Tre personer har dött kort efter att de vaccinerats mot svininfluensan. Det innebär att det är hittills är fler som avlidit i sviterna efter den lilla sprutan, än som har dött av själva sjukdomen. Men myndigheter och experter vill inte räkna på det viset.
Vi har från myndighetshåll fått höra att vi alla ska vaccinera oss. Annika Linde, statsepidemiolog på Smittsskyddsinstitutet, motiverar detta med att man "ska undgå att dö". Citat är hämtat från Vårdguiden, som har skickats ut till oss stockholmare.
Kan man dö i sviterna av vaccineringen?
Nu har alltså tre personer avlidit kort efter vaccinering. Det betyder att man faktiskt kan "dö" av vaccinet. Därför måste nu myndigheter och "experter" bortförklara dödsfallen. Läkemedelsverket säger att det inte finns någon koppling mellan biverkningarna av vaccinet och dödsfallen. Det måste först utredas ordentligt. Alla som dött har nämligen varit multisjuka.
De två personer i Sverige som tidigare avlidit till följd av själva svininfluensan har också varit multisjuka. Där påstår myndigheterna dock att det var svininfluensan som tog livet av dem. Hur kan man vara så säker på det?
Myndigheternas agerande börjar klarna
Vi förstår hur myndigheterna kommer att hantera detta. Alla som blir allvarligt sjuka eller dör av biverkningar av vaccinet, kommer att ha dött av "något annat" än själva vaccinet. Sammma myndigheter kommer lika bombsäkert att hävda att alla mulitisjuka och ovaccinerade personer, som blir allvarligt sjuka eller dör av svininfluensan, gör det på grund av influensan.
Genom denna argumentation kan myndigheterna konsekvent friskriva vaccinet från fatala biverkningar, samtidigt som man naglar fast svininfluensan som given dödsorsak.
Slutsatser
Två personer har detta år dött efter att ha fått svininfluensa. Tre person har sannolikt dött av biverkningar av vaccinet. Gemensamt för dem alla är att de varit multisjuka.
Jag har tidigare i flera artiklar försvarat vaccinering av riskgrupper. Det gör jag fortfarande, dock inte reservationslöst. Det är upp till varje individ att själv fatta sitt beslut. Det är sannerligen inte lätt. Vi har den senaste veckan kunna se att biverkningarna av vaccinet kan vara allvarliga. Hög feber, frossa, yrsel och kraftigt illamående och fyra-fem dagars sjukskrivning är inte ovanligt. För den som är svag och multisjuk, kan dessa biverkningar vara det som puttar dem över kanten.
Vi är ännu långt ifrån kulmen av denna influensavåg. Det är först fram på vårkanten som vi kan summera och göra bokslut.
Postat i: Svininfluensan Permalink Kommentarer [23]








Säkert dör fler än 3 varje vecka i riskgrupperna, även om de avstår från vaccination.
Skrivet av Murvel den 23 oktober, 2009 kl. 22:24 #
... dvs de dör p.g.a. den/de sjukdom/ar de redan har.
Skrivet av Murvel den 23 oktober, 2009 kl. 22:27 #
Ja, det är ju det som myndigheterna hävdar. Frågan är om vaccinbiverkningar i form av hög feber, frossa, hjärtklappning, yrsel, illamående, andningssvårigheter etc. har förkortat deras liv eller inte.
Skrivet av Bosse Zackrisson den 23 oktober, 2009 kl. 22:37 #
Nu har ju vårdpersonalen vaccinerats och blivit försökskaniner.
Där verkar ju biverkningarna vara mindre.
En biverkan av LCHF verkar vara att man blir tämligen omdömeslös och får svårt att skilja på verkigheten och hallucinationerna.
Vi ser ju hur det gått för företrädare nr 1, Dr Dahlqvist.
En större rättshaverist är svår att hitta.
Finns det något vaccin mot detta?
Kolhydrater kanske.
Skrivet av Ali Baba den 23 oktober, 2009 kl. 22:45 #
Bosse
Det kan vara något annat än vaccinet, ja.
Men jag ser ett samband med inflammation och hjärtsjukdom.
Vanliga biverkningar med vaccinet kommer efter timmar eller dag och kan hålla på i ett par dagar,
Det är en inflammation för viruset ska vara dött, feber visar att immunförsvaret är mycket aktivt.
Det finns numer forskning som visar att inflammation är en orsak till hjärtsjukdom.
Vaccinet orsakar just det som hjärtsjuka dör av,
En biverkning av vaccinet som leder till inflammation som leder till hjärtinfarkt tar lite tid en halv dag till ett par dagar, det är helt logiskt att dom dör efter ett par dagar.
