Kära läsare!

Ponera att det är en tisdag eftermiddag. Du har precis tagit en kopp kaffe från perkulatorn och går in på ditt kontor. Interntelefonen ringer. Det är receptionen som ringer och berättar att ditt barn kommit för att hälsa på. "- Åh, vad trevligt!" tänker du, och blåser lite på det heta kaffet innan du sippar upp den varma vätskan genom läpparna och ställer ner kaffekoppen på arbetsbordet.

Du kastar en förströdd blick på vägklockan. Fem minuter i fyra. Om en liten stund skall du och ditt barn tillsammans gå och shoppa lite kläder, kanske en ny jacka till ungen. Och sen skall ni gå på Mc Donalds.

Du skall precis gå ut ur ditt rum då hela huset skakar till och en öronbedövande smäll hörs. Kaffakoppen välter omkull och bokhyllan rasar ner från väggen. Utanför ditt fönster hör du smattret från krossat glas som faller ner på gatan.

Omtumlad vacklar du ut i korridoren och ser hur dammet yr och en av dina kollegor ligger omkullvräkt på golvet och jämrar sig. Med hjärtat i halsgropen rusar du fram och ser att din kollegas ansikte är alldeles blodigt av splitter från det krossade dörrglaset mot receptionen. Och av receptionen återstår inget annat än omkullvräkt bråte... möblerna är omkullvräkta, väggarna täckta av blod, luften fylld av stickande rök och brandlarmet ylar rakt in i hjärnan på dig....  och mitt i allt detta ligger ditt barn. Livlös... söndersliten och död!

Vad har hänt? Jo, för knappt ett par sekunder sedan rusade en ung man in... kanske fortfarande tonårig... och kommer inte längre än till receptionen. Där utlöser han den bomb som han burit på i sin ryggsäck. Han dör omedelbart, sprängs i bitar. Det gör även Kattis bakom disken som bara för några sekunder sedan ringde och berättade att ditt barn stod där och väntade. På dessa korta sekunder har ditt liv och flera andras slagits i spillror.

Vad känner du för en sådan människa som har för avsikt att skada och döda helt oskyldiga människor genom s.k. "självmordsbombning"? Hittills har du klarat dig, men risken är uppenbar numera. Vi har nämligen begåvats med en "svensk" självmordsbombare. Han heter Mirsad Bektasevic och sitter i centralfängelset i Sarajevo. Det lyckliga i det här fallet är att han hamnade där innan han hann ställa till med någon skada. Beviset är en s.k. avskedsvideo.

Nu är han så himla orolig för sin mamma och vill komma "hem" till Sverige. Nej tack, Mirsad! Du kan gott få stanna kvar i Sarajevo, inlåst och bortglömd. Det du ville åstadkomma var precis det jag beskrev i mitt scenario. Mina läsare behöver knappast ha mycket fantasi för att föreställa sig den tragedi Mirsads brott skulle orsaka. Dessvärre har han blivit en svensk angelägenhet, men det är ingen orsak till att han skall behandlas med silkesvantar. Hans uppsåt förtjänar vårt hat och hans åsikter vårt djupaste förakt. Låt avskyn för denna människas avsikter ligga till grund för hans dom. Han skall aldrig mer få chansen att döda ditt eller någon annans barn...

Hälsar Eder Peter Harold

 
Kategori:   Blandat PermalinkKommentarer [81]
Trackback URL: http://blogg.passagen.se/haroldmania/entry/l%C3%A5t_inte_mirsad_bektasevic_komma
Kommentarer:

Vad kan jag säga mer än att det svider till i maggropen. Jag fick samma känsla som jag kan känna när jag inte vet var mina nära och kära befinner sig och en självmordsattack sker. Det värsta är att detta nog kommer bli en verklighet i Sverige också.

Skrivet av adam weiss den 07 november, 2005 kl. 16:26 #

Det är konstigt att media kan få det att framstå att det är så himla synd om den här "grabben" han har ju blivit förledd. Jag kan gå med på att det är synd om hans mamma somtydligen inte ville att han skulle gå till moskén men där drar jag min gräns. Håller med dig, låt honom stanna där han är. Jag vill inte ha sådanna människor i mitt land

Skrivet av Weronica den 07 november, 2005 kl. 20:45 #

Alltså jag tycker det är hämskt att man kan hjärntvätta någon till att göra något sådant. För det är ju vad saken handlar om dem har hjärntvättat denna stackars unga kille.

Skrivet av Emil den 10 november, 2005 kl. 15:59 #

Kan bara tycka synd om Er och era vridna och förmörkade tankar om en pojke som har blivit vilseledd. Om hans namn var Johan Johansson skulle ni ha andra åsikter och tankar... Stackare som skall till Sverige och få vård eller bara få förklara hur han tänker och därefter skulle man få problemet förklarat - man skulle försöka förebygga sådana problem. Ha ett öppet sinne och tänk bredare...

Skrivet av Orolig den 28 november, 2005 kl. 11:09 #

jag tycker verkligen synd om er att ni föreställer er ngt som inte ens har hänt att ni befruktar en ungdom 18år visar eran feghet aja vad ska man göra om människor inte vet att de kommer dö nogån vacker dag

Skrivet av 007 den 16 april, 2006 kl. 00:19 #

Att föreställa sig saker som inte ännu hänt är en av de bästa preventionerna mot skador. Hittills har jag inte krockat, men jag använder alltid bilbältet IFALL att jag skulle rålka göra det en vacker dag. Detsamma gäller terrorism, könssjukdomar och mjölk som passerat bäst-före-datum...

Skrivet av Peter Harold den 19 april, 2006 kl. 13:06 #

Vad tänker ni med? Har inte alla människor rätt till en andra chans oavsett vad som hänt och han dödade ju aldrig någon människa vem vet vad han skulle gjort, ni bara spekulerar saker och ting som troligen inte skulle hänt i framtiden.

Skrivet av Sule den 27 april, 2006 kl. 20:37 #

-> Sule En andra chans? Att göra vad? Visst kan han få en andra chans att <B>göra något gott</B>, men låt honom sitta färdigt sitt straff i Sarajevo (eller någon annan passande plats utanför Sveriges gränser); hit är han inte längre välkommen. Det kan faktiskt vara värt att tänka efter före, innan man lierar sig med polare som förespråkar terrorism. För tio år sedan stod man högt i kurs som ball tuffing när man stal bilar och buskörde, idag är det ballt att klubba ner oskyldigt förbipasserande och filma med mobiltelefon. Det dröjer nog inte länge förrän det är ballt att spränga bomber i tunnelbanan också... Jag gullar inte med terrorister, vare sig de blivit det av ungdomligt oförstånd eller för att någon Gud viskat det i deras hjärna. Kapisch?!!

