« februari 2012
tiontofr
  
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
    
       
Idag
Kategorier

Sidvisningar idag: 1


RSS
Kvinna som hatar män
27 augusti kl. 09:53
Jag ska sluta prenumerera på DN. Och jag ska inte ha någon annan morgontidning heller för den delen. Jag klarar nämligen inte av att vakna upp till såna här nyheter. Alltså rubriken inger ju hopp, men artikeln gör en likt förbannat deprimerad. Och arg.

Om jag inte hade världens underbaraste pojkvän, en handfull fina vänner av manligt kön samt världens bästa lillebror (och så två till som också är bra) skulle jag tappa allt hopp om männen. Jag skulle bli en renodlad manhaterska. Jag skulle förakta det manliga släktet, ja, jag skulle verkligen sjunka så lågt att jag buntade ihop alla män och tillbringade mitt liv till att gå runt och vara bitter och jävlig. För faktum är att ingenting, absolut INGENTING, tyder på att det blir bättre. Män fortsätter att vara de svin de i flera årtusenden varit, de upphör inte att förtrycka, kränka, slå, misshandla, våldta och döda kvinnor. Och därför har jag jävligt svårt för många av dem.

För att återgå till dagens artikel. Hur kan man ens få kallas människa om man behandlar kvinnor på följande vis?
"Totalt arbetar 13 kvinnor åt en hallick som tar ut knappt 500 kronor per samlag. En av kvinnorna har tagit emot 450 män på mindre än 40 dagar. Flickorna får inte duscha mellan besöken och måste be om lov för att få gå på toaletten", och: "Poliser kunde säga "det är bara en rysk hora". (Jag sätter min högra hand på att det uteslutande handlar om manliga poliser.) Det vill säga, först utnyttjas kvinnor sexuellt av män vars kvinnosyn borde räcka som skäl att skjuta skallen av dem, sedan omhändertas de av poliser som föraktar dem, och slutligen kommer de (i och för sig sällan men det händer) till domstolen som talar om för dem att de brott de utsatts för ger förövarna böter. (Inte en enda man har sedan lagen om förbud mot sexköp infördes fått fängelsestraff. Man kan som mest få sex månader, samma maxstraff som det för snatteri.)

Men alla män köper inte sex, tänker ni nu. Nej, inte alla. Men jävligt många. Och man behöver inte gå så långt för att vara ett svin. Ta till exempel de män som besöker videobutiken runt hörnet om mitt hyreshus. Videobutiken utan fönster, den som har öppet till klockan två på natten, där man kan få "privata visningar". Bara tanken på att en massa äckliga män sitter och runkar framför en kvinnoförnedrande film tjugo meter från min lägenhet ger mig kväljningar. Bara vetskapen att det de gör inte är förbjudet enligt lag får mig att vilja sätta eld på stället. Jag blir så jävla FÖRBANNAD.

Och så en sista reflektion: Trots detta, trots att det är MÄN som utnyttjar kvinnor, trots att det är MÄN som köper sex av kvinnor och trots att det är köpet, inte försäljningen, som är olaglig, är det när killar kallar tjejer får horor som vi blir upprörda. Det är hora som är skällsordet, det är hora det är fult att vara, inte torsk. Hur ofta hör man folk kalla varandra för "jävla torsk"? Nej nej, det är en "jävla hora" man för allt i världen inte ska vara. Det är horornas fel att torskarna köper sex.

Sjuka jävla värld. 



Postat i: Blandat  Permalink   Kommentarer [34]  
 
Trackback URL: http://blogg.passagen.se/sistaordet/entry/kvinna_som_hatar_m%C3%A4n
Kommentarer:

Ojojoj. Det var ett bittert inlägg. Det var så långt och argt att jag halvvägs genom det gav upp idén om att försöka argumentera emot dig. Jag skulle rekommendera boken "Porr, Horor & Feminister" av Petra Östergren. En bok som slår hål på myten om att det inte finns några "lyckliga horor". Jag skulle vilja påpeka att tusentalet kriminologiska undersökningar fastställt att porr MINSKAR antalet våldtäkter (Man har bla undersökt vad som hände när Sverige och Danmark tillät hårporr, jämfört med andra motsvarande länder som behöll förbudet). Och titta på hur det ser ut i Japan: Porr sprids ganska fritt, prostitutionen är nästan fri och antalet våldäkter per 100000 inv är bara EN TIONDEL av vad vi har i Sverige. Du tar inte alls upp fenomenet med män som säljer sex? I Danmark är det vanligare bland unga män än bland unga kvinnor att sälja sex. Du tar inte heller upp fenomenet med medelålders kvinnor som antastar unga män och inte tar på allvar - det är ju inte alls så svartvitt att det är män som är onda och kvinnor goda. Och hur är det med våld inom samkönade parförhållanden? Lesbiska kvinnor slår kvinnor lika mkt som hetromän slår kvinnor. Jag skulle kunna hålla på hur länge som helst, jag ger upp nu.

Skrivet av Mi den 27 augusti, 2007 kl. 11:46 #

Petra Östergrens bok handlar om ett litet antal kvinnor som tror sig ägna sig åt frivillig prostitution men som istället ägnar sig åt att reducera nåt slags dissonans. De flesta undersökningar visar tvärtom mot vad du påstår att porr och framför allt porr med våldsinslag ÖKAR antalet våldtäkter. Med ett undantag: Japan. Detta är de flesta överens om beror på den kollektivistiska kulturen. Män som säljer sex, please. De går inte att jämföra i antal. Förresten handlar det om ett kvinnor är underordnade män pga en maktstruktur som genomsyrar hela samhället. Hur ofta hör man talas om män som känner sig förtryckta och hotade då de säljer sex? Du som kvinna borde verkligen tänka om, om inte annat för ditt eget bästa.

Skrivet av E den 27 augusti, 2007 kl. 13:24 #

Herregud, mordbrand och kula i huvudet. Det låter rimligt! Får jag gissa att din förebild är Warhols samarbetspartner (senare lackade hon ur) Valerie Solanas? Avrätta alla män, fort! Innan en till man köper sex!

Skrivet av Fredde den 27 augusti, 2007 kl. 13:24 #

Jag tycker inte att alla män ska avrättas, nej. Valerie Solanas hade om man läser henne ordentligt dock skäl att tycka som hon tyckte samt en hel del vettiga idéer. Faktiskt.

Skrivet av E den 27 augusti, 2007 kl. 13:27 #

"dissonans"? Vad menar du? Starka kvinnor som är nöjda med sitt liv. Kvinnor som kanske jobbat inom vården eller på ICA och tröttnat på det och väljer att göra något de trivs med och tjänar bra med pengar på. Kvinnor som får orgasm på jobbet. Kvinnor som beskriver den ömsesidig ömhet som finns i kontakten mellan sexsäljare och sexköpare. Men dem kan man ju inte lyssna på, då faller ju världsbilden ihop, inte sant? Kutchinsky; http://www.aic.gov.au/publications/proceedings/14/kutchinsky.pdf "The data from West Germany is striking since here, the only increase in sexual violence takes place in the form which includes the least serious forms of sexual coercion and where there may have been increases in reporting frequency. As far as the other forms of sexual violence are concerned, the remarkable fact is that they decreased¾the more so, the more serious the offence. This finding is not so strange. Most other research data we have about pornography and rape suggest that the link between them is more than weak. Our knowledge about the contents, the uses and the users of pornography suggests that pornography does not represent a blueprint for rape, but is essentially an aphrodisiac, that is, food for the sexual fantasy of persons¾mostly males¾who like to masturbate." "Män som säljer sex, please. De går inte att jämföra i antal. " Som jag precis skrev - i Danmark är det fler unga män än kvinnor som sålt sexuella tjänster, enligt en undersökning som slogs upp i bla Aftonbladet nyligen. "Förresten handlar det om..." Men snälla, en tom fras som upprepas gång på gång av feminister. Som om det skulle finnas en stor ryggdunkande internklubb med 3 miljarder medlemmar... Någon som har telefonnumret till den klubben? "Hur ofta hör man talas om män som känner sig förtryckta och hotade då de säljer sex?" Inte så ofta, nej. Kan ju ha att göra med den stereotypa bild av onda män och oskyldiga kvinnor som du är med om att pumpa ut. Och som upphöjts till "vetenskap" på högskolor: Genus-"vetenskap", man tar sig för pannan. "Du som kvinna borde verkligen tänka om, om inte annat för ditt eget bästa." Feministernas favoritargument. Det som döljs i denna mening är att jag är blind för det "förtryck" som jag utsätts för av den stora ryggdunkande föreningen med 3 miljarder medlemmar. Och eftersom jag inte vet mitt eget bästa så ska "upplysta" kvinnor som du bestämma över mitt liv via tex lagstiftning mot porr som jag tycker om att titta på? Vad är nästa grej? Ska du förbjuda mig att raka benen också? Och att bära stringtrosor?