Dom får väl hålla fast vid att det är kollesterolet som orsakar alla infarkter då kan dom bevisa att vaccinet var ofarligt, för det är ju bara mättat fett i smör som orsakar sjukdom, hittar dom smör i dom dödas kylsåp så är bevisen 100% säkra.
Om ett virus är riktigt farligt då tar jag risken med ett vaccin, jag ser en fördel med köpet av vaccinet man ska se det som en försäkring om ett virus visar sig vara farligt så får man använda vaccinet är viruset däremot ofarligt så är det bara att slänga vaccinet, se det som en försäkringspremie.
Skrivet av K L den 23 oktober, 2009 kl. 22:59 #
Läste någonstans att man slutat ta prover för att konstatera om folk verkligen har svininfluensan eller om de har annan influensa eller vanlig förkylning. Någon som vet om det stämmer?
Ytterst skumt i så fall.
Skrivet av Kerstin den 24 oktober, 2009 kl. 00:59 #
Jag har läst om åtminstone några fall i Sverige av anafylaktisk chock mycket kort efter avccination mot kultingsnuvan. Dessa är inte inräknade bland dödsfallen eftersom dessa personer vaccinerades på sjukhus och därmed hade så nära till kvalificerad akutvård att de överlevde.
Vad händer ifall någon drabbas av samma sak efter att ha vaccinerats av skolsköterskan?
Skrivet av Kenneth Ekdahl den 24 oktober, 2009 kl. 14:00 #
Förmodligen händer ingenting. Det kan nog förklaras bort med att eleven var multisjuk på något sätt. Ungefär som fallet med 16-åringen i England som dog två timmar efter vaccination med HPV-vaccin. Där konstaterade expertisen att hon dog av bröstcancer!
Påhittigheten kommer sannolikt att vara stor.
Skrivet av Bosse Zackrisson den 24 oktober, 2009 kl. 18:14 #
Kerstin:
Jag har bara läst att influensasjuka uppmanas att stanna hemma och inte komma till vårdcentralen för att undvika smitta ner andra. Och då blir det ju svårt att ta prover.
Skrivet av Hannelore den 24 oktober, 2009 kl. 22:53 #
Intressant att man ju från officiellt håll rör sig med mycket säkra siffror över hur många som är sjuka, trots att vårdcentralerna vägrar testa dem som vill veta.
Skrivet av Kenneth Ekdahl den 25 oktober, 2009 kl. 00:04 #
Ja, det är väldigt konstigt att myndigheterna vet hur stort antal som är smittade. Och att smittan ökar för varje vecka. När min son blev förkyld ringde jag till infektion o frågade om han kunde testas för svinet. Det var ju enligt socialstyrelsen en dödlig sjukdom där folk skulle ramla ned döda på trottoarerna. Men nej, nej absolut inte, det fanns det inga resurser för. Bättre var att stanna hemma, fick jag vet. Eller att åka till vårdcentralen o fråga om de ville ta ett blodprov.
Skrivet av Lisa den 25 oktober, 2009 kl. 10:23 #
Ja, vi lever i en förvirrande och konstig värld.
Om det visar sig att man hanterar detta sämre med LCHF-kost är det ju en stor nackdel med dieten.
Kanske KGB har placerat ut förvirringsgas i Njurunda eller är det kosten som gjort AD spritt språngande?
Skrivet av arne den 25 oktober, 2009 kl. 11:12 #
Läste att enligt undersökningar av influensasjuka, är det bara 2% som faktiskt
har haft svininfluensan, övriga 98% är bara
vanligt flunsa.
Fler som läst detta?
Skrivet av sia den 25 oktober, 2009 kl. 13:57 #
sia, det innebär ju att svininfluensan är mycket dödligare än vad som sagts tidigare.
Han frå norrköping som låg i ecmo hade väl svininfluensa?
Skrivet av arne den 25 oktober, 2009 kl. 16:33 #
arne
Nej du får nog tänka till lite.
Uppståndelsen som varit kring svininfluensan
förefaller helt överdriven.
Årliga influensan har skördat några liv varje år
utan att någon brytt sej. Varför denna panik nu?
Vad är det för dumheter du sprider om Dr Dalqvist?
Skrivet av sia den 25 oktober, 2009 kl. 22:29 #
(Läke)medelsbolagens marknadsföring bygger på att friska människor ska medicinera livslångt för att sänka ett fullt normalt värde. Det har man fixat genom muta fram sänkta gränsvärden för blodtrynck, blodsocker, kolesterol etc. Tekniken har gett bolagen hundratals miljarder i vinst.