Skrivet av Peter Harold den 28 april, 2006 kl. 09:31 #

Att ni kan döma nån som ni gör. kan ni inte tenka er in i hans sitvation hur vet ni hur han har det? hur ska vi leva på jorden utan en adra chans, när ska man kunna sega man lär sig på sina misstag. aldrig i eran värd där ska man bli utesluten bara för att man har gort fel. även ifall han har gort fel ska han få en chans att vissa att han kan vara som "andra" till och me bätre en andra, för det e han!! Döm inte nån över tidnings rubriker ni oskulldar som alldrig har syndat...

Skrivet av Amko den 19 juli, 2006 kl. 01:51 #

Peter Harold <-- för det första vem tror du att du e tror du att du e Gud? för det bör du inte!!! Att du kan sega att han längre inte är välkommen som jag fatta det heter du Peter Harold inte göran pärsson!! du har inte den makten att sega ett piss om den frågan du kan sega vad du tycker men inte bästema nåt.. o att du seger att han inte får sitta i serige att han ska sitta kvar i sarajevo vf ska det vara så?? har han inte rätt att resa HEM han e lika mycket svensk som du bara att han heter inte heter svensson i efternamn... du kan ge han en annan chans efter sin tid men i sarajevo inte swe vf e de så då för att han kan skada vårt svenskt folk men ni bryr er väll inte om det bosniska folket det e rasisktiskt o gävligt egoistiskt!!!

Skrivet av Amko den 19 juli, 2006 kl. 02:06 #

Allvarligt sluta med det? va fan vet ni hur det liger till om han har gjort det eller inte,even om ngn gör ngt sånt vf kan man inte få en andra chans SOM ALLA andra meniskor.. Inan man dömer ngn ska man tänka, tänk om ja va i den sitisaonen.. Och man ska tänka också en 18åring kan GÖRA FEL HALÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ..E det bara att han är invandrare så kan man sicka han hit och ditt.....

Skrivet av Tony den 19 juli, 2006 kl. 02:17 #

jag blir väldigt lässen att ni kan lämna såna komentarer så jag bara moste sega vad jag tycker fast ni tycker det e fel så har jag rät o gö det även om jag ursprungligen inte är svensk!! När en svenk åker fast för mord eller medhjälp till mord e sverige så för att få hem dom tex en man i thiland ströp en prostetuerad o en kvinna i ammerika vänta i billen medan hennes pojkven mörda folk dom ska få komma hem dom e lika mycket terrorister som han, dom döda personer i efoistiskt syfte o dom gorde allt på egen hand, han därimot blev vilse led o desutom mörda han ingen.. men han vill ingen ha tillbacka e det för att han tänkte göra det i relisjöst syfte? NEJ det e för att han inte är ursprungligen är svensk!! snälla förklara för mig vf mördare o medhjälpare till mord e välkommna till backa men inte han!! hoppas även att ni kan ta till er det vi skriver till er o försoka tenka igenom det igen o försoka få en bild av en värd som består av menniskor o människor inte utläningar och svenskar!!

Skrivet av Amko den 19 juli, 2006 kl. 02:21 #

Vem fan e du och bestsäma om han e vällkomen eller inte? jag e medborigare lika väl som du för mig e han vällkomen..Graben en tips bara det e inte du som bestämer så innan du skriver ngn dumt tänk på att kåla runt omkring dig i stan och där ser du att du e inte ensam och alla har inte samma åsikter som du ... SNÄLA TÄNK PÅ VAD DU SKRIVER OKEJ

Skrivet av Tony den 19 juli, 2006 kl. 02:32 #

asså du som skriver låt han inte komma till sverige. du ser han som ett hot mot sverige det är därför du säger så men ja tycker du är ett hot mot sverige på grund av dina rasistiska tankar. jag är 100 procent säker om de hade varit en svensk i den situationen som 18 åringen är i så hade du aldrig sagt låt han inte komma hem utan du hade sagt låt han komma hem till sverige där han tillhör och du hade sagt att han är oskyldig. Det är ja säker på så skriv inte sånt du på grund av att han e invandrare föreställ dig att han e svenk och det är han. han har svenskt medborgarskap. baza

Skrivet av peters harolds är idiot den 20 juli, 2006 kl. 10:45 #

asså rättegången har inte ens börjat och du har redan anklagat han för att vara skyldig. vet du varför du har gjort det det är för du saknar kunskap. tänk så har han inte ens planerat terrordåd vad vet du? folk kallar han för terrorist för att han har långt skägg och följer sin religion det är bara idioter som inte kan se skillnaden mellan en muslim och terrorist. baza

Skrivet av mersu den 20 juli, 2006 kl. 10:52 #

Vad ska vi säga om vår kärre Hagamanen DÅ? Den kärleksfulle familjefar?? Hallå den här killen är bara 18år gammal!!!!

Skrivet av sverige, sverige vårt vacker land den 21 juli, 2006 kl. 13:08 #

Allvarigt talat hur lågt får man sunka? ni är inte kloka, vad är det ni sejer att han inte får komma till sverige, han är bara 18år gamal, alla gör mistag.. Ta till er lusna vad svenska folket skriver... åå TÄNK inte bara på din egna fega skin...

Skrivet av Sandra den 22 juli, 2006 kl. 02:36 #

VA fan vet du vad som har hänt hahaha gölig bäretelse du skrev hahahaah

Skrivet av hahhahaha den 22 juli, 2006 kl. 02:43 #

Fan va jag tycker sund om hans mamma och kilen,men mest dig du har inget oo göra en att bara skriva ngt som inte ens är sant

Skrivet av Peter den 22 juli, 2006 kl. 02:46 #

Kolla peter alla utan rasisktiska tanka tycker att han ska komma hem kan du sega till mig vf det bara e du o dina vänner som inte tycker så!!!

Skrivet av Amko den 23 juli, 2006 kl. 14:01 #

Tillbaka från semestern, och jag finner till min glädje att någon under min frånvaro gjort sitt yttersta för att jag skall få vara med i listan över de flest kommenterade bloggarna på PassagenBlogg... ;-) Ja, du... "Amko", "Peter", "Sandra"... "mersu"... eller vad du vill kalla dig. Oavsett religion anser jag inte att man skall hjälpa till med att tillverka, förvara eller placera ut bomber som är till för att skada andra människor. De som gör detta i civil tjänst kallas för terrorister, och de som gör det yrkesmässigt kallas för militärer. De senare har visst det juridiska på det torra, men inte alltid det moraliska. Mirsad Bektasevic skall få sin andra chans, antingen i sitt hemland när han suttit av sitt straff, eller i nästa liv. Enligt min humla - för att travestera en annan känd bloggare...! Vad beträffar Haga-mannen så är det en lysande idé att låta honom få dela cell med Mirsad Bektasevic. Hoppas att du uppskattar det. Avseende frågan om jag skulle vara Göran Persson så har du helt rätt. Jag är INTE Göran Persson. Jag liknar inte ens honom. Och jag tycker inte heller om honom. Trots det är jag benägen att välja honom före dig som enda sällskap på en öde ö ifall du och han är de enda alternativen... Puss&kram, Peter