Skrivet av Mi den 27 augusti, 2007 kl. 13:50 #

Kan inte annat än hålla med Mi. Det är artiklar som denna som hjälper till att hålla kvinnor nere. Och det är reaktioner som denna som hjälper till att förmedla samma gamla lögner om prostitution så att alla tror att det är sanning. Ska nämna ett par andra saker som är värda att tänka på. Prostitution är inte den vanligaste orsaken till mäniskohandel. de vanligaste orsakerna är arbete i jordbruk och arbete i lätt industri. Men man hör alldrig kommentarer om att män är hemska för att de äter mat från jordbruk. Du skriver "tror sig ägna sig åt frivillig prostitution " Detta är klasisk härskarteknik. Du vägrar och låta kvinnorna själva bestämma över sina liv. istället så har du bestämt hur det ska vara och om deras verklighet inte passar med din så är det fel på dem. Det är rena moment 22 över det uttalandet. Sen skriver du "De flesta undersökningar visar tvärtom mot vad du påstår att porr och framför allt porr med våldsinslag ÖKAR antalet våldtäkter" Bra ge oss länkar till en 4-5 stycken vetenskapliga undersökningar som visar detta. Om de du skriver är sant så borde det inte vara några problem att hitta på nätet. slutligen en kommentar till "Du som kvinna borde verkligen tänka om, om inte annat för ditt eget bästa." Mi är en egen person som har lika mycket rätt till sina åsikter som du har till dina. Att komma med den sortens påhopp tyder snarast på att du inte har fakta på din sida.

Skrivet av christoffer den 27 augusti, 2007 kl. 14:02 #

Jesus fucking christ. Jag håller med dig E. Alla andras långrandiga, ogrundande SORGLIGA svar gör mig otroligt beklämd. Mer orkar jag inte skriva. Man vill ju helst bara gråta.

Skrivet av Micaela den 27 augusti, 2007 kl. 16:05 #

Vilken kvinna vill f.ö. under hot ha sex med 450 okända män på 40 dagar utan att duscha. Vem har VALT nåt sånt? Ge mig gärna 4-5 stycken vetenskapliga undersökningar som visar detta.

Skrivet av Micaela den 27 augusti, 2007 kl. 16:07 #

Micaela: Att du tycker så beror nog mest på att du gillar att uppröras över hur hemska män ev är. Att en polis yttrar sig om att en kvinna haft x antal män på x antal dagar, betyder ju inte att det är sant. Du tex, skulle säkerligen överdriva siffran om du fick chansen. Jag har mao svårt att tro på det. Låter som sensations journalistik i mina öron.

Skrivet av F den 27 augusti, 2007 kl. 17:00 #

F: Jag fattar inte vad du pratar om eller vad du grundar dina argument på. Att jag tycker vad? Att jag inte tror att en kvinna vill ha sex med 450 okända män på 40 dagar? Vad betyder det? Att jag tycker män är hemska? Fattar ej. För övrigt är sensationsjournalistik ett ord.

