikhet och inte jämlikhet ---

Ja rätt, jag skrev att jag hyllar jämlikhet, men inte jämställdhet(könsneutral).

Skrivet av fen den 30 augusti, 2009 kl. 12:39 #

Fen naturligtvis är du stark i din tro.
Nonsensformuleringen (jämlikhet), som alla håller med om – men ytterst få tillämpar, faller både på att lagar är olika och tillämpas olika över allt – inklusive inom Sverige.
Vi är alltså eniga om jämlikhet enligt denna definition –men den är alltså inte tillämpad.
Jämställd: Man kan inte vara neutral, bara sträva efter det. Dessutom är du ju inte neutral, då du har preferenser till motsatta könet. Jag tror inte heller att du vill dela din partner med andra – dvs du är varken neutral eller vill dela jämlikt. Du värderar din partner högre än andra människors rätt till honom.
Mystik omdefinierar du till tjusning eller förtjusning – vilket betyder något helt annat. Dvs att det är din upplevelse – egot – som är viktigast. När sedan du känner din partner helt och hållet – innebär det då att tjusningen är över?
Att du kan ”känna in” din omgivning och agera enligt olika kulturmönster – är att inte vara jämlik – utan att du är undergiven ditt sanna jag – du anpassar dig.
Jag tycker också att det är bra att vara inkännande, ödmjuk och att visa respekt – och det är bara instabilt när man hävdar jämlikhet samtidigt.
Du vill att folk visar respekt – och det är exakt vad de flesta ungdomar på glid också kräver av andra. Detta respekt uppfattas olika – och därför är det ett instabilt tillstånd.
Jämlikhet och gentleman är oförenliga --- och jag föredrar gentlemannen --- men frågan känns inte särskilt viktig för en icke gentleman. Jag föredrar att säga min sanna mening - och det gör ju inte en getnleman alltid.

Skrivet av liberum-weto den 30 augusti, 2009 kl. 15:00 #

Jag svarar på din fråga först.

Ja, mystik, förtjusning och tjusning förändras genom åren. Det börjar på ett sätt och förvandlas till annat och djupare. Jag har känt min man sedan 1993, och vi har varit ett par sedan 1995. Under dessa år har vi även arbetat ihop - vilket innebär att vi har enormt mycket tid tillsammans och fått chansen att lära känna varandras både privata och professionella sidor. Förtjusingen idag är baserad på helt andra saker än den var de första åren. Idag är jag förtjusad i min man för att jag respekterar hans storhet som människa - den känner jag oerhörd vördnad och respekt inför.

Så ja, förtjusing och tjusing kan försvinna när man lär känna någon väldigt väl - men den kan också förstärkas och tjusningen kan bestå eller utvecklas och riktas mot mer hållbara, faktiska egenskaper.

Skrivet av fen den 30 augusti, 2009 kl. 15:25 #

Fen: Det låter bra --- själv ser jag inget mystiskt hos min hustru som jag känt sedan 1984 - tvärtom är tjusningen att jag känner henne så väl. Vi är inte det minsta jämlika, utan tvärtom - kompletterar varandra utmärkt.

Skrivet av liberum-weto den 30 augusti, 2009 kl. 15:52 #

Jag skrev inte att jag vill att folk visar respekt LW, jag frågade dig om det i samband med frågan om instabilitet. Så det du drar iväg i gällande ungdomar känns mest som du vill sätta mig på plats, på något vis?

Min man är både humoristisk, klok och omtänksam - och jag respekterar och värderar dessa egenskaper hos honom högt. Jag vet att han respekterar och värderar mig högt också. Det känns bra, och jag kan inte påstå att det känns som ungdomar på glid :)

jaja, vi pratar/skriver säkert om varandra och missförstår.

Skrivet av fen den 30 augusti, 2009 kl. 15:52 #

LW: nu använde du ordet jämlik på tvärtom-sätt mot hur jag använder det.

Det är samma sak som jag säger också - jag och min man kompletterar varandra väl, därför fungerar vi bra ihop som ett team. Vi har dock inga stereotypa könsroller enligt gammal syn. Utan vi är individer och har tagit hänsyn till att göra det som vi är bäst på. Vi har sökt lite av vår motpart.

Men för att jag sökt min motpart har jag inte sökt en ohyfsad, ouppfostrad man som beter sig som en lufs.

Skrivet av fen den 30 augusti, 2009 kl. 15:57 #

mystisk har jag aldrig tyckt att min man är heller.

Men det har funnits stjärnglimmer av mystik i våra möten i kär-lek.

Skrivet av fen den 30 augusti, 2009 kl. 15:59 #

Fen: Att vara artig och visa vett = respekt. Jag tycker det är bra.
Vilken plats skulle jag vilja sätta dig på? Pidestal eller vid spisen? Nä, jag vill bara framhålla att jämlikhet används felaktigt, och att det leder till motsättningar när man tolkar begreppet PK. Det politiskt korrekta är inte korrekt.
Jag har alltid varit en missförstådd individ.