Skrivet av Peter Harold den 31 juli, 2006 kl. 08:12 #

hahah snäla va fan e det för svar hahha alvarligt du har inget suk om va det handlar om ...se ingen håler med dig bara du och din homis hahaha ...pusshej

Skrivet av tony den 01 augusti, 2006 kl. 01:14 #

-> Tony (eller vad du tänker kalla dig nästa gång): Oki, låt den där jäkla Mirsad Bektasevic komma hit till Sverige om det gör dig så glad då. Han kan bo hemma hos dig. Det är straff nog... *sarkasm*

Skrivet av Peter Harold den 01 augusti, 2006 kl. 08:21 #

Tony heter jag verken du vill tro eller inte A det är kart jag blir glad att han får komma till sverige för att jag tycker att alla meniskor ska ha en andra chans och få komma tillbaks där man är föd VÄRKEN HAN ELLER HON ÄR SVENSK ELLER INVANDRARE... Och du har ingen rätt till att seja jäka mirsad.. Och vad menar du att det är straf nog att han kommer och bo hos mig...

Skrivet av Tony den 03 augusti, 2006 kl. 04:14 #

-> Tony Jag brukar försöka att hålla mig från att anmärka mot hur folk stavar och skriver, men i ditt fall måste jag få säga att det är några av dina formuleringar som är svåra att följa. Men jag tror att jag förstår vad du vill ha sagt, och du kämpar på bra. Det är möjligt att du är så kristen att du anser det vara helt ok att <I>vända andra kinden till</I> mot en person som har haft för avsikt att döda en mängd andra människor. Ja, det kan vara så att din älskade Mirsad Bektasevic enligt din norm förtjänar en andra chans. Jag tänker inte alls lika kristet som du: Jag anser inte att Mirsad Bektasevic skall få en andra chans att spränga upp oskyldiga människor, i vart fall inte förrän han sonat sitt brott. Det handlar inte bara om Mirsad; det handlar även om att unga människor skall lära sig att hans beteende inte är acceptabelt, och att man hamnar i buren (helst för livstid) om man ämnar begå sådana handlingar som han gjorde/avsåg göra. Mirsad Bektasevic i buren i ett land långt borta från familj och kumpaner, det är en signal som hans likar inte kan misstolka. Terrorism är aldrig förlåtligt! Jag tycker inte att det är ett orimligt krav att han skall få avtjäna straffet i det land där han begick brottet. (Sedan finns det även mänskliga rättigheter som gäller för Mirsad Bektasevic, och du har nog rätt; att tvinga honom att bo med dig är nog ett straff som bryter mot FN-konventionerna mot tortyr). Guds frid över dig, påg! :-)

Skrivet av Peter Harold den 03 augusti, 2006 kl. 08:07 #

du såkallad peter harold. ja tycker att ja o du borde träffas o ta ett snack nångång.

Skrivet av ok den 03 augusti, 2006 kl. 23:30 #

du vet inte ens om att han e skyldig och du har redan dömt han. vapnen han hade kunde inte vart hans speciellt inte självmordsbältet så ja tror inte han har tagit med sig den från sverige. det måste ha vart någonannans bälte o vapen. och ja tror att killen e oskyldig som hade oturen att vara i fel ställe vid fel tidpunkt.

Skrivet av mmm den 03 augusti, 2006 kl. 23:35 #

-> ok Javisst. Var skall vi träffas? Jag bor i Stockholm. Har du frigång?

Skrivet av Peter Harold den 04 augusti, 2006 kl. 08:04 #

-> mmm NEJ. Om det vore som du säger, så skulle han inte resa omkring och värva proselyter till sin terroristcell enligt det mönster som åskådliggjorts i en rad artiklar i europeisk press. JA. Är han (mot all förmodan) oskyldig, och domstolen kommer fram till det, har jag inga problem med att han får leva det liv en oskyldig förtjänar. Och han skall också kompenseras ekonomiskt. Men den person som hjälper terrorister är inte oskyldig, varken moraliskt eller juridiskt. Och man skall inte kunna tillräkna sig mildare behandling för att man är svensk (i synnerhet innan dom fallit). Det vore löjligt.

Skrivet av Peter Harold den 04 augusti, 2006 kl. 08:10 #

men om du inte är säker på att han e skyldig så varför skriver du "låt mirsad inte komma tillbaks" man ska inte lyssna på allt tidningarna skriver det kanske e dom som påverkat dig. jag peronligt litar inte ett piss på vad tidningarna skriver och låter mig inte påverkas av det dom skriver.

Skrivet av mmm den 04 augusti, 2006 kl. 12:51 #

ja själv tror han e oskyldig

Skrivet av mmm den 04 augusti, 2006 kl. 12:52 #

-> mmm Varför då spela in en s.k. "avskedsvideo" om man nu inte tänker vara med och spränga upp folk i luften? Hade jag en videokamera kan du lita på att jag inte tänker sitta och spela in avskedsvideor till höger och vänster som handlar om att spränga folk i luften. Och skulle jag göra det, då kan du lita på att folk i min omgivning är glada om jag håller mig utanför landets gränser... Okej, låt oss sluta gå som katten kring gröten: Berätta varför du tror att Mirsad är så förbaskat oskyldig? Och varför skall jag inte få säga att jag vill ha honom utanför landets gränser med tanke på hans uppträdande? Tro mig, det finns många idioter jag skulle vilja ha långt borta (och jag har INTE valt ut dem efter etnisk tillhörighet, så hoppa över rasistbeskyllningarna mot mig). Hälsningar Peter

Skrivet av Peter Harold den 04 augusti, 2006 kl. 13:06 #

för det första så är det inte bevisat att de är han som är med i den såkallad avskedsvideon. för att männen som var i videon bar masker.

Skrivet av mmm den 05 augusti, 2006 kl. 13:24 #

och varför ja tror han e oskyldig är att ja tror inte han har tillgång till tex självmordsbälte och ja tror att det måste vart nån som är bosatt i bosnien som är ägare till dessa vapen. och killen är bara 18 år gammal så ja tror han kanske var spring pojke åt dessa extremister men inget mer.

Skrivet av mmm den 05 augusti, 2006 kl. 13:33 #

hhehe försöker du reta mig med min stavning hahhaha du är rolig hehehe ej kan du ngt av min språk sej bara ett ord sen kan vi snacka ej du är bra en ...... föresten har du ngt liv ens hehehee bra skrive skit som folk och försöker få öpmersamhet hahhaha snäla gör ngt med dit liv heheh.. Ta deta inte som ett hot men jag tror inte att du hade vågat seja så mycket som du skriver men ajja men du får ha det så bra

Skrivet av tony den 06 augusti, 2006 kl. 03:19 #

vaddå stavning ja förstår det han tony skriver de inget fel på hans stavning man kan läsa det. och ja håller med han att du inte har nåt liv och skriver skit om folk. har du inget bättre för dig.