Nu riktar man in sig på vacciner. Kanske kan man en dag göra det lagstadgat att i solidaritetens namn ta vaccin för en massa påhittade sjukdomar. Frågan är om grisflunsapandemin ingår i detta marknadsföringskoncept, eller om det är en verklig sjukdom.
/SSS
Skrivet av Sten Sture Skaldeman den 26 oktober, 2009 kl. 09:34 #
Skaldeman och sia tror alltså på allvar att svininfluensan är påhittad?
Vi har visst fått en epidemi med stollighet bland LCHF:arna.
Ät mera fett bara!
Skrivet av arne den 26 oktober, 2009 kl. 10:47 #
arne - var har du fått uppfattningen att sia och Skaldeman tror att svininfluensan är "påhittad"?
Vad vi diskuterar är väl hur allvarlig den är och vilka metoder som långsiktigt är bästa lösningen på influensaproblematiken.
Skrivet av Bosse Zackrisson den 26 oktober, 2009 kl. 12:02 #
Tack, Bosse!
Nej, jag tror inte att någon av de årligen grasserade influensorna är påhittade, inte heller svininfluensan. Men just svinflunsan tycks vara en ovanligt lindrig åkomma, så jag ställer mig frågande till pandemivarningar och massvaccinationskampanjer. Varför inte satsa på att bygga upp ett eget immunförsvar, genom riktig kost och genom att kämpa ner en och annan smitta själv. Då får man ju ett fungerande skydd.
/SSS
Skrivet av Sten Sture Skaldeman den 26 oktober, 2009 kl. 12:15 #
Det är väl helt klart att de stora läkemedelsbolagen ägnar sig åt bluff och båg i stor stil, att de förfalskar rapporter, undanhåller somliga, köper läkare och professorer att skriva sina namn under somliga rapporter, att de betalat läkare för att förskriva deras preparat (under beteckningen "klinisk forskning") och att de uppfinner sjukdomar, att skrämmas med, för att sälja preparat de har, ibland sådana som inte fungerat för vad de var tänkta mot.
Så jag finner också att det finns goda skäl att tro att man drivit upp en vanvettigt överdriven hysteri, med hjälp av tjänstvilliga läkare och professorer och lika tjänstvilliga media, kring den här influensan, i akt och mening att få sälja massor av vacciner. Vad mer, jag tror att läkemedelsbolagen själva är överraskade över hur fantastiskt fint det gick.
Nu har man emellertid ropat "varg" så många gånger att man har lyckats få allt fler människor skeptiska, så vad är nästa steg, jo att lobba för att det lagstiftas om somlig medicinering eller vaccinering. Jag gissar att det blir nästa steg. Snart har vi lagar som tvingar människor att ta än det ena än det andra vaccinet. Den biologiska ingenjörskonstens era är över oss, snart med full kraft. Den är avsevärt mycket ruskigare än den, enligt somliga, förfärliga sociala ingenjörskonsten var, den där som gav alla anständiga bostäder, bättre utbildning etc.
Så gott folk, köp aktier i Glaxo, Baxter m.fl av de stora läkemedelsjättarna. De kommer alltid att göra stora profiter. I synnerhet kommer de att göra det som de betalar ordentligt till de amerikanska valkampanjerna.
Skrivet av Kerstin den 28 oktober, 2009 kl. 01:27 #
Men tänk på alla andra positiva bieffekter av vaccinet?! Vem hade gissat att statiner var så bra för influensa? Tack alla hårt arbetande som gör dessa oumbärliga studier!
WASHINGTON (Reuters) - When pregnant women get vaccinated against flu, their babies are bigger, healthier and less likely to be premature, researchers reported on Thursday.
http://www.reuters.com/article/healthNews/idUSTRE59S58420091029
WASHINGTON (Reuters) - Patients taking statin drugs were almost 50 percent less likely to die from flu, researchers reported on Thursday in a study providing more evidence the cholesterol-lowering drugs help the body cope with infection.
http://www.reuters.com/article/healthNews/idUSTRE59S4CE20091029
Hittat på:
http://www.naturalnews.com/027365_flu_shot_clinical_trials_shots.html
Skrivet av glaxo den 01 november, 2009 kl. 09:44 #
Glaxo
Det finns 2 sätt att dö av influensa antingen dödar viruset direkt eller så dör du av immunförsvarets attack mot viruset, immunnedsättande mediciner har den möjliga fördelen ja,
men omega 3 i stor dos är nog bättre.
Har du i stället cancer så förvärrar statiner cancern du förlorar det kroppsegna försvaret.
Skrivet av x den 05 november, 2009 kl. 19:04 #
En pudel är kanske på sin plats?
Har observetat att AD börjat ägna sig åt denna sysselsättning. :-)
Skrivet av nn den 09 november, 2009 kl. 11:15 #