Skrivet av liberum-weto den 30 augusti, 2009 kl. 16:02 #

Mystiken att tyckas sammansmälta till en enhet, och sedan se resultat av den enhet nio månader senare fascinerar mig.

Skrivet av liberum-weto den 30 augusti, 2009 kl. 16:05 #

LW, nu ler jag stort. Bra avslutningsord från dig i den här "debatten" tycker jag.

Skrivet av fen den 30 augusti, 2009 kl. 16:10 #

Eftersom jag festat hela natten har jag inget krut över för den här debatten. Jag tycker fen leder på poäng och att "mystiken" tätnar ;)..Alla får följa med mig på orientexpressen om MissiZippi lovar mig en tågresa genom USA till Kanada.

Skrivet av Goran van Den Buske den 30 augusti, 2009 kl. 18:06 #

Hmmm en tågresa genom både USA och Kanada.
Den kan nog bli lite långtråkig mellan stationer. Får undersöka saken :D

Skrivet av MissiZippi den 30 augusti, 2009 kl. 21:12 #

MissiZippi: Kan vi inte stiga av i Kanada?

Skrivet av Goran van Den Buske den 30 augusti, 2009 kl. 21:24 #

Jaha, jag skulle med :D. Jag trodde att jag bara
skulle vara researrangör.

Visst vi kan stiga av i Vancouver efter att ha tagit båten från San Fransico till Alaska och sedan tåget tillbaka till Vancouver och byta där till ett som går till Calgary via Rocky Mountains. Tåg från LA? Nja... jag tror inte det. Hellre bil utmed kustvägen.

För att det inte skall bli för mycket tåg i "ett kör" kan vi ta tåget till Alaska och båt till Vancouver och byta till tåg där.

Glöm inte kameran och lapptoppen :D. Vill du hoppa av en stund i Banff? Jag kan boka rum vid Lake Louise. Fortsätta med tåget över prärien till Montreal eller Toronto tror jag blir lite "tradigt". Det får nog bli ett tåg med motionshall, har jag en känsla av.

Skrivet av MissiZippi den 31 augusti, 2009 kl. 02:58 #

Vi avslutar med lite musik av Frida Öhrn:

Skrivet av Goran van Den Buske den 31 augusti, 2009 kl. 09:28 #

MissiZippi: Klart jag vill ha sällskap på en så lång resa ;)

Skrivet av Goran van Den Buske den 31 augusti, 2009 kl. 09:31 #

Vett och etikett eller "sättet att behålla romantiken levande" finns säkert fler uttryck. Att det skulle handla om jämlikhet att släppa väder ur div kroppshål håller jag inte alls med om.

Respekten för den andra partnern dalar åtminstone i mina ögon om man inte kan sköta saker snyggt. Men återigen handlar väl allt om att "lika barn leka bäst". Låt de som gillar att släppa på alla hämningar och gränser ha sitt så kan väl vi som inte uppskattar odörer ha vårt! Som gympainstruktör kan jag intyga att det INTE är trevligt med slappa ringmuskler. Går ju att träna upp!

Skrivet av Maria den 31 augusti, 2009 kl. 21:09 #

Maria: Du har ju helt rätt! Diverse kroppsöppningar kanske låter lite konstigt. Men man har ju hört talas om "hjärnsläpp" ;) Själv har jag bara tränat ringfingret. Jag tycker man skall uppföra sig civiliserat tills man blir dement. Då behöver man inte längre "hålla in sina hästar".

Skrivet av Goran van Den Buske den 31 augusti, 2009 kl. 22:16 #

Hahahaha den var bra! Får bli en ny slogan, "Man skall uppföra sig civiliserat tills man blir dement, sen kan man släppa hästarna fria", hahaha

Tummen upp, äh eller hur man säger!:))

/M

Skrivet av Maria den 31 augusti, 2009 kl. 23:06 #

maria: He he he! ;)

Skrivet av Goran van Den Buske den 31 augusti, 2009 kl. 23:11 #

Så är det, det har jag nog tyckt hela mitt liv. Man kan fråga sig varför.

Skrivet av fredrikabremer den 15 september, 2009 kl. 10:00 #

fredrikabremer: Ursäkta dröjesmålet. Jag har befunnit mig inne i dimman. Ja, man kan även fråga sig varför det har blivit ett så intressant och roligt ämne för kvinnliga bloggare. Framkallar mest *asg* och mest kommentarer i den kvinnliga bloggvärlden numera. Är det en del i en frigörelseprocess? Vi män har ju lämnat det bakom oss för länge sedan. Utom Wandus.

Skrivet av 78.69.71.29 den 19 september, 2009 kl. 15:32 #

Skriv en kommentar:

Namn:
E-post:
URL:

Din kommentar:

HTML Syntax: INTE tillåten