Skrivet av mmm den 06 augusti, 2006 kl. 17:22 #

-> Tony Nej, jag försöker inte reta dig för din stavning eller ditt sätt att skriva. Jag ville bara få sagt att jag har lite svårt för att exakt förstå vad du skriver. Så om du tycker att jag missuppfattar dig så vet du varför. Nej, jag har inget liv. Har du? Vad beträffar vad jag skriver här är det precis samma sak som jag skulle kunna stå och prata om helt öppet på t.ex. ett torgmöte eller en föreläsning. Jag är inte rädd för mina åsikter. Ha det så bra du också! ->mmm Det är onekligen bevisat att MB befann sig i lägenheten när polisen gjorde razzian, och att han försökte hindra polisen från att komma in. Det är också presenterat (i samband med den pågående rättegången) att MB var involverad i anskaffningen av sprängmedlet. Så jäkla okunnig var inte lille herr Maximus om sina kamraters hobby...

Skrivet av Peter Harold den 07 augusti, 2006 kl. 08:26 #

jag undrar vrf inte det som hände i tennsta kallades för terror. det var en 28 årig man som hade en sprängladning på sig och jag undrar vrf inte han kallades för terrorist. är det bara muslimer som man kan kalla för terroroister eller?

Skrivet av mmm den 17 augusti, 2006 kl. 22:49 #

och så gjorde 28 åringen i tennsta större hot än M.B för 28 åringen va ute bland folk med en sprängladdning runt sig och det tycker ja e konstigt att inte media skrev terrormistänkt man med sprängladdning runt sig. men man skrev det om M.B direkt att han var terrorist misstänkt när han greps. är det på grund av att han hade skägg och var troende muslim?

Skrivet av mmm den 17 augusti, 2006 kl. 22:59 #

-> mmmm Eh, menar du händelsevis den där polacken som skulle leka maffiosa och driva in en skuld (knarkpengar?) på egen hand i somras? Istället för pengar satte "låntagarna" fast en sele med sprängämnen (dock ej apterad) och skrämde skiten ur killen? Han var väl till och med kidnappad av de illvilliga låntagarna i flera dagar, vill jag minnas. Ja, det kommer att bli en klassiker bland svenska TV-reportage. Har inte jag länkat till en film någonstans på min blogg? Nej, "Tensta-bombaren" är långt ifrån M.B.'s kaliber. Och terrorist, nä, det kan man aldrig bli när man skriker "kom inte hit, jag har en bomb på mig". Sorry. "Tensta-bombaren" rättfärdigar inte M.B.'s hemförlovning till Sverige.

Skrivet av Peter Harold den 18 augusti, 2006 kl. 08:18 #

De sjuka är att Mirsad Bektasevic va ja kompis med när ja va liten:) vi spelade i samma fotbolls lag! han sa att han aldrig ville göra nåt dumt mot sverige så ni behöver inte oroa er!

Skrivet av Mathias den 27 oktober, 2006 kl. 09:00 #

-> Mathias Nädå, vi är inte oroliga för Sveriges del. Det var ju en amerikansk ambassad i Sarajevo(?) de skulle bomba sönder... Behagligt långt borta...

Skrivet av Peter Harold den 27 oktober, 2006 kl. 09:17 #

ja tycker så synd om hans lillebror å hans mamma! ja tycker han ska få komma tillbaks,för ja vet att han inte kommer göra de, eller få några planer på å göra om de. Ja blev sjukt chockad när ja fick reda på att mirsad va en självmords bombare, han va en jävligt snäll kille innan han blev hjärntvättad.

Skrivet av Mathias den 27 oktober, 2006 kl. 12:25 #

-> Mathias Tro inte att jag har något personligt mot Mirsad (mer än vad jag har mot självmordsbombare i allmänhet), men saken är att han förberedde ett attentat och även det är ett brott. Han skall således straffas för det, och när straffet är avtjänat återanpassas till ett normalt liv. Att ge Mirsad en klapp i huvudet och säga "<I>äh, du menade egentligen inget ont</I>" och låta honom gå ger bara fel signaler till de som tycker att det är häftigt att leka med tanken på en karriär som terrorist. Det må vara att han blev hjärntvättad, men det var trots allt hans eget val att tro på skiten. Självklart behöver han hjälp att komma ur sina vanföreställningar, men man kan inte komma ifrån sitt straff genom att skylla på att man var Mr Hyde istället för doktor Jekyll. Jag umgås INTE med planer på att döda andra människor. DET är den stora skillnaden mellan Mirsad och mig.

Skrivet av Peter Harold den 27 oktober, 2006 kl. 14:09 #

Hörru peter åklagaren har ingen grund till att han skulle förbereda ett attentat, följer du inte med i utredningen lr? Och egentligen har man inga bevis mot han att han skulle bomba ngt och även om han hde den tanken så är det fan sjukt att gripa ngn bara för att men tänker som man gör. Egentligen så har detta blivit uppblåst d är inte stort det är inte mkt att grubbla över han har inte gjort ngt ens han bara råka vara på fel plats vid fel tilfälle

Skrivet av Sule den 01 november, 2006 kl. 17:13 #

Peter hur vågar du kalla det grabben tror på är skit, vet du ens vad islam är? du är nog så trångsynt att du verkligen tror på allt och alla säger om islam spec. media. när du skriver ser man att du är en sådan besserweisser du tror du vet allt men i sannings öga vet du inte det blekaste du borde skämmas jag svär

Skrivet av Sule den 02 november, 2006 kl. 19:11 #

e du säker på att han hade planer på att döda människor? du e helt förvirrad skriver saker du inte ens vet om. man kan inte säga att en person kommer döda människor bara för att personen hade vapen. och vem har binte vapen i bosnien?

Skrivet av baza den 02 november, 2006 kl. 20:01 #

-> baza Ok, Mirsad var faktiskt på väg att samla in leksaker och godis till cancersjuka barn precis när han ertappades i den lägenhet där attentatsmännen förvarade sina saker, och det var just för att skydda leksakerna och godiset som han gjorde våldsamt motstånd vid gripandet... Nu är det din tur att berätta sagan om Rödluvan... -> Sule Undrar om du inte tillskriver mig åsikter som inte kommit ur min mun, kära lilla vän. Var och en få tro på vad de vill (jag är till skillnad mot islams företrädare i muslimska länder FÖR religionsfrihet), men tron får inte ersätta lagar och regler. En lag är att inte förbereda bombattentat. Det Mirsad och hans vänner var i färd med att göra har inte med islam att göra, utan var ämnat att riktas mot den fria världen. Jag ber att få påminna dig om att Du också är en del av den fria värdlen, och bör slå vakt om den, inte klappa terrorister på huvudet. En dag kan det vara ditt barn som sprängs i bitar när en Mirsad-typ gör något i enlighet med sin övertygelse. Om detta är JAG villig att svära på. INGEN religion skall sätta sig över min SÄKERHET!!!