Skrivet av Micaela den 27 augusti, 2007 kl. 17:23 #

tack micaela, visste att iaf du skulle hålla med. så poliser skulle överdriva kvinnorna i artikelns situation? jo, det hade man önskat, men en sån händelse kanske inte lämpar sig att skoja om. jag orkar inte kommentera övriga inlägg, det känns meningslöst. om man tror att människor (kvinnor) ljuger om eller överdriver sin situation, eller om man anser att det finns något som heter frivillig prostitution där man VÄLJER att ha sex med över tio män per dag, då...orkar jag helt enkelt inte ta diskussionen.

Skrivet av E den 27 augusti, 2007 kl. 18:32 #

Jag tycker det är ganska enkelspårigt att ta landets mest utsatta trafficking-offer som exempel och inbilla sig att det är så det skulle se ut om man tex legaliserade sexköp. Förbud mot sexköp är just orsaken till trafficking, till att ligor smugglar in sexslavar. Om sexköp legaliserades skulle männen gå till legala prostituerade som själva väljer när och hur mycket de vill arbeta. Och som kanske frilansar och säljer sig bara till några få utvalda kunder de själva vill ha. Kanske skulle någon under en kort period ha 10 kunder per dag för att snabbt spara ihop pengar till en jorden-runt-resa, det vore deras val isåfall. Du har inte bemött mina argument som jag lämnat tidigare. Men det känns som om att det viktiga här kanske inte är argumentation, utan att spy galla över halva Jordens befolkning. "då...orkar jag helt enkelt inte ta diskussionen." Walk-over, det är OK med mig.

Skrivet av Mi den 27 augusti, 2007 kl. 19:48 #

Okej, ni andra menar alltså att det skulle finnas kvinnor som i första hand väljer prostitution före ett annat (okvalificerat) jobb, säg t ex städare eller butiksarbetare. Hmmm. Nej. Jag tror inte på det. Faktiskt.

Skrivet av Micaela den 27 augusti, 2007 kl. 20:13 #

Tack Michaela för att du lär mig så mycket! Kolla: Sensationsjournalistik, sensationsjournalistik och en sista gång sensationsjournalistik! Så där ja. Du skrev: "Jesus fucking christ. Jag håller med dig E. Alla andras långrandiga, ogrundande SORGLIGA svar gör mig otroligt beklämd. Mer orkar jag inte skriva. Man vill ju helst bara gråta. " Och jag svarade "Att du tycker så beror nog mest på att du gillar att uppröras över hur hemska män ev är." Nåväl. Jag tror inte heller en kvinna vill ha sex med 450 män på 40 dagar utan att duscha och utan att få betalt. Jag tror siffrorna är överdrivna. Men, fortsätt uppröras ni. Kvinnor är offer och män är svin. Såja. Och till E: Kvinnor och män är människor, båda könen överdriver säkerligen både det ena och det andra.

Skrivet av F den 27 augusti, 2007 kl. 21:07 #

Mi: Jag måste säga att dina argument är intressanta. Det är nog därför som manshatarna inte vill bemöta dem.

Skrivet av F den 27 augusti, 2007 kl. 21:12 #

Micaela: Innan du ånyo anmärker på mina snabba knapptryckningar så ber jag om ursäkt att jag utökade ditt namn med ett h.

Skrivet av F den 27 augusti, 2007 kl. 21:14 #

Jag har några frågor till Mi som till skillnad från F kan diskutera sakligt istället för att komma med löjliga påhopp om manshateri: Vad är det som säger att legalisering av sexköp kan hjälpa unga tjejer med noll självförtroende? Som faktiskt inte prostituerat sig frivilligt. Ska de vara glada över det? Denna legalisering gynnar enbart kvinnor med supersjälvförtroende som kan stå för vad de gör och inte ha ett knarkbehov att försörja. Och jag tror knappast det antalet kvinnor överstiger de som faktiskt mår för jävligt. Allt blir inte bra för att man legaliserar. En sak till. Sluta ondgöra dig över feminister. nlägget handlar inte om det. Var och en har rätt till sin åsikt. Man behöver inte bunta ihop på det sättet du gjorde i en tidigare kommentar.

Skrivet av Karin den 27 augusti, 2007 kl. 21:49 #

Jag håller med Karin. I princip allt hon säger. Jag försöker verkligen förstå er andra men det går bara inte. Faktum kvarstår, ingen kvinna kan själv välja sexhandel som arbete om ett annat alternativ finns.