Skrivet av Peter Harold den 06 november, 2006 kl. 09:15 #

du är ass rolig och du är smart,som din mamma eller, skule nog smaka en liten bit heheeh. Pusshej hahahah ´SI..HA.IJ.L du fatar hehe vi e samma r.a.s heheh du bode vara med NFS

Skrivet av LOVE YOU den 23 november, 2006 kl. 00:43 #

-> Love you Tackar för komplimangerna (tror jag...), men jag har vissa tvivel ifall du och jag ens är av samma art. Jag tror att du andas med gälar och har svans... NFS, är det någon scoutkår eller? F.ö. kan min mamma en sak som inte du kan; stava rätt. Ha ett bra liv (någon annanstans...)! :-)

Skrivet av Peter Harold den 23 november, 2006 kl. 08:23 #

e du glad nu när han har dömds ha din fittunge.

Skrivet av bbbbb den 10 januari, 2007 kl. 15:49 #

-> bbbbb Åh, äntligen fick man trevliga nyheter! :-) Och hur länge skall Mirsad sitta inne? Var? PS Vågar du träffa mig IRL? DS

Skrivet av Peter Harold den 10 januari, 2007 kl. 16:53 #

Han erkände innehav av vapen och sprängämnen. Vad ska man med 31 kg sprängämnen till annat än bombdåd? När man sen lägger ihop alla andra saker som videonbandet som han bar på sig, videokameran som han hade lånat och bombbältet så har jag svårt att förstå att någon kan tro att han inte planerade ett bombdåd.

Skrivet av Nakah den 11 januari, 2007 kl. 18:26 #

-> Nakah Jag har väldigt svårt att tänka mig annat än det var tänkt att användas till ett sprängattentat. Iofs räcker väl 31 kg till ett antal kassaskåp, men jag misstänker att han inte var i den branschen... ;-) Undrar vad grannarna tänkte när de fick veta att han hade så där mycket sprängmedel i sin lya.

Skrivet av Peter Harold den 11 januari, 2007 kl. 18:37 #

Amen!!!!!

Skrivet av kettingtjejen den 12 januari, 2007 kl. 01:23 #

Kul att pojken var nöjd med domen; han såg ju väldigt belåten ut när han fick höra sitt straff. I övrigt håller jag med många andra kritiker; den här killen har förverkat sitt svenska medborgarskap. Han och hans familj fick komma hit till Sverige som flyktingar eftersom de flydde från sitt otrygga hemland. Och sedan dess har Sverige närt en terrorist vid sin barm, om uttrycket tillåts...

Skrivet av Peter Harold den 12 januari, 2007 kl. 08:34 #

Ähhhhhh, Låt den jäveln stanna kvar i Sarajevo...... Synd att de inte utdelade ett hårdare straff.

Skrivet av Ähhhhhhhh den 14 januari, 2007 kl. 00:20 #

-> Ähhhhhhh Äsch, femton år skall nog få pli på honom. Han är i akut behov av personlig mognad. Bäst vore om man dömde honom till 15 års samhällstjänst som minröjare runt om i världen.

Skrivet av Peter Harold den 15 januari, 2007 kl. 11:24 #

såklart jag vågar träffa dig säg vart o när? ta med dig han ähhhhh ochså

Skrivet av bbbbbbb den 16 januari, 2007 kl. 22:11 #

-> bbbbbbb Bra, skicka mig en rad om var och när det passar dig bäst.

Skrivet av Peter Harold den 17 januari, 2007 kl. 08:53 #

din kuk sugare.. Jag skyle villja natta dig någon dag..Om jag var du skyle jag köpa några säkrare dörar och sova lite säkrare din hora.. Din dag kommer koma det lovar jag dig,det kan va om 5 år eller 10 men det kommer koma tro mig.... Till Peter Harold

Skrivet av Gregor den 13 juni, 2007 kl. 17:24 #

ja just det.. nu minns jag ju hur det var att ha funktionen för kommentarer påslaget, bloggen förvandlades många gånger till ett debattforum istället och oftast på en sandlådenivå som här ovan :-) Önskar bloggens innehavare en God Kväll

Skrivet av Nikks den 13 juni, 2007 kl. 20:21 #

Jaja. Jävla mycket energi personen som ligger bakom de flesta kommentarerna har lagt ner. Rättstavning är något som saknas i skolan idag. Kram Chris

Skrivet av chris den 14 juni, 2007 kl. 00:13 #

-> Nikks & Chris :-) Fast jag tycker det är fascinerande att vissa ämnen kan leva vidare och engagera läsarna... *harkel* -> Gregor Tyvärr, jag är inte intresserad av att suga din lilla ***, vare sig på dagen eller natten, oavsett vilket prsi du erbjuder. Tror för övrigt att du har det skönare med din egen mamma...! *yes, där satt den*

Skrivet av Peter Harold den 14 juni, 2007 kl. 09:44 #

Otroligt att det finns folk som försvarar denna terrorist. Även sådana som försvarar den här terroristen bör utvisas ur Sverige. /martin

Skrivet av martin den 14 juni, 2007 kl. 22:48 #

-> Martin Vem skulle vilja ta emot dem? ;-)

Skrivet av Peter Harold den 15 juni, 2007 kl. 10:41 #

Förstår inte varför du stör dig så mycket på den här grabben, han vill inte skada dig eller någon annan oskyldig människa i vårt kära lilla land Sverige. Jag vet inteså mycket om den här videon du skrev om eller om han verkligen tänkte göra det. Det enda jag vet är att om han skulle spränga nåt så skulle det vara USA:s ambassad och som alla vet idag är inte USA så oskyldiga! Eller hur?

Skrivet av Kungälvs-bo den 03 februari, 2008 kl. 23:21 #

-> Kungälvs-bo Jag tycker att det är mest praktiskt att han får avtjäna sitt straff i det land där han avsett att utföra sin gärning. Att urskuldra ett bombdåd med att offren bara tillhör ett annat land framkallar spykänslor hos mig. Läs gärna genom min postning i detta blogginlägg och försök föreställa dig situationen att det var ditt barn som sprängdes i bitar bara för att någon jävla idiot är missnöjd med din arbetsgivare eller din regering... Har du inte empati för offren kan jag bara beklaga. DETTA ÄR VARDAGEN FÖR TUSENTALS MÄNNISKOR RUNT OM I VÄRLDEN! Irak. Israel. Pakistan. Afghanistan. Madrid. London. Sri Lanka. Bali. Och så vidare. Vill vi att detta skall hända i Sverige? Nej. Vill folk i alla andra länder bli ihjälsprängda av hjärntvättade självmordsbombare? Jag tvivlar starkt. Känner du någon som blott leker med tanken på att göra som Mirsad vädjar jag till dig att tala vett med människan - så slipper hans anhöriga här hemma i Sverige skämma ögonen ur sig, och någon medmänniska dö.

Skrivet av Peter Harold den 04 februari, 2008 kl. 09:50 #

Nu är du allt för melodramatisk käre medborgare. Jag menar inte att det är rätt att spränga någon bara för att han är en amerikan. Men om du hade läst på lite historia så hade du förstått att dom här handlingarna många unga muslimska pojkar/män är inblandade i är ett resultat av decenniers förtryck och orättvisa från USA:s regering. Därför är USA ett mål idag för det västvärlden kallar "terrorism". Den här konfliktens klocka började inte ticka den dagen en ung kille bestämde sig för att göra en spräng attentat, den började den dagen USA bestämde sig för att förtrycka och kontrollera på ett imperialistiskt maner dom här länderna i mellan östern. Jag tycker du är ganska trångsynt när du målar upp den här killen som ett odjur som skulle kunna döda vem som helst. Du försöker bara skrämma upp oss för något som vi inte behöver oroa oss över. Sverige är och har aldrig varit inom modern tid ett imperialistiskt land som har förtryckt människors nationer eller religioner,något vi kan vara stolta över. Och sen när du kallar han hjärntvättad gör det ju honom till ett offer också eller? Till sist tycker jag då att du som bor i ett neutralt land med god utbildning ska vara lite objektivare i dom här frågorna. Jag försvarar absolut inte dom här handlingarna som den här unge mannen tänkte utföra, jag försöker bara förstå varför han gjorde det. Vi ska vara lika kritiska mot båda parterna för att det ska ske någon lösning. Så länge det inte finns någon rättvis lösning kommer det aldrig bli fred, så är det bara. NO JUSTICE NO PEACE. Sen är han ju en svensk medborgare som har rätt att återvända till sitt hemland SVERIGE. En grej jag inte förstår med det här landet är att så fort en av våra medborgare med utländsk bakgrund gör något bra kallar vi han för svensk annars är han bara den jävla utlänningen. Mirsad BEKTASEVIC och våran fine landslag spelare ZLatan IBRAHIMOVIC är ett prakt exempel på det!

Skrivet av Kungälvs-bo den 12 februari, 2008 kl. 19:35 #

-> Kungälvs-bo <I>Nu är du allt för melodramatisk käre medborgare. Jag menar inte att det är rätt att spränga någon bara för att han är en amerikan. Men om du hade läst på lite historia så hade du förstått att dom här handlingarna många unga muslimska pojkar/män är inblandade i är ett resultat av decenniers förtryck och orättvisa från USA:s regering. </I> Så med lite historisk påläsning är det ok att de amerikanska indianerna bygger lite bomber och spränger dem här och var runt om i USA och Kanada bara för att de historiskt sett varit utsatta för förtryck? Och inkaindianerna har sålunda legitima skäl att bomba spanjorerna och portugiserna som hämnd för deras erövring under 15- och 1600-talet? Varför inte skicka ett ex av "Terroristens handbok" till Sametinget i Lappland så att de kan få lite know-how om hur man skall spränga Stockholmska tunnelbanevagnar...? <I>Därför är USA ett mål idag för det västvärlden kallar "terrorism". Den här konfliktens klocka började inte ticka den dagen en ung kille bestämde sig för att göra en spräng attentat, den började den dagen USA bestämde sig för att förtrycka och kontrollera på ett imperialistiskt maner dom här länderna i mellan östern. </I> Om det enbart var historiska skäl så kan de lika gärna rikta udden mot Storbritannien, Frankrike, Italien, etc. Och även om det finns ett historiskt arv av förtryck (sedan kan man ju också diskutera om inte västs närvaro i sig förhindrar egengenererat förtryck) så är inte det ett moraliskt argument till att döda andra människor som inte har med saken att göra. Jag hatar muslimska självmordsbombare. Ger det mig rätt att hata alla muslimer och önska deras död? Nej. <I>Jag tycker du är ganska trångsynt när du målar upp den här killen som ett odjur som skulle kunna döda vem som helst. Du försöker bara skrämma upp oss för något som vi inte behöver oroa oss över. </I> Jag skiter i vem han tänker döda och varför. Han har inte rätten ta andra människors liv. Om du och jag har en tävling om vem som är mest trångsynt så leder du. <I>Sverige är och har aldrig varit inom modern tid ett imperialistiskt land som har förtryckt människors nationer eller religioner,något vi kan vara stolta över. </I> Sverige har varit under lång tid, och är än idag, ett land som slåss för öppenhet, yttrandefrihet och tolerans. Att spränga bomber i Allahs eller Guds namn ingår inte i ovanstående värdegrund. Nu riktas udden mot svenska (och nordiska) intressen för att vi försvarar dessa värden. Och vem hotar? *pekar mot sydost* <I>Och sen när du kallar han hjärntvättad gör det ju honom till ett offer också eller? </I> Jag har läst genom mitt inlägg och mina svar på kommentarerna; jag hittar inte att jag angivit att Mirsad skulle vara hjärntvättad. Däremot kan jag säga det rent ut att jag tycker att han är en ond jävel som blott kan tänka sig att umgås med attentatsplaner av detta slaget. <I>Till sist tycker jag då att du som bor i ett neutralt land med god utbildning ska vara lite objektivare i dom här frågorna. </I> Så bara för att jag bor i ett neutralt land skall jag alltid själv vara neutral i mina åsikter? Jag tror att du blandar ihop neutralitet med passivitet... Men så förlåt mig då. Det är ju självklart att alla skall få hata USA och bygga bomber och spränga så många imperialistiska svin som möjligt... Hur kan Du ens försvara sådan idioti? Nähä, det gör du visst inte... <I>Jag försvarar absolut inte dom här handlingarna som den här unge mannen tänkte utföra, jag försöker bara förstå varför han gjorde det. </I> Ja, och nu har Mirsad chansen att i lugn och ro bakom lås och galler försöka förstå varför han INTE skall hålla på med terrorism. <I>Vi ska vara lika kritiska mot båda parterna för att det ska ske någon lösning. Så länge det inte finns någon rättvis lösning kommer det aldrig bli fred, så är det bara. </I> Så länge det saknas en självkritisk debatt inom den islamska världen tjänar det ingenting till med att ge dem eftergifter och göra avkall på våra demokratiska värderingar. <I>Sen är han ju en svensk medborgare som har rätt att återvända till sitt hemland SVERIGE.</I> Han är välkommen hit när han avtjänat sitt straff. Smugglar du knark i Thailand och torskar dit så skall du inte räkna med att få åka 1:a klass flyg hem till Sverige. Ser inte att terrorister skall behandlas mildare än knarksmugglare. <I>En grej jag inte förstår med det här landet är att så fort en av våra medborgare med utländsk bakgrund gör något bra kallar vi han för svensk annars är han bara den jävla utlänningen. </I> En sak jag inte förstår är att folk refererar till Sverige som "det här landet"? <I>Mirsad BEKTASEVIC och våran fine landslag spelare ZLatan IBRAHIMOVIC är ett prakt exempel på det!</I> Nu flörtar du med fel skribent. Zlatan och resten av landslaget kan fara och flyga. Obegripligt att det finns folk som kan avguda några personer som tjänar grova stålar på att springa omkring på en gräsmatta och sparka på en boll. Jag är INTE impad på Zlatan eller någon annan idrottsman. När det gäller förhållandet om bra/dåliga invandrare så skulle jag gladeligen exportera kriminella svenskar till andra länder. Tyvärr är Australien civiliserat numera, annars hade det ju varit bra att använda hela den ön som straffkoloni. Enligt min ödmjuka åsikt alltså.