Skrivet av Micaela den 27 augusti, 2007 kl. 22:08 #

"Som faktiskt inte prostituerat sig frivilligt." Den biten förstod jag inte riktigt. Menar du att någon skulle övertala dem till något de inte vill egentligen? Jag håller med om att en legalisering nog skulle gynna starka kvinnor. Men det skulle också gynna alla öststatsflickor som nu luras hit genom trafficking, de skulle nog minska i antal. Och jag tror inte heller allt blir bra om man legaliserar, men jag tror det blir mindre trafficking och färre elaka hallickar som behandlar de prostituerade illa. "En sak till. Sluta ondgöra dig över feminister. " Jo du har rätt, det finns olika sorters feminister. Jag syftade på de feminister som ser ner på kvinnor som de anser "oupplysta" och som de vill styra över genom lagstiftning mot porr, reklam med smala modeller etc.

Skrivet av Mi den 27 augusti, 2007 kl. 22:14 #

>Micaela Jag tycker du har en väldigt nedlåtande syn på kvinnor. Menar du på fullt allvar att du tror att det inte finns en enda kvinna som inte skulle välja att sälja sex frivilligt? Jag har jobbat som städare inom vården med dålig lön, nedkissade rökrum, narkotikapåverkade patienter etc. Om någon hade erbjudit mig att istället jobba med erotisk massage till mycket högre lön är jag inte säker på att jag skulle ha tackat nej. Om valet står mellan att jobba 40 år på ett äckligt jobb som är jätteslitigt eller att försörja sig genom att tjäna bra på att sälja sexuella tjänster (och man själv tycker det känns OK)- vad ska man göra? Inte alla kan läsa på Handels och få ett "fint" jobb.

Skrivet av Mi den 27 augusti, 2007 kl. 22:21 #

men mi, tror du att man blir ERBJUDEN att arbeta som prostituerad? tror du att du hittar jobberbjudanden att arbeta med prostitution på arbetsförmedlingen, eller jag fattar inte? om du vill arbeta som prostituerad - vad stoppar dig? och eh, ja - jag tror jag vågar svara för micaela och hävda att hon menar att det finns väldigt många kvinnor som säljer sex mot sin vilja. det skulle för övrigt de flesta kloka människor hålla med om.

Skrivet av E den 27 augusti, 2007 kl. 23:04 #

Visst finns det kvinnor som tvingas till att sälja sex. Massor. Men det faktumet är inte ett argument för en kriminalisering - snarare tvärtom. Man måste väga konsekvenserna av en kriminalisering gentemot dom som en legalisering ger. En enkel konsekvensanalys ger vid handen att färre människor utnyttjas grovt och tvingas till prostitution mot sin vilja i ett samhälle som accepterar sexhandel, inte minst på grund av de ökade insyn som en legalisering skulle innebära. Därför kan man - faktiskt - var för legalisering och ändå tycka att prostitution är nåt rätt dåligt överlag. Man behöver inte bygga upp en myt om att alla lagliga horor är glada horor. Jag tror i ärlighetens namn att det är rätt få människor klarar av ett jobb som sexarbetare nån längre tid utan att ta lite stryk. Än en gång är det inte ett skäl till kriminalisering. Man måste fråga sig vilket scenario som orsakar minst lidande; ett där majoriteten av sexualhandeln är reglerad, kontrollerad och hyfsat avstigmatiserad, eller en där den av staten kopplas direkt till kriminalitet, våld, knark och ofrivillighet? Protitutionen kommer inte att försvinna hur mycket man än håller tummarna och hoppas. Det är ingen som kräver att man ska behöva tycka att det är toppenbra att folk säljer sex, bara att man ser realistiskt på vilket alternativ som minimerar det lidande som sexhandeln kan orsaka (men för den skulle inte alls ärett absolut faktum i alla fall, vill jag påpeka), och det finns inte ett vitten som pekar på att kriminalisering gör det. Att man själv tycker att det är äckligt eller till och med direkt fel innebär inte att man behöver ställa sig bakom ett förbud.

Skrivet av Lupus den 27 augusti, 2007 kl. 23:37 #

Snälla E, läs innan du svarar för andra. Diskussionen i det här fallet gällde om kvinnor någonsin kan tänka sig att frivilligt välja att sälja sexuella tjänster istället för att tex städa eller jobba i butik. Hon avfärdar alla argument som jag staplat upp snyggt och skriver: "Faktum kvarstår, ingen kvinna kan själv välja sexhandel som arbete om ett annat alternativ finns." Och jag menar att detta "faktum" inte existerar, kvinnor kan visst välja att frivilligt sälja sexuella tjänster. Att påstå att ingen kvinna skulle välja att frivilligt tex jobba med erotisk massage istället för att slava som städare för typ 13000kr i måndaden, det är kvinnoförnedrande. Om försäljning av sexuella tjänster skulle LEGALISERAS, så är det klart att folk öppet skulle bli erbjudna att arbeta med att sälja sexuella tjänster. Sådan jobbinfo skulle rimligen finnas på internet på olika rekryteringssajter, kanske på annat håll också. "och eh, ja - jag tror jag vågar svara för.." Den diskussionstråden gällde väl ändå något som Karin tog upp? Och som handlade om vad som gäller ifall köp av sexuella tjänster hade LEGALISERATS? Rätta mig om jag har fel.

Skrivet av Mi den 27 augusti, 2007 kl. 23:55 #

Erotisk massage är inte att sälja sex. För helvete! Det är inte dig jag svär åt Mi, utan åt hela grejen. Ingen kvinna väljer att sälja sex. Om du nu ogillar ditt jobb så stark, varför inte börja? Alltså ha samlag, fram och bak, avsugningar och vad som helst. Inte massage. What's stopping you? Och säg nu för guds skull inte att man inte behöver göra det man inte vill och bara behöver ställa upp på vad som helst. Kan man våldta en hora?

Skrivet av Micaela den 28 augusti, 2007 kl. 07:48 #

"Ingen kvinna väljer att sälja sex." Vad baserar du det påståendet på?

Skrivet av Lupus den 28 augusti, 2007 kl. 09:24 #

>Micaela Steget från att onanera åt en man, till att suga av honom med kondom är väl ändå ganska litet, det måste du väl hålla med om? Du har inte kommit med ett enda argument som inte bygger på "faktum kvarstår". Ett "faktum" som inte existerar. Flera kvinnor som säljer sex frivilligt intervjuas under lång tid i "Porr, Horor & Feminister" av Petra Östergren. Det borde vara klart och tydligt för alla som läser den här bloggen att du lurar dig själv och inte har ett enda sakligt argument att komma med. Det enda som återstår av din argumentation är en ovilja att acceptera att andra kvinnor gör andra val än du själv. Här har du en som sålt sex frivilligt: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/robertaschberg/article130957.ab Här har du en till: http://sensuellqkonsult.wordpress.com/ Jag kan inte argumentera med dig om du vägrar att acceptera ett faktum står klart och tydligt för var och en att se: Kvinnor i Sverige i dag väljer att suga av män och ha samlag, fram och bak, mot betalning istället för att städa eller arbeta i butik. Du får gärna bli arg och upprörd över detta faktum. Det är helt OK att bli upprörd när världen inte ser ut på det sätt som man skulle önska. Men du kan inte fortsätta låtsas som om att "faktum kvarstår, ingen säljer sig frivilligt". Det vore ett självbedrägeri som genomskådas av var och en som läser denna blogg. Om du accepterar att världen ser ut som den gör kan vi gärna fortsätta att ta en annan diskussion, tex "hur kan man hindra unga kvinnor som fångats i Paris Hilton-hysterin från att sälja sig för att få råd att köpa Prada-väskor?". Eller "varför lockas unga vackra kvinnor till att åka in från förorten till Stureplan och låta sig bjudas på Champagne av rika killar med tvivelaktig människosyn?" Men innan du kan acceptera världen som den ser ut har vi nog inte mycket mer att prata om. "Kan man våldta en hora?" Ja. Jag tycker din fråga är en förolämpning mot de kvinnor - och män - som väljer att sälja sex.