Skrivet av 193.181.1.137 den 13 februari, 2008 kl. 13:57 #

Ovan skrivna inlägg var postat av mig.

Skrivet av Peter Harold den 13 februari, 2008 kl. 14:01 #

Käre Peter om det hade funnits en tävling för vem som överdriver mest hade du fått en stor första plats medalj på det. Jag,du och alla andra vet att dom exempel du tog med inka indianerna och samerna inte kan jämföras med dagens konflikt mellan den muslimska världen och USA. Först och främst menade jag i mitt inlägg att det här var gällande den moderna tiden. Och sen är det så att USA inte nog bara historiskt sett har givit sig på eller förtryckt dom här små länderna, utan dom gör det än idag. Om det inte är just dom som är förtryckaren så ligger dom iallafall bakom förtryckandet. Bra exempel på det är dagens Palestina och Irak. I Palestina frågan är USA det land som har givit Israel dom ekonomiska,politiska och militära musklerna vilket Israel har använt till mord och andra ohumanitära handlingar mot det Palestinska folket. Du som kallar dig libertarian borde känna lite empati med Palestinierna eftersom dom får knappt röra sig fritt för att träffa läkare,släktingar eller annat. Sen tidigare har dom även börjat bygga en mur som ska isolera det stackars folket och USA som sitter i säkerhetsrådet har givit Israel sitt veto i FN (ingen överraskning). Det här är alltså en pågående kris som pågår idag och inte i Inka tiden eller något sådant. Sen har ju vi så klart den stora smällen för USA. Irakkriget som startades med massa lögner om att Irak har kärnvapen som man såg var ett hot mot västvärlden. Dem gick även så långt att dom började påstå att Irak och Al-qaida hade länkar mellan varandra. USA trotsade inte bara alla pacifister som jag runt om i världen utan även FN där länder från nästan alla världens hörn är medlemmar i. Dom kom och visa oss massa bilder och skit för att vi skulle stödja dom att bomba Irak där bomberna inte träffar Saddam Husseins eller hans militär utan civila människor där barn, äldre och kvinnor blev drabbade. Idag skyller dom på att dom gjorde det för att sprida demokrati samtidigt som man ser Halliburton, Dick Cheneys(USA:s vice president) olje bolag suga ut irakiernas olja. Och allt det här HÄNDER IDAG!!! När jag sa att du bor i ett neutralt land med god utbildning menade jag att du som står utanför det här har en skyldighet precis som jag och alla andra som inte är inblandade i den här krisen som pågår idag, att vi ska kolla efter sanningen och fakta. Vi ska vara kritiska med objektiva ögon. Inte passiva eller bara skita i vad som händer på våran jord. För trots allt vill vi ju ha slut på den här skiten eller hur?

Skrivet av Kungälvs-bo den 13 februari, 2008 kl. 18:16 #

-> Kungälvs-bo <I>Jag,du och alla andra vet att dom exempel du tog med inka indianerna och samerna inte kan jämföras med dagens konflikt mellan den muslimska världen och USA. </I> Ja, det är ju sant. Varken inkaindianerna eller samerna har kommit på en så urbota dum idé som att göra bomber som exploderar bland oskyldiga människor. Det är just därför jag tycker att jämförelsen är befogad. <I>Först och främst menade jag i mitt inlägg att det här var gällande den moderna tiden. Och sen är det så att USA inte nog bara historiskt sett har givit sig på eller förtryckt dom här små länderna, utan dom gör det än idag. </I> Så när USA (m.fl.) gick in och slängde ut Saddams armé från Kuwait så var det ett utslag för imperialistiskt förtryck? När USA (m.fl.) gick in i Irak för att avsätta diktatorn Saddam Hussein som terroriserade minst två av de tre folkslag som lever i Irak så är även det förtryck? När USA anslöt sig till Allierade under 2:a Världskriget och medverkade till att Hitler och nazisterna förlorade kriget så är också det förtryck? Jag tycker att det gått inflation på ordet "förtryck". Frågan är om jag är den enda som ägnar sig åt "överdrifter"... <I>Om det inte är just dom som är förtryckaren så ligger dom iallafall bakom förtryckandet. Bra exempel på det är dagens Palestina och Irak. I Palestina frågan är USA det land som har givit Israel dom ekonomiska,politiska och militära musklerna vilket Israel har använt till mord och andra ohumanitära handlingar mot det Palestinska folket. </I> Så Palestinska självmordsbombare ägnar sig då inte åt "mord och ohumanitära handlingar"? Så när Hammas bygger daghem ovanför sina ammunitionsförråd, etc etc, så är det välgörenhet? Inte enligt mitt sätt att se på saken. Israel-Palestinafrågan är väl värd en egen tråd, men den konflikten ursäkar inte att "den svenske medborgaren" Mirsad Bektasevic lierade sig med ett band mördare som avsåg att döda helt oskyldiga människor. <I>Du som kallar dig libertarian borde känna lite empati med Palestinierna eftersom dom får knappt röra sig fritt för att träffa läkare,släktingar eller annat.</I> Det gör jag. Britterna skulle inte ha låtit den judiska återflyttningen ha skett okontrollerat under 1920- och 1930-talet. Tyskarna (nazisterna) ville att judarna skulle flytta till Madagaskar (det var detta som var den egentliga "slutgilta lösningen på judefrågan"), men där satte britterna käppar i hjulet. Fransmännens inställning minns jag inte. <I>Sen tidigare har dom även börjat bygga en mur som ska isolera det stackars folket och USA som sitter i säkerhetsrådet har givit Israel sitt veto i FN (ingen överraskning). Det här är alltså en pågående kris som pågår idag och inte i Inka tiden eller något sådant. </I> Vad har det med Mirsad bektasevic att göra? Att han tycker att USA:s engagemang i Israel är skäl nog att spränga en ambassad eller ett kontor i luften så att alla dör där? Äckligt fegt, och det lär inte få jänkarna att ändra ståndpunkt. Och <B>om Palestinierna slutade självmordsbomba och skjuta raketgranater över gränsen till Israel så är det ju möjligt att israeliterna inte skulle behöva ha murar för att skydda sig</B>. Ty myntet har tvenne sidor. <I>Sen har ju vi så klart den stora smällen för USA. Irakkriget som startades med massa lögner om att Irak har kärnvapen som man såg var ett hot mot västvärlden. Dem gick även så långt att dom började påstå att Irak och Al-qaida hade länkar mellan varandra. </I> Ja, det är sant att Bush-administrationen tog till lögner eftersom de sanna argumenten inte räckte till att övertyga världssamfundet om att diktatorn Saddam Hussein redan ställt till med elände nog. <I>USA trotsade inte bara alla pacifister som jag runt om i världen utan även FN där länder från nästan alla världens hörn är medlemmar i. Dom kom och visa oss massa bilder och skit för att vi skulle stödja dom att bomba Irak där bomberna inte träffar Saddam Husseins eller hans militär <B>utan civila människor där barn, äldre och kvinnor blev drabbade</B>. </I> Har du några siffror på hur många civila irakier som dödades av USA-alliansens bomber och siffror på hur många som dödats av de inhemska självmordsbombarnas attentat? <I>Idag skyller dom på att dom gjorde det för att sprida demokrati samtidigt som man ser Halliburton, Dick Cheneys(USA:s vice president) olje bolag suga ut irakiernas olja. Och allt det här HÄNDER IDAG!!! </I> Intäkterna från försäljningen av den irakiska oljan tillfaller ju den irakiska staten. Det är därför det är sånt jävla bråk mellan sunni och shiamuslimer samt kurderna. <I>När jag sa att du bor i ett neutralt land med god utbildning menade jag att du som står utanför det här har en skyldighet precis som jag och alla andra som inte är inblandade i den här krisen som pågår idag, att vi ska kolla efter sanningen och fakta. </I> Och du menar att jag inte gör det när jag säger att Mirsad Bektasevic skall betraktas som icke önskvärd med anledning av hans attentatsplaner? <I>Vi ska vara kritiska med objektiva ögon. Inte passiva eller bara skita i vad som händer på våran jord. För trots allt vill vi ju ha slut på den här skiten eller hur? </I> Det enda sättet att göra världen bättre är att själv agera utan våld. Mirsad tyckte annorlunda. Därför är jag glad över att han skakar galler.