Skrivet av Mi den 28 augusti, 2007 kl. 09:42 #

Mi: Du som anser dig vara så insatt, hur kan du ha missat att det faktsikt är LEGALT att sälja sex? Det är sexKÖP som är förbjudet enligt lag.

Skrivet av E den 28 augusti, 2007 kl. 10:11 #

Tack E. Du hann före. Mi: Varför är min fråga om man kan våldta en hora en förolämpning? Mitt svar är givetvis JA. Men hur ofta tror du en prostitutierad får rätt i en rättegång? Jag ville visa på hur oskyddade de är.

Skrivet av Micaela den 28 augusti, 2007 kl. 10:31 #

"Du som anser dig vara så insatt, hur kan du ha missat att det faktsikt är LEGALT att sälja sex? Det är sexKÖP som är förbjudet enligt lag." OK, det är på den nivån diskussionen hamnat? Om du läser igenom mina inlägg en gång till ser du att jag skrivit fel på "köp" och "försäljning" 1 gång och rätt 4 gånger. Hur kan du ha missat det? Istället för att ta den egentliga diskussionen väljer du att hoppa på det enda skrivfelet? Fint. Vi kanske ska stanna här.

Skrivet av Mi den 28 augusti, 2007 kl. 10:40 #

Jag tycker detta "varför lockas unga vackra kvinnor till att åka in från förorten till Stureplan och låta sig bjudas på Champagne av rika killar med tvivelaktig människosyn?" är ganska beklämmande men inte närmelsevis så beklämmande som män som köper sex. Egentligen är det märkligt att dikussionen handlar så mycket om kvinnan och inte mannen när man pratar om sexköp, men så är det ofta när kvinnan är offret och fokus egentligen borde ligga på mannen (våldtäkt, kvinnomisshandel). Ett ofta diskuterat faktum. Men jag antar att det är en annan diskussion. Och nej, jag kan inte acceptera verkligheten. Jag kan se den och veta att det är såhär. Men det betyder inte att jag någonsin kommer att acceptera ett patriarkat (eller matriarkat för den delen). Det är ju det det hela handlar om. Sexköp som champagne.

Skrivet av Micaela den 28 augusti, 2007 kl. 10:49 #

"Om försäljning av sexuella tjänster skulle LEGALISERAS, så är det klart att folk öppet skulle bli erbjudna att arbeta med att sälja sexuella tjänster. Sådan jobbinfo skulle rimligen finnas på internet på olika rekryteringssajter, kanske på annat håll också." en felskrivning? för mig är det uppenbart att det är försäljning, och inte köp, du talar om. och vadå låg nivå? det är väl högst relevant att man för det första är insatt i det man talar om och för det andra att det är relevant för diskussionen att prata om legalisering vs. illegalisering av försäljning och/eller köp. det är väl det vi diskuterar?

Skrivet av 193.11.228.163 den 28 augusti, 2007 kl. 11:02 #

jag vände mig alltså till Mi ovan.

Skrivet av E den 28 augusti, 2007 kl. 11:03 #

Att hata män är väl knappast lösningen på många människors bekymmer. Det finns kvinnor som utnyttjar män, män som är undergivna, kvinnor som vill vara män, män som är normala och har en normal sexualdrift, det finns kvinnor som förstör sina barn genom att förvägra deras pappor att träffa dem för att något gick fel i skilsmässan, det finns så mycket att hata men frågan är kan man hata någon man inte känner? Handen på bibeln... har du aldrig haft sex med dig själv för din egen skull? Har du aldrig haft sex med någon utan att du varit kär? Har du aldrig sexuella drömmar som tänder dig? HAr du aldrig sexuella känslor som gör dig ... tänd?

Skrivet av P den 30 augusti, 2007 kl. 13:04 #

eh... vad FAN har det med saken att göra? jävla pervo.

Skrivet av E den 30 augusti, 2007 kl. 13:33 #

Skriv en kommentar:

Namn:
E-post:
URL:

Din kommentar:

HTML Syntax: INTE tillåten