Skrivet av Peter Harold den 14 februari, 2008 kl. 11:36 #

prisic som allt annat folk så har det muslimska folket, rätten att forsvara sig mot angrep utifrån, tillexempel om någpt land anföll sverige så skulle självklart svenska folket försvara sig med allt dom hade, till och med svenskar som var utomlands som vile stödja sitt land hade rest tillbacka och försvarat landet mot angrep. mirsad ska få komma tillbacka till sverige och sitta i fägelse här om han vill, för han är ju svenk medborgare. så vi måste ta hand om våra medborgare

Skrivet av Kisk kisok den 15 februari, 2008 kl. 16:43 #

-> Kisk Kisok "<I>mirsad ska få komma tillbacka till sverige och sitta i fägelse här om han vill, för han är ju svenk medborgare. så vi måste ta hand om våra medborgare </I>" Just en av anledningarna till att ändra lagstiftningen så att medborgarskapet kan återkallas när brott av det här slaget begåtts. F-n, tänker ni bara på hans rättigheter? Karln var ju på väg att bli en MÖRDARE, och det är endast tack vare polisens ingripande som han blev förhindrad att döda oskyldiga. Mirsad Bektasevic är inte en soldat. Han är en terrorist! Och det jävligaste är att han inte brydde sig om den skam han åsamkat sin familj, släktingar och vänner. Gnäll inte på mig för att jag vill ha honom så långt från Sverige som möjligt. <I>No mercy!!!</I> Trevlig helg!

Skrivet av Peter Harold den 15 februari, 2008 kl. 17:48 #

detta är en kamp som pågår i hans land inte ditt du har inte varit där, och du måste förstå konflikten mellan länderna för att du ska kunna förstå graben. du vet inte vilka människor han hade för avsikt att döda, så du kan inte veta om dom är oskyldiga eller inte. Om hans avsikt var att terorisera TERORISTERNA,då kan vi inte kalla han terorist på grund av att han förstör för förstörarna, som en polis gör ungeför, vem bryr sig om vad du vill, han vill inte komma till dig utan till sitt land han är uppvuxen i, Den dagen du slutar med ditt tunel tänkade, kommer du inse vem dom riktiga teroristerna är.

Skrivet av kisk den 16 februari, 2008 kl. 01:50 #

-> kisk Du säger emot dig själv: "<I>detta är en kamp som pågår i hans land inte ditt du har inte varit där,</I>"[...]<I>"vem bryr sig om vad du vill, han vill inte komma till dig utan till sitt land han är uppvuxen i,</I>" Vilket är hans land? Det han vuxit upp i? Eller det han vill "kämpa" i (medelst terrorattacker)? Jag har vuxit upp i Sverige. Jag vill inte ha några terrorister här. Det vill däremot du. Jag är ledsen, men din argumentation övertygar mig föga om att jag har fel. Och jag beklagar djupt att svenska ungdomar, vare sig de är infödda eller har invandrarbakgrund, ägnar sig åt revolutionsromantik.

Skrivet av Peter Harold den 18 februari, 2008 kl. 09:52 #

bara för att du inte har något liv mer en att sitta vid en skärm o tro att du vet nåt om andra människor som du inte ens träffat, så betyder det inte att alla är lika mållösa som dig. Sluta bry dig om saker du inte har makt över o inte kan kontollera, vem bryr sig egentligen om vad du vill IGEN!!!

Skrivet av kisk den 18 februari, 2008 kl. 15:43 #

-> kisk Det du kräks ut över mig passar faktiskt ganska bra på dig också, lilla gullunge... Jag har aldrig (mig veterligen) träffat någon självmordsbombare eller terrorist. Ändå VILL JAG INTE ha någon sådan i närheten av mig. Till skillnad från dina likar tror jag på yttrandefrihet och ickevåld, så jag vet inte hur du skall stoppa mig från att blogga? En kula? En kniv? En bomb? Du och dina polare verkar ju ha know-how om den saken...

Skrivet av Peter Harold den 18 februari, 2008 kl. 16:23 #

det spelar ingen roll vem eller vad du vill ha i närheten din åsikt är inte ens värd en sko,,,,detta handlar om vad som är mest passade för en person i en sådan sitvation. inte vad du tycker, du har redan visat hur du tänker o dina teorier o tankar är inget annat än DRÖMERI, KASTA DIN BLOGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrivet av kungälvs bo 2 den 19 februari, 2008 kl. 19:13 #

-> Kungälvsbo 2 Sorry. Jag läger inte ner Läsarnas Blogg bara för att DU vill det. Tyvärr inte. Noterar i övrigt att jag redan visste att de som kramar terrorister inte heller brukar vara speciellt postivt intällda till yttrandefriheten heller. DU har precis bevisat att JAG har rätt. I övrigt överlåter jag åt läsarna att avgöra om det är min tolkning av frihet eller terroristen Mirsad Bektasevics tolkning som är den bästa.

Skrivet av Peter Harold den 20 februari, 2008 kl. 10:33 #

Skriv en kommentar:

Namn:
E-post:
URL:

Din kommentar:

HTML Syntax: INTE tillåten